MG F 1.8i (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | F 1.8i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze auto heeft 2 gezichten:
Hij is onwijs mooi, zeker in de metallic paarse kleur waar ik me eigenaar van mag noemen. Het is een echte vrouwenmagneet (misschien ook weer de kleur), en hoewel er geen supersnelle motor in zit kan je er enorm veel plezier van hebben.. vooral de bochten in combinatie met de achterwielaandrijving, wel uitkijken met nat weer! De auto voelt krap aan maar zit best ruim (ben 1,95 en zit goed), goede stoelen en een heerlijk stuurtje. Ook de 2e hands prijzen zijn laag te noemen en laat de mensen maar denken dat je de hoofdprijs hebt betaald.
Ik had altijd de gewoonte een auto voor korte periode te rijden (max een jaar), het is leuk voor hobby en dan zie je nog eens wat. Met de juiste handelsgeest verdien je daar dus ook gewoon leuk geld mee, of beter gezegd kost het niet teveel.. maar na een lekkere zomer in een cabrio heb ik besloten deze nog een jaartje te houden... dat had ik beter niet kunnen doen...
De vorige eigenaar had hem verlaagd (of te wel de vloeistof uit de schokbrekers gehaald) maar dat heb ik toch snel weer aangepast. Geen drempel kwam je over en kostte me ook nog eens een stuk uitlaat.
De ramen sluiten niet geheel aan, dus veel vocht in de auto (inclusief krabben aan de binnekant als het vroor). Ook de optionele ABS is geen pretje.. als ik wil remmen moet hij wel stil staan en met de ABS gaat hij glijden (had ik bij andere auto’s met ABS minder last van voor mijn gevoel)
Ik gebruik de auto als 1e auto dus afgelopen februari kwam er een 100.000km beurt aan (zie opsomming met problemen hieronder).
Update 23-8-06:
Helaas.. de MG is niet meer. Sinds de laatste keer geen enkel probleem gehad en het mooie weer in het voorjaar en begin zomer heeft gezorgt voor vele plezierige open kilometers.. echter miste ik de ruimte van de achterbank en grotere kofferbak. Besloten was al de auto na de zomer te verkopen echter heb ik weer een nieuw project gevonden een Renault Laguna V6! (tja tis weer eens wat anders).. Auto is ingeruild en ik hoop dat de volgende eigenaar er net zoveel plezier van gaat hebben.(en minder kosten)
PROBLEMEN
- Kapotte accu (kan gebeuren)
- schakelkabels vervangen... belachelijk duur daar er ontzettend veel manuren in zitten.
- tot 2x toe nieuwe banden voor, 1x achter
- groot stuk nieuw uitlaat ivm schade door drempels
- spoorstangen voor gebroken.
- gaspedaal bleef hangen.
Schrik niet.. voor de 100.000km beurt inclusief wat standaard dingen betaalde ik dus gewoon € 3500! (bij een MG dealer)
Nooit meer dus... na de zomer gaat hij weg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.