Mercedes-Benz V 250 d Lang Exclusive (2024)

autoreview

Mercedes-Benz V 250 d Lang Exclusive (2024)

Signalement

UitvoeringV 250 d Lang Exclusive
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MB V250 4-matic Avantgarde

  • 18.000 km

Na 11,5 jaar een Vito V6 te hebben gereden overgestapt op een V250. Helaas, zeg ik eerlijk, een 4-cylinder, aangezien MB geen 6-cylinder Vito's meer fabriceert, maar vooruit, het valt niet eens tegen. De motor loopt voor een 4-cylinder uitzonder rustig en stil, heeft ruim voldoende trekkracht en draait weinig toeren, met dank aan de 9-traps automaat.
Bij 140 schakelt de bak nog eens door naar hoogste versnelling en daalt het toerental naar ca. 1500 tpm. Het verbruik zou iets gunstiger kunnen, maar ongetwijfeld is de AWD er mede schuldig aan dat de V250 iets meer diesel verstookt dan z'n 3-liter voorganger.
Aangezien het in dit geval om een dealer-demo gaat (een noodgreep ivm de snel naderende datum van 1 januari j.l. en het niet leverbaar zijn van de eigenlijk gewenste uitvoering) is mijn exemplaar voorzien van zo ongeveer alle toeters en bellen die je maar kunt bedenken.
AWD, lederen bekleding, trekhaak, fantastische schermen, LED verlichting, electrische zijdeuren en achterklep, 360 gr. camera's, , etcetera.
Gelukkig zijn waarschuwingssignalen en hulpsystemen simpel met één druk op een knop uit te zetten, dus die bemoeienis leidt niet snel tot ergernis. Voor alle handelingen, zoals volume van het audiosysteem, navigatie, telefoon, ventilatie/airco zijn knoppen en schuiven voorhanden, dus onnodig en afleidend gespit in het scherm is niet nodig.
Daarbij zijn de drukknoppen en sliders op het multifunctionele stuurwiel een welkome aanvulling en werken die ook prima.
Mede dankzij de AWD stuurt de V. als op rails. Het was wel even wennen aan de lichtere neus ten opzichte van de V6, maar het blok is dan ook een stuk compacter en lichter van gewicht.
Valt er dan echt niks te zeuren?
Nou, eigenlijk niet, afgezien van de prijs, want laten we wel wezen, een V is gewoon duur, ook ex BPM..

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.