en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | SL 500 Edition 1 |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 52.000 km |
KM-stand laatst | 57.800 km |
Ben nu ruim 2 jaar in bezit van een SL 500, edition 1
Na eerder een SL500 uit 2001 r230 te hebben gehad en daarna een SL350 uit 2007.
Door de eerste SL 500 uit 2001 begon de liefde voor dit type auto, een fantastische cruiser met magistraal uiterlijk. Echter mijn eerste SL zat vol van problemen te veel om op te noemen, 99% Electronica issues.
Hulp gevraagd bij Duitse autovriend op SL forum, echte aanrader.
Bleek at ik een serie 1 had een van de eerste met veel kinderziektes.
Na 2 jaar auto ingeruild op een SL350 uit 2007.
Die ook 3 jaar gereden probleemloos, echter je mist wel de v8.
Na tourtochten in Schotland en de Lofoten auto de week voor Corona ingeruild op een R231 SL500 edition 1.
Ten opzichte van de vorige SL modellen, een enorme sprong voorwaarts in techniek en comfort.
Over het uiterlijk lopen de meningen uiteen.
Persoonlijk vind ik de r230 agressiever, en de r231 van na 2016 heeft een mooiere neus.
Echter allemaal persoonlijk
Ik heb lang gezocht om een echte Edition 1 te vinden, wordt vaak mee geadverteerd maar blijken dan toch geen originele te zijn.
Uitvoering is in mat zilver Design crystal silver met Rood interieur, full options.
Nadeel auto kan niet in de wasstraat, zou je dit paar keer doen gaat de lak glimmen en dat wil je zeker niet.
Opties.
Magic Sky, Hartmann Kardon, echt alles erop en eraan.
Functioneert ook prima na 2 jaar rijden
Je kunt duidelijk zien dat de auto is doorontwikkeld uit de vorige serie
Veel kinderziektes zijn verdwenen
Interieur rood nappa leer moet je van houden is wel blikvanger.
Stoelen, de luxe sportstoelen met alle opties zijn voortreffelijk ook bij lange ritten. De zijdelingse automatische steun in bochten moet je aan wennen maar wil je niet meer missen.
Nadeel vind ik de achteruitrijcamerabis wat vaag.
Terwijl die in andere Mercedes modellen veel helderder en scherper is.
Extra opties om de auto die toch al limited was persoonlijk te maken hebben we er nog paar rode akcenten aan toegevoegd.
Zoals rode centrale wiel logoos van mercedes, rode ventieldoppen, rode remklauwen en front en achterstrip in rood bijna identiek aan mille miglia versies.
Is nu wel een one / off geworden
Prestaties.
Formidabel, de SL500 is net zo snel als een SL55AMG van de vorige serie.
Verbruik zeker 20% zuiniger dan een SL500 van de R230 serie.
1 op 10 is makkelijk te halen
Op een rit met moeders naar Duitsland circa 800km zelfs 1 op 12
Echter trap je hem vol op de staart kan ook 1 op 7 gereden worden.
Onderhoud
Nu 7500km mee gereden onderhoudskosten 1 set banden Pirelli a €1000 en beurt met Apk €800
Is een echte comfort cruiser in mijn ogen met topprestaties.
Verschil tussen een veel duurdere SL63AMG is miniem
Persoonlijk wil ik nog wel keer ruilen als ik een Blauwe SL500 met wit leer kan vinden van 2017/2019
Aanrader word lid van een club, heb hierdoor veel nieuwe vrienden gevonden die met advies altijd terzijde staan.
Ondertussen zelf in mijn klub met veelal Duitse, Engelse en Zwitserse rijders al gepromoveerd tot touroperator buitenland.
In afgelopen 4 jaar al met vrienden naar Zuid Engeland, Schotland, Lofoten, Limburg etc geweest.
Samen met onze vrouwen waren geweldige weekenden, alleen daarom al blijf ik SL sturen
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.