Mercedes-Benz S 600 Lang (2000)

autoreview

Mercedes-Benz S 600 Lang (2000)

Signalement

UitvoeringS 600 Lang
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik zie nog geen review van een S600 staan, dus zal ik de eerste stap maar zetten, Er rijden er genoeg in Nederland, maar misschien heeft men er geen zin in om dit geweldige vlaggenschip te beschrijven.
Ik heb al een auto of 40 versleten,ook Daimler V12, Lincoln Town car, Lincoln Navigator,Porsche 928 S4 ,BMW 750il,maar dit treft wel alles.Hard rijden, rustig rijden, het maakt niet uit, hij past zich onder alle omstandigheden aan. Deze is een MB uit 2000, met 140.000km gereden.Zoals die geleverd was, ziet deze er nog zo uit,dus met de standaard licht metalen velgen die op de S600 horen. De kleur is smaragdzwart, en zwart leer. nieuwprijs was 180.000eur, maar dan heb je ook wat. 0 tot 100 in krap 6 seconden, en de automaat voel je niet eens overschakelen, je moet op de toerenteller kijken en dan zie je dat ie overschakelt, boterzacht. Alle opties zoals Active Body Control, d.w.z. dat de auto altijd recht blijft, dus ook bij scherpe bochten. Een bocht kun je wel heel hard nemen met een auto van ruim 5 meter lang. Stoelverwarming en ventilatie op alle vier de stoelen, en 3 memories en ontzettende goede zit door zijn vele verstel mogelijkheden. ABC voor een hard veersysteem, en je kunt de auto ook in 2 hoogtes verstellen, prachtige geruisloze hydraulische pompen onder het chassis. Een geweldige Bose installatie zit er standaard in en een perfecte navigatie, regensensor,een koelkast voor drie flessen wijn in de achterbank,klaptafeltjes achterin, Xenon verlichting die automatisch aan gaat als het donker wordt, en met de keykaart hoef je alleen maar een druk op de versnellingspook te geven, en de 12 cilinders beginnen te ronken. Wat een geweldig vol motorgeluid geeft ie als de 367pk´s in werking gaan. Het mooie vind ik als je 140 rijd en dan gaan versnellen. Je wordt meteen goed in het leer gedrukt, en bij 250 gaat ie licht inhouden, omdat er een begrenzer opzit. Over het verbruik kan ik kort zijn , gewoon 1op7. en geen verhalen van 1op10 , want dat is niet zo. Als ik op mijn cruise control 120 rijd, zie ik inderdaad 9,9 per 100km/h, maar als ik ga tanken en maak ik een berekening met mijn dagteller, dan kom ik altijd op 1op7 uit ,omdat je ook nog wel stadswerk en stoplichten hebt, dus dan is het nooit 1op10. Maar voor zo´n motor is het zeer acceptabel, en als je rustig rijdt op de snelweg, dan schakelt ie automatisch 6 cilinders uit, en bij het aanraken van het gaspedaal merk je meteen de V12 zijn werk doen. Alleen al onder motorkap is een bezienswaardigheid op zich, wat een machine.
Deze is van binnen nog helemaal nieuw, geen slijtplekken, of storingen, en de originele velgen eronder, dus zoals die geleverd werd, zo ziet ie er nog uit.wel poetsen af en toe, want hij hoort wel te glimmen. Achterop staat geen type aanduiding, dus niemand ziet dat het een 600 is, mooi zo. Alleen als je naast het stoplicht staat te gassen met je GTI, dan laat ik het pedaal iets zakken, en zie hem steeds kleiner worden in mijn electrisch verstelbare binnenspiegel.Ik lees wel eens slechte ervaringen over de W220, maar helaas kan ik geen minpunten bedenken. Tot nu toe geen mankementen gehad, hoewel de roestgevoeligheid en de luchtvering weleens problemen geven, maar gelukkig bij mij niet.Geef dit soort auto´s tijdig hun beurten, en ververs de vloeistoffen op tijd, en ga dan ook naar een goede MB dealer, dan heb je er het meeste plezier van. Je hoort niks trillen of rammelen, dubbelle beglazing is perfect, remmen superieur, echt een auto waar je elke keer met plezier instapt. Gelukkig maak ik niet honderden kilometers per week, anders is een diesel lekkerder voor de portemenee.
Maar als je de souplesse van zo´n renpaard wil, moet je niet piepen dat je iets vaker moet tanken. Ik hoop dat er nog meer S600 liefhebbers of bezitters hier iets kunnen neerzetten, want het blijft een machtige mooie auto.
UPDATE 17 juli 2015, helaas de linker bobinerail is stuk. Pittige prijs 1350euro ex btw.en montage. Wordt weer gerepareerd, maar doet wel pijn. voor de rest een dijk van een auto met totaal geen moeilijkheden

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.