Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 500 km |
De boodschappenwagen
- 50 km
Vandaag is de GLK dan eindelijk opgehaald;in werkelijkheid is hij nog mooier dan voorgesteld. De A-klasse (A150) schoot motorisch tekort. Aangezien er toch een boodschappen auto naast mijn CLS moest komen viel ons oog op de GLK.
Kort resume van de auto:
- Palladium zilver
- Chroom pakket exterieur
- Sportpakket interieur
- Bussines pakket
- Getinte ramen
- 20 Inch velgen
Met name de velgen maken de auto helemaal af; ik heb ze uit duitsland kunnen krijgen voor een prikkie (1200 euro)en hiermee alleen al 950 euro aan BPM !!!! bespaard, naast de 1000 euro extra voor de velgen en de bijtelling niet te vergeten. Als optie met banden vraagt de dealer 4500 euro. Een beetje te gortig als je het mij vraagt. Maar goed de standaard velgen heb ik laten voorzien van winterbanden wat gezien de laatste winter niet zo een heel slecht idee is.
Nu maar eens rijden en wat mooie foto's schieten. Tot gauw
de eerste kilometers (en foto's)
- 500 km
Gezien de reacties heb ik maar vlug wat foto's geschoten en de eerste update van de eerste paar honderd kilometers.
De nieuwe 220diesel doet zin werk naar behoren; in vergelijking met de 2.0tdi van de Q5 krijg je niet het gevoel tekort te komen. Ik heb ook in de 320 diesel test gereden en ik moet zeggen dat wat ik slechts mis is de kracht over een breed toerenbereik; de 320 geeft het je altijd, bij de 220 moet je je momenten kiezen.
Echt intrappen is nog niet gebeurd maar dat is voor het volgende review.
Binnenin is het allemaal weer keurig ergonomisch ingericht. Het bekende muisdraaiknop-systeem werkt lekker en bluetooth telefonie is aangenaam, enige vraag is hoe het zal functioneren met MMI en de I-phone. Airco is gebruiksvriendelijk en veel opbergplek rondom.
Qua ruimte is het goed vertoeven; zowel voor als achter, de stoelen zitten comfortabel. Binnenruimte is vergelijkbaar met de C-klasse. Een ruime vlakke laadvloer is mogelijk en als gadget is de automatisch sluitende achterklep wel erg leuk; jammer dat er nog geen filmpjes kunnen worden geplaatst.
De tot nu toe kritieke punten:
- het verbruik is nog niet wat men in de fabriek zegt te kunnen. 1 op 13/14 is nu het gemiddelde...dat kan beter.
- Door de hoog opstaande voorruit begint de buitenwind sneller van zich te laten horen. Bij een 140 km/h merk je dit toch echt.
Nu maar een paar duizend erop zetten en dan komt er weer een update!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI L2H2 €9.922 Incl. BTW BPM VRIJ! EXPORT ONLY Combi/ 9 Persoons/ Kombi/ 9P/ Airco/ Rolstoellift
- 2012
- 415.876 km

Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI L2H2 €10.164 Incl. BTW BPM VRIJ! EXPORT ONLY Combi/ 9 Persoons/ Kombi/ 9P/ Airco/ Rolstoellift
- 2012
- 353.534 km

Mercedes-Benz Sprinter 313 2.2 CDI L2H2 €11.132 Incl. BTW BPM VRIJ! EXPORT ONLY Combi/ 9 Persoons/ Kombi/ 9P/ Airco/ Rolstoellift
- 2012
- 295.643 km