Mercedes-Benz GLC 43 AMG 4MATIC (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | GLC 43 AMG 4MATIC |
---|---|
Versnellingen | 9, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 16.000 km |
KM-stand laatst | 65.000 km |
GLC 43 AMG
- 30.200 km
Bijna een jaar rijdt ik dagelijks met veel plezier in de GLC. Inmiddels zo’n 15.000 km mee gereden.
Technisch een probleemloze auto. Enig minpuntje vind ik dat de automaat soms moet ‘zoeken’ en niet snel reageert als je wisselt van R naar D en andersom. Heel af en toe is dat ook tijdens het rijden te merken.
Bij het starten duurt het aanslaan van de motor soms ook vrij lang. Maar verder geen problemen met de auto gehad. Onlangs met de sneeuw was de 4matic natuurlijk top, ik heb geen winterbanden gemist!
Lange ritten mee gemaakt (o.a. Toscane), maar ook veel korte ritten. Het vermogen en vooral het heerlijke geluid is verslavend.... Vooral het nog even snel inhalen is iets wat moeiteloos gaat. Daarnaast is het qua uitstraling toch redelijk beschaafd en niet té. Een kenner ziet (en hoort) dat het een AMG is, maar verder schreeuwt het uiterlijk niet uit.
80% van de tijd staat de GLC in rijmodus comfort, maar af en toe is Sport wel erg fijn. Sport+ gebruik ik nauwelijks, maar je hebt daardoor wel een gezinsauto en sportauto in één. Het verbruik wat ik haal met een redelijk zware rechtervoet is ca 1 op 9 tot 1 op 10. Veel beter ga je niet redden als je ook wat sportief wilt rijden.
Onderhoud heb ik tot op heden nog niet gehad. Binnenkort staat een onderhoudsbeurt op de planning...
Al met al echt een heerlijke auto, ideale gezinsauto en niet zo lomp groot voor dagelijks gebruik. Het geluid, de beleving en het vermogen zorgen voor een dagelijkse glimlach als je weer instapt en wegrijdt.
Update zomer 2022
- 65.000 km
Inmiddels al ruim twee jaar met veel plezier aan het sturen in deze heerlijke 'machine'. Tot nu toe echt probleemloos, regulier onderhoud gegeven en nooit grote onkosten gehad. Vorig jaar een kleine beurt gegeven bij een Mercedes specialist voor ca. € 350,-. Afgelopen mei wel wat groter onderhoud gehad met een grote beurt voor ca. € 1.500,- en tussendoor nog een keer de banden vervangen. Al met al zeer tevreden over de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Het verbruik is meestal rond 1 op 9 a 1 op 10, maar dan geniet ik ook van een rijstijl waarbij je het prachtige AMG geluid goed kan horen ;-).
Met vakantie komen wel wel eens wat bagageruimte tekort met ons gezin (3 kids), maar een dakkoffer biedt uitkomst. Overigens is de dubbele bodem in de kofferruimte ideaal en erg groot.
Het 'verslikken' van de bak bij het snel wisselen van de automaat is nu eenmaal een feit, maar als je het met beleid doet is er echt niks aan de hand.
Omdat ik een autoliefhebber ben kijk ik meestal binnen een jaar al naar iets anders. Het feit dat ik er al meer dan twee jaar in blijf rijden, zegt eigenlijk al genoeg. Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten, laat staan elektrisch... Om toch nog een goede inruilprijs te krijgen zal het er wel een keer van gaan komen, maar om weer iets met zo'n beleving terug te krijgen is een lastige zoektocht. Suggesties zijn welkom, zolang er maar geen stekker aan zit :-).
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

SUV tegen stationwagen - Vergelijking

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - Mercedes-AMG GLC 63 S

Mercedes-AMG verslaat ronderecord Nürburgring Alfa Romeo

BMW X3 vs. Mercedes GLC-klasse - Dubbeltest

BMW X3 - Mercedes-Benz GLC-klasse - Volvo XC60
