Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • E-klasse Combi

Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)

autoreview

12
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (1999)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
22 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringE 320 CDI Avantgarde Combi
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf176.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 21 juni 2006

Tegen mijn verwachting in is het verschil met mijn vorige combi enorm. Ik ben er +-3 jaar, 180.000km, een extra cilinder en een facelift op vooruit gegaan.

Bij het starten van de auto viel mij direct op dat de 6 cilinder commonrail volledig trillingsvrij loopt. Een heel verschil met de 5 cilinder dus. De reactie op het gas was even wennen. Zodra ik met de 290 gas gaf moest eerst de turbo even op gang komen waarna de auto eindelijk versnelde. De CDI sprint er direct vandoor. Inhalen is kinderspel met 470 Nm draaimoment.

Omdat het een Avantgarde is ligt de carrosserie behoorlijk laag. Dit betekend langzaam over drempels, want je blijft er (te) snel achter hangen. De 17’ ’AMG styling I’ velgen van mijn vorige combi heb ik weer onder deze combi laten monteren.

Het interieur is typisch Mercedes: veel knoppen. De lederen bekleding was een beetje dof. Deze heb ik met leather-care van ’Swissol’ behandeld. Het leer ziet er weer als nieuw uit! Verder zijn de multicontour-stoelen echt een uitvinding, heerlijk hoe je verschillende delen van de stoel kunt oppompen. Qua uitrusting is deze combi wat mij betreft met de juist opties uitgevoerd: elektrisch bedienbare zetels, lederen bekleding met stoelverwarming, COMAND, xenon verlichting, schuifdak en ingebouwde MB-telefoon (direct met COMAND verbonden). Het verbruik over mijn eerste 3.500km is 7,9 L/100km gemiddeld, volgens de boordcomputer. In werkelijkheid valt dit iets ruimer uit. Valt mij niets tegen.

UPDATE 07-03.07
Verbruik schommelt nog steeds, ondanks de lagere buitentemperatuur, tussen de 7,5 en 8,2 liter / 100km. Zeer acceptabel gezien de cilinderinhoud en het aantal kilo’s.

PROBLEMEN

  • 21 juni 2006

3.000 km na aanschaf moest de auto een kleine (Assyst-A) beurt hebben. Omdat de vorige eigenaar geen kilometervreter was, en de vorige beurt meer als een jaar geleden uitgevoerd was, heb ik toch een grote beurt laten uitvoeren. Tijdens de beurt kwamen wat kleine dingen als rubbertjes e.d. naar boven die vervangen moesten worden. Geen noemenswaardige dingen. De auto is altijd dealer-onderhouden (EMA Eindhoven).


UPDATE 19-11.06
Inmiddels heb ik de 17’ styling1 wielen omgewisseld voor 18’ styling2 exemplaren. In principe hetzelfde wiel, alleen groter en breder. Achter ligt er nu 265 breed op, en dat is toch wel heel breed. Kijkt wel erg mooi moet ik zeggen. De 17’ AMG’s gebruik ik nu voor winterbanden.

UPDATE 07-12.06 - 202.000km
Beurt uitgevoerd. Geen problemen. Kan de auto steeds meer waarderen, de 6cyl. turbodiesel blijft me verbazen bij overhalen; zeer krachtig.

UPDATE 07-03.07 - 223.000km
Onalngs een originele versterker in laten bouwen; om het geluid wat te verbeteren. Inmiddels is er een lampje achter de klima defect.

UPDATE
De E-klasse is verkocht (ruim 255.000 km). Nu een jonger model (211) uit 2004. Zie review.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz E-klasse? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz E-klasse
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz E-klasse 200 K. Elegance LPG-G3 met onderhoudshistorie

    Mercedes-Benz E-klasse 200 K. Elegance LPG-G3 met onderhoudshistorie

    • 2000
    • 200.877 km

    € 5.950

    Mercedes-Benz E-klasse 240 Avantgarde XENON PARKEERSENSOREN NAVIGATIE NETTE AUTO!!

    Mercedes-Benz E-klasse 240 Avantgarde XENON PARKEERSENSOREN NAVIGATIE NETTE AUTO!!

    • 2002
    • 245.517 km

    € 1

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 240 Luxury 170Pk Automaat (6 CILINDER, COMFORT STOELEN, CLIMATE CONTROL, GETINT GLAS, TELEFOON, CRUISE CONTROL, NIEUWSTAAT)

    Mercedes-Benz E-klasse Combi 240 Luxury 170Pk Automaat (6 CILINDER, COMFORT STOELEN, CLIMATE CONTROL, GETINT GLAS, TELEFOON, CRUISE CONTROL, NIEUWSTAAT)

    • 2000
    • 200.540 km

    € 5.945

Meer Mercedes-Benz E-klasse occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Mercedes-Benz E-klasse (W213)

    435
    • 27 oktober 2020

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz E-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz E-klasse occasions
  • Mercedes-Benz E-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz E-klasse tests
  • Mercedes-Benz E-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz E-klasse index
PREMIUM
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic - Rijtest

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic - Rijtest

De Mercedes EQB-klasse is er ook als zevenzitter en daarmee heeft het merk misschien wel goud...

Lees meer
 

Mercedes-Benz E-klasse reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi (2000)

    Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde Combi...

    2
    • 20 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    6
    • 29 september 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 270 CDI Avantgarde Combi (1999)

    Mercedes-Benz E 270 CDI Avantgarde Combi...

    12
    • 3 april 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance Select Combi (2001)

    Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance Select...

    2
    • 5 december 2014
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2001)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    7
    • 17 december 2012
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance Combi (2000)

    Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance Combi...

    8
    • 31 januari 2011
meer reviews
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

29

Een zuinigheidswonder is Mercedes-AMG’s eerste plug-in hybride niet, ontzagwekkend is de 843...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 de Business Solution AMG (2019)

    Mercedes-Benz E 300 de Business Solution...

    15
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit op de 'Ring

    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit...

    14
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    11
    • 9 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    54
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG E63 S

    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG...

    16
    • 7 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje M

    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje...

    35
    • 18 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Brabus 900 XLP is kolderieke G-klasse met 900 pk

    Brabus 900 XLP is kolderieke G-klasse met...

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    'Mercedes-Benz 300 SLR 'Uhlenhaut' verkocht, duurste auto ooit'

    'Mercedes-Benz 300 SLR 'Uhlenhaut' verkocht,...

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG kondigt elektrische concept-car aan

    Mercedes-AMG kondigt elektrische concept-car...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Mercedes-AMG krijgt eigen basis voor EV's

    Mercedes-AMG krijgt eigen basis voor EV's

    7
    • 9 mei 2022
  • Autosport
    Mercedes verward over wisselende prestaties in Miami

    Mercedes verward over wisselende prestaties...

    18
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Maakt sedan een comeback? 'Perfect voor groot rijbereik'

    Maakt sedan een comeback? 'Perfect voor...

    107
    • 9 mei 2022
  • Achtergrond
    Sinistere collectie: alle AMG Black Series bij elkaar

    Sinistere collectie: alle AMG Black Series...

    5
    • 8 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden