Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1995)
autoreview

Signalement
Uitvoering | E 250 Diesel Combi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 420.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Feest
- 420.000 km
Vandaag in ontvangst genomen: de MB 250 TD uit '95. De eerste indruk: heerlijke wagen, een brok degelijkheid, en met 420.000 op de teller begint ie er zin in te krijgen. Alles werkt. Wel gek dat er een lampje brandt dat er een lamp niet werkt, maar ze doen het allemaal. Ik maak me geen zorgen. De rit van Urk naar Amsterdam was een fijne echte kennismaking, en de reactie van de kinderen op het bankje achterin (het is een 7-zitter) was onbetaalbaar. Ik kom later terug met nadere bevindingen.
Zo, de eerste 2000 km zitten erop
- 422.428 km
De Benz doet wat hij moet doen: kilometers maken. Wel even de olie laten verversen, en een algemene check uit laten voeren. Geen bijzonderheden. Hij rijdt heerlijk steady, geen onvertogen woord uit het vooronder. En erg veel dorst heeft ie niet: 1 op 14,9 is erg netjes wat mij betreft. So far, so good!
Wat mij aan het interieur opvalt, is het ontbreken van een handschoenenkastje. Het bakje op de middenconsole is aardig, maar wel heel mager als bergruimte. De extra achterbank (7-persoonsuitvoering) werkt geweldig. In een wip uitgeklapt, en kinderen (inclusief vriendjes en vriendinnetjes) willen altijd daar zitten.
De eerste dingetjes
- 426.630 km
De eerste dingetjes zijn klein: op 424.000 een dichtring bij het inlaatspruitstuk lek, dus diesel lekkage. Snel en goed(koop) opgelost door mijn garaga in Volendam (Jonk en Sier).
En op 426.000 stond ik stikl met een kapotte terugslagklep. Of dat nou kwam door leegrijden (heb geen lampje gezien, maar tank was wel op weg richting nul) of iets anders weet ik niet. Veel gehad aan de volhardende wegenwachter, en daarna het euvel definitief verholpen door de garage, voor vier tientjes (!)
Hij rijdt nog steeds geweldig. Met afstand de fijnste wagen die ik ooit had (en dat waren er nogal wat). Benz is Boss,
Vangrail 1, Benz 0
Jammer, jammer. Met 120 km/h op een ijzelbaan bleek geen goed idee. Na een pirouette met een doffe klap de vangrail ingegaan. Wel een lekkere auto om dat mee te doen, want het voelde solide en ik kon zelfs nog terug naar huis rijden, gelukkig geen Bromsnor tegengekomen. Maar de schade was zodanig dat herstel niet meer lonend was. Dus ingeruild op een solide volvo 940, waar ik alweer heel wat prettige km's mee heb gedraaid. Maar zo lekker als de Benz, nee, dat haalt ie niet. Ik hoop er ooit weer een te treffen... Dan zet ik de review meteen weer op de site. Auf wiedersehen...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.