Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)

autoreview

Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)
Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)Mercedes-Benz E 250 Diesel Combi (1994)

Signalement

UitvoeringE 250 Diesel Combi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf194.000 km
KM-stand laatst194.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercedes E250td champagnekleur

  • 194.000 km

Bij een toevallig bezoek aan een bevriend garagist vertelde hij mij over een collega van hem die een w124 verkocht en het was een break, het T-model. Hij vroeg of ik nog 1 zocht omdat hij wist dat ik liefhebber was. Ik moet dat eerst zien zei ik want ik heb er honderden gezien in mijn 17 jaar dat ik ze verzamel en héél véél laten staan wegens roest, enorm veel roest zeker de fase 3. Eenmaal toegekomen bij die collega van hem zag ik de fase 3 neus, ojee dacht ik een fase 3 of eentje die omgebouwd is? Nee echt de fase 3 gezien de papieren, origineel geleverd in België, hijzelf had hem gekocht van eerste eigenaar, 194000 km stond op de teller (maar ook verifieerbaar), weinig voor een 250 multiklepper diesel. De roest viel behoorlijk mee en is met een beperkte investering weg te werken. De w124 was wel vuil zowel vanbinnen als vanbuiten maar daar keek ik doorheen. Hij is wel herspoten geweest over de volledige rechter en linkerflank net zoals de motorkap maar goed dat zorgt wel dat zijn lak nog goed is net zoals de roestbescherming want roest heeft hij echt heel weinig. Bij een fase 3 is dit zeldzaam zeker in de lage landen.

Je moet ervoor zijn maar ik had nog nooit een w124 in champagnekleur gehad. Van mij mocht hij met een bruin interieur zijn dan vond ik hem echt fout:-).
Na een testrit was ik verkocht, geen versleten bestuurderszetel, geen rammels, geen bonanza effect, geen brommende achterbrug, alles werkte die erop zat en wat een heerlijke roffel die 5 cilinder multiklepper!!! Voor de mooiste qua klank, dan komt voor mij de 280 in de w124, dan de 300 turbodiesel, de 250 diesel achtklepper, enz...Mijn 300 - 24v was op dat vlak teleurstellend behalve boven de 4000t/min.

Leuke opties zijn het open dak dat werkt, de bagageafdekking, vooruit met zonneband, elektrische antenne, radio cassette (cassette werkt niet lang valt uit na een paar minuten), alarm, middenarmsteun en dubbele airbag.

Ik heb er reeds een heerlijke 1000 km opzitten nu, er moet een uitlijning aankomen en nieuwe banden want die zijn niet meer 100% en daar wil ik niet op besparen. Zal ook een stukje zuinigheid scoren.

Wat wel vervelend is is zijn korte 5e versnelling (zie ook foto). Bij 120 km/u draait hij 3250t/min, qua geluid geen probleem want dit is een mix van rol-en windgeluiden, de geluiden van de motor zijn bijzonder goed gedempt. Maar het probleem ligt in zijn koppelkromme en maximum vermogen, hij heeft zijn hoogste koppel bij 2800t/min dit komt overeen met 100km/u en daarboven heeft hij geen zin om te versnellen in 5e tot zo'n 145km/u en 4250t/min. Daarboven gaat het vlotter maar jah dan zit je bij hoogst illegale snelheden of het is op sommige stukken Duitse snelweg. Bij 5000t/min heeft hij zijn volle vermogen van 83kW (of er zitten een paar steenezels bij door zijn EGR klep die dicht zit?) Het verbruik op autosnelweg is dan ook niet zo laag als de 250d en 300d van de fase 2. Een 200d is natuurlijk beter als het op verbruik komt maar tja dan lever je ook in op de sprint en de 250 multiklepper vindt ik hier heel geslaagd, dit is een heel soepele motor die vlot met het verkeer meekomt tot 110km/u.
Eigenlijk is het heel mooi om te zien hoe Mercedes dit succesmodel van over de fase 1 tot de fase 3 als uitgerijpt model heeft laten evolueren. Mijn vrouw en haar vriendinnen vinden dit lelijk auto's wegens hun hoekige vormen maar ze hebben een degelijkheid en betrouwbaarheid die ze uitstralen tot op de dag van vandaag en zijn nog altijd dagelijks inzetbaar. Met een keuze aan een waaier van motoren. Als je ooit één hebt met de orthopedische zetels, airco, cruise controle en hydraulische ophanging dan heb je een heel comfortabele limousine of break!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens