Mercedes-Benz E 250 CDI BlueEFFICIENCY (2009)

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse
Mercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasseMercedes-Benz E-klasse

Signalement

UitvoeringE 250 CDI BlueEFFICIENCY
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst66.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opstart perikelen

  • 61.000 km

Tja we hebben een van de eerste autos van het nieuwe model gehad. En dat hebben we geweten. We hebben de Mercedes nu zo'n anderhalf jaar. In die tijd hebben we 3 keer stil gestaan tgv foutieve injectoren. De laatste keer ervan zelfs 3 maanden omdat ze geen nieuwe injectoren hadden. Vervolgens nog 2 keer stil gestaan tgv de stekkertjes van de injectoren. Wel altijd een perfecte vervang auto gehad van Mercedes. Perfecte service. En tot slot nog een voorlampje moeten vervangen en het linkerachterdeurslot. Ik denk en hoop dat de opstartperikelen nu echt wel voorbij zijn.

Als de auto rijdt, rijdt hij wel perfect. De stoelen voor en achter zijn zeer comfortabel. De zitpositie is uitstekend. Ook de 3 kinderen zitten prima (geven de voorkeur aan de Mercedes over de BMW). Het navigatiesysteem en de boordcomputer werken heel logisch en super makkelijk. Dit in tegenstelling tot die bij de BMW. Vind ik althans.

De motor is prachtig. Lekker veel koppel en je bent vlot weg als je dat wilt. De automaat heeft een kleine vertraging, maar als je hem op S stand zet is dat weg. Is niet de stilste, maar het stoort me niet. Het verbruik zit rond de 6,5 liter per 100 km. In de winter wat meer, in de zomer wat minder. En voor zo'n grote auto is dat best netjes. Zeker 20% zuiniger dan de BMW, maar dat is dan ook een ouder model.

In onze auto kan de achterbank neergeklapt worden en dat is een fijne extra optie. De trekhaak komt via een draaiknop binnenin er zo onderuit en dat werkt ook super.

De bekleding is in licht grijs, in leer/kunstof. En dat houdt zich verrassend goed. Af en toe even schoon maken met een vochtig doekje en klaar is kees. Ik vind wel dat het kunstof duidelijk niet zo fijn is als echt leer. Volgende keer toch leer!

Al met al (naast de genoemde opstart perikelen) een hele fijne auto. Zeker aan te bevelen.

En toen....weer de garage

  • 66.000 km

En ja hoor. Gisteren weer naar de garage toe. Te weinig koelwater. Dat was 2 maanden ervoor al eens bijgevuld. Nu bleek dus dat de koelwaterpomp lek was en vervangen moest worden. Volgens de monteur een euvel wat wel meer voorkomt bij deze motor??
Het valt toch niet mee met deze auto.

En nog een keer....

  • 66.200 km

Zondagmiddag op weg. En ja hoor weer ellende. Het gele lampje ging aan, geen vermogen. Het bekende verhaal. Opslepen. Vervangauto. Diagnose: de injectoren zijn wederom foutief. Ik dacht dat met de laatste nieuwe set precies een jaar geleden dit probleem verholpen was. Helaas niet. Vooralsnog is er grote onduidelijkheid waarom deze nu gefaald hebben. De eerste 3 keer kwam duidelijk door een foutief design. Dat is opgelost en de set van een jaar terug zou juist moeten zijn. Nu krijg ik exact dezelfde set, maar dan nieuw, weer opnieuw. Gaat het dan wel goed??? Ik ben ondertussen verre van gelukkig en veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Al dat gedoe overschaduwt al het positieve aan deze auto ondertussen. Een ding is zeker, nooit meer zo een. Wordt vervolgd....

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.