Mercedes-Benz E 250 CDI BlueEFFICIENCY (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | E 250 CDI BlueEFFICIENCY |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 66.200 km |
Opstart perikelen
- 61.000 km
Tja we hebben een van de eerste autos van het nieuwe model gehad. En dat hebben we geweten. We hebben de Mercedes nu zo'n anderhalf jaar. In die tijd hebben we 3 keer stil gestaan tgv foutieve injectoren. De laatste keer ervan zelfs 3 maanden omdat ze geen nieuwe injectoren hadden. Vervolgens nog 2 keer stil gestaan tgv de stekkertjes van de injectoren. Wel altijd een perfecte vervang auto gehad van Mercedes. Perfecte service. En tot slot nog een voorlampje moeten vervangen en het linkerachterdeurslot. Ik denk en hoop dat de opstartperikelen nu echt wel voorbij zijn.
Als de auto rijdt, rijdt hij wel perfect. De stoelen voor en achter zijn zeer comfortabel. De zitpositie is uitstekend. Ook de 3 kinderen zitten prima (geven de voorkeur aan de Mercedes over de BMW). Het navigatiesysteem en de boordcomputer werken heel logisch en super makkelijk. Dit in tegenstelling tot die bij de BMW. Vind ik althans.
De motor is prachtig. Lekker veel koppel en je bent vlot weg als je dat wilt. De automaat heeft een kleine vertraging, maar als je hem op S stand zet is dat weg. Is niet de stilste, maar het stoort me niet. Het verbruik zit rond de 6,5 liter per 100 km. In de winter wat meer, in de zomer wat minder. En voor zo'n grote auto is dat best netjes. Zeker 20% zuiniger dan de BMW, maar dat is dan ook een ouder model.
In onze auto kan de achterbank neergeklapt worden en dat is een fijne extra optie. De trekhaak komt via een draaiknop binnenin er zo onderuit en dat werkt ook super.
De bekleding is in licht grijs, in leer/kunstof. En dat houdt zich verrassend goed. Af en toe even schoon maken met een vochtig doekje en klaar is kees. Ik vind wel dat het kunstof duidelijk niet zo fijn is als echt leer. Volgende keer toch leer!
Al met al (naast de genoemde opstart perikelen) een hele fijne auto. Zeker aan te bevelen.
En toen....weer de garage
- 66.000 km
En ja hoor. Gisteren weer naar de garage toe. Te weinig koelwater. Dat was 2 maanden ervoor al eens bijgevuld. Nu bleek dus dat de koelwaterpomp lek was en vervangen moest worden. Volgens de monteur een euvel wat wel meer voorkomt bij deze motor??
Het valt toch niet mee met deze auto.
En nog een keer....
- 66.200 km
Zondagmiddag op weg. En ja hoor weer ellende. Het gele lampje ging aan, geen vermogen. Het bekende verhaal. Opslepen. Vervangauto. Diagnose: de injectoren zijn wederom foutief. Ik dacht dat met de laatste nieuwe set precies een jaar geleden dit probleem verholpen was. Helaas niet. Vooralsnog is er grote onduidelijkheid waarom deze nu gefaald hebben. De eerste 3 keer kwam duidelijk door een foutief design. Dat is opgelost en de set van een jaar terug zou juist moeten zijn. Nu krijg ik exact dezelfde set, maar dan nieuw, weer opnieuw. Gaat het dan wel goed??? Ik ben ondertussen verre van gelukkig en veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Al dat gedoe overschaduwt al het positieve aan deze auto ondertussen. Een ding is zeker, nooit meer zo een. Wordt vervolgd....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.