Mercedes-Benz CLK 350 Cabriolet Elegance (2006)

autoreview

Mercedes-Benz CLK 350 Cabriolet Elegance (2006)

Signalement

UitvoeringCLK 350 Cabriolet Elegance
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst185.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Net gekocht, eerste beurt gehad

  • 69.000 km

Na lang wikken en wegen nu eindelijk een CLK cabrio gehaald uit Duitsland op een eendagskenteken. Bevalt goed, open rijden kan als het enigszins lekker weer is en een windschot blijkt bij deze auto overbodig. Tenminste als je niet harder dan 130 rijdt. Motor en transmissie werken goed samen, ik moet nog even leren met het gas te spelen zodat de bak niet te snel op en neer schakelt. Maar als het mis gaat (iets te hard op het gas en meteen er vanaf) dan nog gaat het allemaal best soepel met de 7Gtronic. Ook loopt de motor amper 2000 toeren bij 120 km/u en dat komt het verbruik ten goede, 1 op 11 gemiddeld op de rit naar huis met nog best wat stadsverkeer. Wat nog wat wennen is het wat lichte sturen en het wagengewicht wat je wel voelt in bochten. Maar ik denk dat na gewenning best hoge bochtsnelheden mogelijk zijn. Als ik eenmaal meer heb kunnen rijden en de onderhoudsbeurt is geweest geef ik wel een update.
UPDATE: auto heeft een beurt gehad bij Stern in Amsterdam. Ik (en de monteur) hadden een issue met de automaatbak opgemerkt die bij gasgeven vanuit lage snelheden schokte bij een bepaalde gangwissel (2 naar 3?). Heb de olie en filters laten vervangen en bij de eerste rit leek dat opgelost, maar schakelde de bak bij afremmen naar lage snelheden een paar keer met een schok terug van 3 naar 2. Maar bij de laatste paar ritten lijkt alles goed te gaan. Misschien moest de nieuwe olie nog ingereden worden of de bak zich weer opnieuw inregelen, nu lijkt alles soepel te gaan zoals het hoort. Zou ook schandalig zijn, een automaat die al na 69.000 problemen geeft. Ik hou het in de gaten. Of misschien ligt het aan mij, of omdat alle andere gangwisselingen echt niet voelbaar zijn, een klein schokje of even inhouden bij schakelen merk je al op. Ik heb me natuurlijk ook wat laten bangmaken door horrorverhalen over de 7Gtronic op internet.

UPDATE: Ik heb de auto nu 3 jaar en de km stand is nu 115.000. De automaat heeft zich prima gedragen. Het onderhoud is verder ook redelijk, maar ik had wel beter verwacht van een premium merk. Eigenlijk is de kwaliteit net als iedere andere auto van deze leeftijd en km stand. Er zijn best geluidjes op te merken en ik heb ook redelijke garagerekeningen gehad voor zaken waarvan ik dacht dat het nog niet nodig zou hoeven zijn. Maar goed, gelukkig heb ik ook niet teveel betaald voor de auto zelf en het rijdt verder wel fantastisch en ziet er ngo steeds zeer goed uit.

nog steeds in bezit

  • 185.000 km

Nu alweer 7,5 jaar in mijn bezit. Ik moet zeggen dat de kosten erg meevallen. Ik heb nooit grote onderhoudskosten gehad aan de auto. Onlangs brandde ineens het motormanagementlampje en liep de motor in onbalans. Ik dacht meteen dat de balansas het nu eindelijk had begeven (een zwak punt van deze motoren), maar nee het was gewoon een bougie waardoor een cilinder niet helemaal goed meeliep. Dus eigenlijk gewoon een betrouwbare auto gebleken die alleen regulier onderhoud nodig heeft gehad. Ook de dealer is betrouwbaar (Stern in Amsterdam Zuidoost), die kijken altijd of iets wel echt nodig is. Ze hadden de kans gehad om mij een dure reparatie aan te smeren maar ze zeggen vaker dat het meevalt en niet nodig is als ik weer denk dat er iets mis is.
Misschien dat ik de auto nog een tijdje hou en dan inruil voor iets nieuwers, zoals een tweedehands BMW 435 cabriolet of misschien wel een nieuwe E klasse cabriolet uit de lease.

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens