AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz C 180 Kompressor Classic Combi (2004)

autoreview

Mercedes-Benz C 180 Kompressor Classic Combi (2004)

Signalement

UitvoeringC 180 Kompressor Classic Combi
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst205.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 205.000 km

De auto gekocht in januari 2016 met 190.000 km op de teller, ondertussen is dit opgelopen tot ruim 205.000 km en heeft de auto z'n eerste onderhoudsbeurt gehad én is deze bij de ANWB geweest voor een aflopende garantie keuring.
Bij de ANWB keuring kwam een slecht werkende handrem, versleten stabilisatorrubbers en versleten spanrollen van de multiriem aan het licht. Daarnaast werkte de telefoonmodule niet. Al deze zaken zijn prima en zonder gezeur door de dealer opgelost, zoals het ook hoort. Verder geen bijzonderheden gevonden tijdens deze keuring.
Bij de onderhoudsbeurt is alleen een afgebroken beugel van de uitlaat gelast, verder alleen de gebruikelijke onderhoudszaken uitgevoerd.
Kortom, de auto zou nu weer in prima staat moeten zijn.

Na ruim 15.000 km gereden te hebben kan ik zelf ook een goed oordeel geven over de auto.
Wat heel erg opvalt is dat deze auto gebouwd is om comfortabel te zijn. De auto is erg stil, zo stil dat bandengeluid extra opvallen, de stoelen zitten erg goed en kunnen ook ver omlaag gezet worden. Wel raar dat er geen lendensteun gemonteerd is (Classic uitvoering). De midden armsteun is wel weer prettig omdat deze in drie standen in hoogte verstelbaar is. Ook vindt Mercedes-Benz het nodig om de stoelverwarming na verloop van tijd automatisch stapjes lager te zetten en na ca. 30 minuten volledig uit te schakelen.
Omdat de auto zo stil is valt de radio en speakers ook in positieve zin op. Prima geluid en radio ontvangst. Gemonteerd is een audio 50 APS met geïntegreerd navigatie. Ook al werk dit systeem zonder kaarten, alleen maar met gesproken aanwijzingen en met pijlen, kan je er prima mee navigeren. Wel kost het veel tijd om je bestemming in te voeren.
Verwarming en ventilatie heb ik eigenlijk altijd op 22 graden en op automatisch staan. Heb nooit de behoefte om zelf in de grijpen en de aansturing ervan. Wat wel opmerkelijk is dat als het rode lampje van de airco uit is, de airco aanstaat. Blijkbaar verwacht Mercedes dat je altijd rijdt met ingeschakelde airco en dat je gewaarschuwd moet worden als deze uitstaat door het rode lampje op de schakelaar.
Voor de beenruimte achterin hoef je deze auto niet te kopen, met mijn twee meter lengte kan er niemand meer achter mij zitten. Voorin zit je riant.
De handgeschakelde 6-bak laat zich makkelijk en soepel bedienen maar is niet gemaakt om even lekker sportief te schakelen. Gewoon rustig van versnelling wisselen gaat het beste. Eigenlijk past een automaat beter bij het karakter van de auto.
Sturen vind ik een beetje zwaar, wellicht dat dit komt omdat er 225 brede banden op de voorwielen gemonteerd zijn. Zowel tijdens de onderhoudsbeurt als ANWB keuring is er geen opmerking over gemaakt.
Wat verder positief opvalt is het enorm goede onderstel. Bij hogere snelheden op de snelweg rijdt de auto enorm goed. Je kan goed merken dat de auto ontworpen is voor de Duitse snelwegen.
Ook al is mijn auto 12 jaar oud met meer dan 200.000 km op de teller werken alle accessoires nog, rammelt en kraakt er niks in het interieur en ziet de bekleding er nog mooi en fris uit. Het enige wat slijtage vertoont is de pookknop.
Het brandstofverbruik in de stad is ongeveer 10 liter per 100 km, dit daalt naar ongeveer 6,5 - 8,0 liter per 100 km buiten de bebouwde kom. Het olieverbruik is 1 liter op 15.000 km en de auto heeft geen oliepijlstok onder de motorkap. Het oliepijl kan alleen maar gecontroleerd worden via het info display tussen de snelheidsmeter en toerenteller. Geen idee of dit betrouwbaar is.

Kort samengevat ben ik erg tevreden over de eerste 15.000 km met deze auto.
Het is mijn bedoeling om deze review aan te vullen als er iets nuttigs te melden valt of uiterlijk bij de APK of onderhoudsbeurt.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren