Mercedes-Benz 560 SEL (1987)

autoreview

Mercedes-Benz S-klasse W126
Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126Mercedes-Benz S-klasse W126

Signalement

Uitvoering560 SEL
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf245.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn mercedes is het topmodel uit de w126 serie. De auto was toentertijd full options. Het enige dat als optie nog kon worden besteld was een passagiersairbag, stand kachel en een coupe interieur met gedeelde elec. verstelbare achterzetels en ASR (deze opties zitten er bij mij helaas niet op). Mijn Mercedes heeft wel een SA (sondern ausstattung) optie hydropneumatische vering. Dit veringssteem is afkomstig van Citroen. Helaas heeft dit systeem mij nog niet kunnen overtuigen van haar functionaliteit. Voorts heb ik orthopedische stoelen (leuke optie maar ik gebruik het nooit) en een volledig automatische airco. Mijn auto is origineel Nederlands en verkeerd in een zeer goede staat, op een paar plekjes lakwerk na). Alle opties werken, zelfs het electrische rolgordijn achter. De motor is fantastisch. Ik heb het model met kat en de motor heeft 279 PK. Voor een auto van 1850 kg is hij echt heel heel erg snel (0-100 in 7,5 sec), medeweggebruikers zijn echt verbaasd over de trekkracht. Mijn auto geeft helaas een aardige rookpluim bij snel optrekken (veel motoren hebben hier last van). Het verbruik is hoog met 1 op 5 a 6. Ik heb laatst op een tank (90 liter) wel 740 km gereden. Snelle bochten zijn af te raden.

PROBLEMEN

Bij aanschaf heb ik de auto door de ANWB laten keuren. Helaas heeft de ANWB een paar belangrijke zaken over het hoofd gezien waardoor ik veel tijd ben kwijt geweest naar het zoeken van de juiste onderdelen.

- Nieuwe banden (originele maat is duur en wordt bijna niet meer geleverd) ongeveer 300 euro
- Nieuwe voorpoot (was volledig verrot en ANWB heeft dit niet opgemerkt) van de Hydropneumatische vering ongeveer 200 euro (origineel onderdeel kost EUR 930).
- Airco bijvullen EUR 130 (let op bij aanschaf of de airco is omgebouwd)
- Distributieketting en 3 nieuwe motorsteunen (Motorsteunen waren volledig versleten en ANWB heeft dit niet opgemerkt) + nieuwe antenne en raammechaniek totaal EUR 750
- 5 veerbollen + montage en nieuwe klephoedjes (tegen de blauwe rook hoop ik) zal ongeveer EUR 1.000 gaan kosten

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.