Mercedes-Benz 260 SE (1987)

autoreview

Mercedes-Benz 260 SE (1987)

Signalement

Uitvoering260 SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf393.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto voor een spotprijsje gekocht, 750 euro. Er zit alleen wat roest op de chromen strips en op de wielkasten. Voor de wielkasten zitten inmiddels ook chrome strips, gekocht voor 80 euro op marktplaats.

Bij aanschaf liep hij veel te hoog stationair, 1600 tpm. Na zelf wat aan de lucht en gas afstelling gerommelt te hebben loopt hij nu netjes 800 tpm.

Starten doet hij altijd prima, ookal is het koud of nat. Soms even een paar keer het gas intrappen.

De automaat gaat niet altijd even soepel. Soms moet je even met je je voet schakelen door het gas even los te laten en dan weer in te trappen.

Voor zijn leeftijd ziet hij er erg goed uit. Behalve op de chromen strips en een beetje op de wielkasten nergens roest. Ook het Suède ziet er nog erg goed uit. Alleen op de bestuurderstoel lichte slijtage.

Omdat deze auto bijna 20 jaar is, kan hij bij de ANWB voor 65 euro per jaar WA verzekerd worden, dit komt goed uit want de wegenbelasting is 56 euro per maand.

Het verbriuk valt tegen. Gemiddeld 1 op 6.

Voor de rest rijdt de auto als een zonnetje, zeker als je ziet hoeveel kilometer hij heeft gelopen. De 2,6 liter 6 in lijn cilinder is de kleinste van de serie, maar weet de auto aardig goed voorruit te krijgen. Hij kan prima mee komen in het verkeer, en trekt goed door. Normaal rijd hij weg in z’n 2, als je hem in sportstand zet doet hij dat in z’n 1. Hij is erg stil van binnen, totdat je het gas goed intrapt, dan hoor de de motor goed z’n werk doen.

UPDATE 27-02-2007

De benzinepomp maakte al een tijdje een raar geluid, soort van harde zoem. Inmiddels is hij er helemaal mee opgehouden. Bij de sloop zelf een benzinepomp onder een 300 vandaan gehaald voor 35 euro, werkt prima weer.

Ook is het stuur vervangen, daardoor doet de toeter het weer

PROBLEMEN

Er waren een aantal problemen bij aanschaf al bekend:

Te hoog stationair lopen (verholpen met afstelwerk)
Niet werkende toeter (nieuw stuur er op gezet)
Rechter elektrische voorraam werkt niet.
Elektrische schuifdak doet ook niks meer.

Op gegeven moment was de accu na 2 dagen niet rijden helemaal leeg, bleek een kapotte deurschakelaar te zijn. Deze heb ik bij de sloop gehaald voor 5 euro.

UPDATE 27-02-2007

Benzinepomp vervangen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.