Mazda Tribute 3.0 V6 4WD Touring (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tribute 3.0 V6 4WD Touring |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
eerste arvaring van de tribute
- 130.000 km
Zoals eerder beschreven is de Mazda Tribute een ondergeschoven kindje.
Ik heb de wagen nu een kleine week, en kan zeggen dat het een prima wagen is qua ruimte.
De automaat schakeld soepel, alleen als je op de rijksweg zit en hij schakeld terug en weer op dan bonkt de bak ,, even een punt dat ik moet nakijken,, (ik kom er op terug wat het is)
Verder is de v6 een wat rouw klinkende motor bij lage snelheid maar verdwijnd als je op de rijksweg zit en dan is het een stille wagen te noemen.
De 197pk is prima voor deze wagen en zou zelf niet voor de 150 of de belachelijke 125 pk gaan.
Hiervoor had ik een grand vitara 144pk v6 maar echt te weinig vermorgen...
afwerking is goed en sober, maar goed dat weet je bij mazda van deze leeftijd.
jammer dat er geen verwarming in zit op de leren stoelen maar moet ook zeggen dat het leer best snel opwarmt als je er op zit.
Al met al een prima wagen, en kom er binnen kort op terug voor meer verslag
Even update
- 170 km
Zo de tribute net uit belgie met zo rond de 170.000km
Zelf net een beurt gegeven en alles lijkt mij weer in orde.
Hij loopt nog prima, geen gekke lampjes kraakjes of iets.
Ook de motor op lpg is nog prima,, en loopt er niks minder om.
Eigenlijk een saai verhaal maar er is gewoon niks te melden, uiteraard als er iets is zet ik het er gelijk op..
Betreft het wel bekende verhaal kosten en verbruik!
kan alleen maar zeggen dat ik met regelmaat in nieuwe autos zit met 14% bijtelling b.v peugeot 1.5 td,, maar geloof mij,, geef mij maar de tribute..
Niet lullig,, maar tribute rij veel relaxter en heeft ruimte om je heen als bestuurder,, en dat vind ik heerlijk niet opgesloten te zitten..
o ja kosten.. heel simpel buiten de verzekering om ( dat is moeilijk te zeggen omdat het per persoon verschillend is) is de tribute b.v. nog geen 400€ per jaar op lpg duurder bij tussen de 15000 en de 20000 km dan een ford focus station 2.0
dan was voor mij de keus duidelijk...
eerst maar eens goed rekenen en dan oordelen zou ik zeggen..
tot de volgende review
verkoop
- 180.000 km
De auto is helaas verkocht!! ja helaas,, door gezin wijziging moest de auto weg,, maar wat een super fijne wagen was het om te hebben.
Kosten zijn super mee gevallen en zijn mijn ervaring alleen maar een goed aankoop.. mits je preventief onderhoud pleeg en niet wacht totdat er iets mankeer,, maar dat is maar net hoe je je wagen wilt rijden.. dit is het einde van mijn review over de tribune... Super auto
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Mazda Tribute 2.0 4WD Touring (2002)

Mazda Tribute

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan
