Mazda Premacy 2.0 Exclusive (2002)

autoreview

Mazda Premacy
Mazda PremacyMazda PremacyMazda PremacyMazda PremacyMazda Premacy - interieur

Signalement

UitvoeringPremacy 2.0 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf137.950 km
KM-stand laatst280.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 138.000 km

Mijn nieuwe auto.

Een 2.0 Premacy op Vialle G3 vloeistof ingespoten.
Aanschaf 8250, met de Passat ingeruild en de garantie afgekocht.
Auto is dealer onderhouden en ik heb de hele geschiedenis in mogen zien bij Mazda van der Akker. Gastank bij 85.000 km ingebouwd.

Eerste indruk.

Wow. Zo nieuw heb ik nog nooit gereden. Bijna alles er op en er aan plus een later ingebouwde cruise-control. Verder is deze mpv ook erg handig met de stoelen etcetera, maar dat is elke mpv.
Gewicht zit onder de 1350, dat scheelt weer een schaal in de belasting.

Rijden.

Heb gister een 50 kilometer gereden en het rijdt tot nu toe erg prettig. Bij 125 (3500rpm) is het geluidsniveau zeer acceptabel en als je de motor onder de 3000 rpm houdt (+/-100km/u) is het doodstil in de auto. Geen windruis. De Vredestein Hi-track zijn ook stil.

Verbruik.

Heb gister alles afgetankt en zal deze review blijven up-date'n. Maandag aan het werk, 250 km naar Eindhoven.

Onderhoud.

Volgt.

(Omdat de waardering verplicht is geef ik daar mijn verwachting aan. Dit is dus nog geen reëel beeld!!!)

Up-date

  • 156.000 km

Rij nu bijna een jaar deze auto en de verwachtingen zijn waar gemaakt.

Geen Mazda onderdeel heeft het laten afweten. Op de later ingebouwde cruise-controle na geen enkele mankement. Als je tenminste de opkomende roest in de spatbord randen achter niet meetelt. Dit valt me trouwens wel tegen. Had ik niet verwacht iig

Keuring is probleemloos verlopen. Enige was remmen voor, gebruiksslijtage.

Voor de rest:

1:9 op gas bij voornamelijk snelweg (135/140) en 10% file rijden. Op een stuk van 120 km, waarvan 20km autoweg weg en 100km autosnelweg, een gemiddelde snelheid van 95 en cruise-controle op 120 (toen deze nog werkte) een verbruik van 1:11
Geen olie, water etc verbruik of lekkage, ongeacht rijstijl.

Iemand misschien tips voor de spatbordranden?

Update

  • 280.000 km

De auto is verkocht. Geen problemen mee gehad en het onderhoud is beperkt gebleven tot slijtageonderdelen.

Reden van verkoop? Stiekem een hoop roest in het motorcompartiment en op de spatborden. Eeuwig zonde.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.