Mazda MX-3 1.8iV6 (1992)

autoreview

Mazda MX-3 1.8iV6 (1992)

Signalement

UitvoeringMX-3 1.8iV6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen ik deze Mx-3 kocht wist ik nog weinig van de auto.
Ik ben eigenlijk gewoon op de belijning van de auto gevallen.
Ik ben een fan van coupes en er zijn maar weinig mooi uitziende coupes te koop in deze prijsklasse (toen gekocht voor 13.400 gulden).
Al snel kwam ik er achter dat deze Mx-3 V6 niet alleen sportief gelijnd is, maar ook sportief rijdt! Plus een fantastisch 6 cilinder geluid.
Dat kun je lang niet van alle coupes zeggen die te koop staan onder de 10.000 euro. (B.V Ford Puma, Opel Tigra).

Volgens de fabriekgegevens doet de MX de sprint naar honderd in 8,5 sec.
Welke (betaalbare) coupé doet hem dat na?
De fabriek geeft ook op dat de top op 203 ligt, maar in Duitsland (waar het mag) reed ik toch echt 210.
Tussensprintjes zijn ook geen probleem voor de V6. Inhalen is zo gepiept.
Deze 1.8 V6 is nog steeds de kleinste 6 cilinder ter wereld.
Wat mij betreft geeft dat leuke voordelen; de pret van een V6 zonder het gezuip van een 2.5 bijvoorbeeld.
Maar eerlijk is eerlijk, bij sportief rijgedrag is hij alles behalve zuinig (1 op 7), bij zuinig rijden kún je er ook 1 op 13 mee rijden. Dus hou het maar op 1 op 10 gemiddeld.
De kuipjes zitten voortreffelijk. Een tijdje geleden vroeg een kameraad mij of ik niet bang was om er in in slaap te vallen, maar of dit nou een compliment over de kuipjes was, of omdat hij zelf niet goed wijs is, dat weet ik niet. Ik moest er wel om lachen.
Wat zeker ook nog gezegd moet worden: de auto ligt op de weg als een strijkijzer! Dat zorgt echter wel voor stuiteren op slecht wegdek, maar dit is van tevoren bekend dus daar mag niet over geklaagd worden!
Aan het dashboard had Mazda wel iets meer aandacht mogen besteden. Namelijk zo gestolen uit de 323 F (in latere bouwjaren is dit iets beter geworden).
Het is mogelijk met 4 man in deze coupe te zitten, maar ik raad het af op de wat langere afstanden.
Ruimte in de kofferbak is er genoeg en onder de motor-kap is alle ruimte wel benut, zo vol haha.

Kortom deze auto heeft alle eigenschapen van een geslaagde coupe.
Valt veel plezier aan te beleven !!

PROBLEMEN

onstekingverdeler, hierdoor sloeg hij soms zo af.(een duur grapje; 600 Euro)

scheurtje in de luchtfilter kap. Makkelijk verholpen. (nieuwe kap, 50 Euro)

oliefilter verstopt.

1 keer het alarm moeten maken. (40 Euro)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.