Mazda MPV 2.0 CiTD Active (2004)

autoreview

Mazda MPV
Mazda MPVMazda MPVMazda MPVMazda MPVMazda MPVMazda MPVMazda MPV - interieurMazda MPV - interieur

Signalement

UitvoeringMPV 2.0 CiTD Active
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst82.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mazda MPV weinig betrouwbaar

  • 82.000 km

Heb Mazda MPV diesel van 2004 twee jaar geleden gekocht, omdat ik een ruime gezinsauto wilde hebben. En graag een Japanner, omdat die qua betrouwbaarheid een betere reputatie hebben, dan een Renault Espace, of Seat Alhambra/ Galaxy/ Sharan (Mijn vorige Toyota Camry heeft het 8 jaar gedaan zonder reparaties...). Toyota Previa is erg duur, Mitsubishi Grandis is wat krap, dus een tweedehands Mazda MPV in Duitsland gekocht.

In het dagelijks gebruik is de Mazda geweldig: veel ruimte, comfortabel rijden. Je kunt er met 7 personen goed in zitten. Heb je laadruimte nodig, dan kantel je de achterbank in de bodem; eventueel kun je de twee aparte stoelen op de tweede rij ook nog uitnemen. Een van deze stoelen is ook nog in de zijrichting verstelbaar, waardoor het instappen naar de achterste rij gemakkelijker gaat.

Een nadeel is dat de schuifdeuren in de winter snel vastvriezen.

De betrouwbaarheid is echter vreselijk:

Na 60.000km was er een relais van de ventilator kapot; kosten €100.

Bij 66.000km jkapotte motor van de raam-sluiting in het achterportier; kosten 280 €

Bij 80.000km moets de turbo vervangen worden; kosten 2750 €

Bij 82.000km nieuwe koppelingsplaat; kosten 1900 €



5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.