Mazda 626 Wagon 1.8i GLX (1999)

autoreview

Mazda 626 Wagon

Signalement

Uitvoering626 Wagon 1.8i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Algemeen

De auto beschikt over een LPG3 autogasinstallatie. Deze Mazda is mijn 4e gasauto en de eerste kilometers zijn probleemloos verlopen. De auto is in vergelijking met een vorige 626 uit 1992 stugger geveerd en ook de stoelen zijn harder. Het geheel zorgt wel voor een prettige rijervaring. Een klein minpuntje is het vermogen van 90PK bij een eigen gewicht van bijna 1300 kg wat zorgt voor matige acceleraties. Er is ruimte genoeg om 4 volwassenen over een grotere afstand comfortabel te vervoeren. In de laadruimte ligt het reservewiel (vanwege de gastank), maar tot nu toe kom ik nog geen ruimte te kort.

220.000km - 231.000km

220000 km
Het ABS-lampje blijft op sommige ritten branden. Het is nog niet bekend wat de oorzaak is (wordt vervolgd).
Bij afleveren moest het airco-systeem bijgevuld worden. Ik ga er vanuit dat dit te maken had met achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar.

225000 km - De thermostaat gaat niet meer open.
Een nieuwe termostaat kost maar liefst 80 euro...
231000 km - APK en grote beurt.
Het ABS-lampje blijft nog steeds af en toe branden. Uit ervaring weet ik inmiddels dat het ABS-systeem nog steeds werkt.
De condensor van het airco-systeem is lek. Omdat dit onderdeel 143 euro kost heb ik de reperatie op de lange baan geschoven.
De bougiekabels zijn vervangen (80 euro). De auto rijdt weer als een zonnetje.

235000 km - onderhoud LPG; remblokjes achter; reparatie airco
De condensor is vervangen (kosten 300 euro). Totale kosten 500 euro. Hopelijk geen onkosten meer tot de volgende beurt bij 245000 km.

246.000km kleine beurt

De auto heeft probleemloos de kleine beurt gehaald en heeft twee nieuwe voorbanden gekregen. Op naar de volgende 15.000km.

Klein minpuntje: de linker achterwielkast begint behoorlijk te roesten. (Op de rest van de auto is geen roest te bespeuren).

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.