Mazda 626 2.0i GLX (1990)

autoreview

Mazda 626

Signalement

Uitvoering626 2.0i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1997
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is alweer 6 jaar geleden dat wij onze Mazda 2e hands kochten. De kilometerstand was toentertijd 140.000 en heeft nu de 241.000 bereikt. Direct na de aankoop een gasinstallatie laten inbouwen vanwege de verwachting dat jaarlijks veel kilometers gereden (40.000) gingen worden. Dit is maar 1 jaar het geval geweest want door verandering van werkgever is een lease-auto ter beschikking gesteld en wordt niet meer dan ongeveer 10.000 km per jaar gereden (dit wordt overigens binnenkort 25.000 per jaar).
De ervaringen tot nu toe zijn overwegend positief te noemen. Qua wegligging een erg plezierig rijdende auto met een gemiddeld gasverbruik van 10 liter per 100 kilometer. Het motorgeluid blijft goed binnen de perken alleen wat last van windgeruis. Oorzaak hiervan is het niet aanwezig zijn van en afdichtstrip bij het rechter achterraam (is al 6 jaar zo). De door de vorige eigenaar ingebouwde stuurbekrachtiging wordt ervaren als erg plezierig en eigenlijk onmisbaar voor een dergelijke auto. Stuurervaring met dezelfde auto zonder genoemde bekrachtiging is een stuk minder positief.
Het exterieur is, het gaat om de sedan uitvoering, zeer anoniem te noemen. Desondanks, of misschien wel juist daarom, heb je niet het idee in een vreselijk bejaarde auto rond te rijden. Het interieur van de auto mag er best zijn. Goede stoelen, voldoende ruimte, prettig ogend dashboard. Ook na 241.000 km geen noemswaardige slijtage te constateren. Wij hopen nog minimaal 2 jaar met de Mazda verder te kunnen.

PROBLEMEN

Ondertussen wel wat reparaties gehad. Reparaties die vooral het gevolg zijn van leeftijd en kilometerstand. Vervangen zijn de banden, radiateur, accu, benzinepomp en einddemper injectiesysteem. Op zich dure reparaties maar gezien in het totale financiële plaatje minimaal. Alle kosten als brandstof, onderhoud, reparaties maar ook verzekering, wegenbelasting, afschrijving en werkgeververgoeding maken voor ons een zeer acceptabele kilometerprijs van ongeveer 22 eurocent.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.