Mazda 626 2.0 D Comprex-S (1994)

autoreview

Mazda 626

Signalement

Uitvoering626 2.0 D Comprex-S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hele comfortabele auto. Door de compressor nog redelijk snel en een mooi verbruik van 1;15 (in de zomer op brede banden) en 1;16,5 in de winter (op winterbanden 185.

Auto had voor die tijd veel luxe. Alles elektrisch en zelfs airco. Helaas geen abs en airbags. In nog geen 3 jaar tijd bijna een ton mee gereden. Motor is fantastisch; starten en lopen. En dat zelfs bij -27. Geen olieverbruik. Door de compressor veel kracht onderin, wat erg prettig is in de alpen, maar ook in de stad. Ik heb de auto toentertijd blind gekocht. Er was dus van alles te verwachten. Dat viel achteraf reuze mee. Enige problemen bij de Mazda zijn de remklauwen achter en de handrem. De remklauwen hebben de neiging om op een zeker moment vast te lopen. Reviseren is lastig en kost veel tijd. Daarom toen gekozen om 2 nieuwe te plaatsen. Ook de handrem is niet zoals bij andere auto’s en een bekend probleem. Buiten dat om enkel normaal onderhoud gehad.

Enige tegenvaller vond ik het vroegtijdig overlijden van de aircopomp. Nu we een baby hebben is het geen doen om met tropische temperaturen in de auto te zitten. Daarnaast wordt veiligheid een stuk belangrijker. We hebben ’m dan ook afgelopen week met pijn in ons hart ingeruild voor een Toyota Avensis. Heb deze week een berekening gemaakt van de kilometerprijs en die vond ik met iets meer dan 12 eurocent
per kilometer meer dan acceptabel. Ik hoop dat ie nog een mooi en lang leven heeft.

PROBLEMEN

145.000 kleine beurt
160.000 grote beurt + remklauw links- en rechtsachter vervangen
175.000 kleine beurt
190.000 grote beurt + distributieriem, spanrol, remschijven voor + remblokken
205.000 kleine beurt
220.000 grote beurt
230.000 airco defect
232.000 auto ingeruild voor jongere Toyota

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.