Mazda 626 1.8i GLX (1994)

autoreview

Mazda 626

Signalement

Uitvoering626 1.8i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf163.000 km
KM-stand laatst328.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

afscheid na 6 jaart trouwe dienst

  • 328.000 km

Altijd in oude japanners gereden en een keer vreemd gegaan in een hyundai Lantra (geen succes) in 2003 een Mazda 626 hatchback gekocht voor 3200 Euro bij een Mazda dealer in Maasdijk.
Klepjes waren wat rumoerig maar ik had gelezen dat dat niet echt een probleem was. Klopte dus, zijn nog steeds rumoerig.
Saaie maar ruime auto en vooral veel kofferruimte. Verwachtingen waren niet hoog, maar jaar of 3 rijden hoopte ik wel op.
Het zijn er 6 geworden en ik heb het km getal meer dan verdubbeld.
Nu moet t 626 je dan eindelijk plaats maken voor een ander aangezien t loopwerk (diverse lagers en assen) steeds rumoeriger wordt. Motorisch nog steeds 100 % maar de rest is gewoon op en geen herstel meer waardig.

Onderhoud tussen 2003 en 2009: over 165000 km
Om de ca 25000 een beurt met APK bij een sleutelaar, afgezien van bandjes, remblokjes, wisserbladen, een setje schijven voor, het uitlaatsysteem in 3 fases (ex kat)en wat stofhoesjes voor het APK deel.
Overige reparaties
- waterpompje (en gelijk maar distributieriem (ca 400 Euro incl arbeid)
- gangbaar maken achterrem (626 probleem) (110 Euro arbeid)
- remklauwrevisieset voor (150 Euro incl arbeid)
- 1 accu (preventief, was erg oud)
Modificatie
- 1 xenonsetje, standaardverlichting erg weinig lichtopbrengst
B-merk 150 Euro
- blokjes in achterveren om iets slapte in vering te dempen, trekhaak pakte elke drempel (60 Euro).

Al met al 165000 km gereden voor
3200 - 1000 (opbrengst slooppremie)- 2200 Euro afschrijving
gemiddeld 600 Euro per jaar onderhoud ofwel 4600 Euro onderhoud.
En behoorlijk zuinig (veel snelweg in woonwerkverkeer) gemiddeld 1:16.

Beste auto ooit gehad. Ik ben er van overtuigd dat diverse onderdelen nog jaren meegaan via het sloopcircuit.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.