Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • 6 SportBreak

Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)

autoreview

1
Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)
Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)
Hencque
  • Hencque7
  • Gebruikersreview
5 februari 2021 om 15:05
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 S-VT Touring
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst102.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mazda 6 Station - 2,0 Benzine

  • 102.000 km
  • 5 februari 2021

Voorheen heb ik 2 bestelautos gehad, die ideaal zijn als je toch geen kinderen hebt, maar wel vaak aan het verbouwen en klussen bent.
Met een kind op komst en een besteller die tegen het einde van zn latijn liep, ging ik in 2019 zoeken naar een ruime stationwagon. Het liefst iets op benzine en zonder turbo, maar wel met een beetje vermogen en het liefst met een 6 bak vanwege de vele snelweg kilometers.
Ik wilde ook geen geimporteerde auto ivm het risico op terug gedraaide tellers en als we dan toch gingen importeren, dan wilde ik dat zelf doen omdat ik dat toch wat meer vertrouwde.

Na enige tijd zoeken en afwachten kwam er in september '19 een originele Nederlandse Mazda 6 - 2 liter station te koop met een opmerkelijk lage kilometerstand voor zijn leeftijd. De auto was van 2008 en had pas zo'n 67.000 gelopen.
De auto stond in Groningen en zelf kom ik uit regio Tilburg, best een eindje rijden dus. Maarja, de 2 liters zijn bijna niet geleverd in Nederland, 95% vd 2 liters op de occasionmarkt is geimporteerd en dat wilde ik dus niet. De 1.8 heeft geen 6 bak.
De verkopende garage gebeld en gevraagd hoe het zat met de kilometerstand. De wagen was van een ouder echtpaar geweest die de helft vh jaar in Spanje overwinterden en ze verzekerden mij er van dat het echt een eerlijke auto was. Dus gaan kijken en inderdaad er was nauwelijks wat op aan te merken. Na de proefrit nog even op de brug gezet om ook goed van onderaf te kunnen kijken. Het gaf allemaal zo veel vertrouwen dat ik het verhaal over het oudere echtpaar echt wel durfde te geloven. De koop was daarna gauw gesloten en de auto ging direct mee naar huis. Thuis aangekomen kwam ik achter een klepje in de kofferruimte nog wat papieren tegen met gegevens vd vorige eigenaar. Internet leerde me dat dit inderdaad een ouder echtpaar pas. (wel slordig vd dealer)

Wel heb ik kort na aanschaf de banden (de originele die er al sinds 2008 op lagen) vervangen voor een maatje groter. 215/55 R17 (Goodyear Vector 4Seasons Gen-2) ipv 215/50 R17; De omtrek van deze nieuwe band komt overeen met de omtrek van een originele 19"velg-band combinatie. Dit zorgt er voor dat de kilometer teller een heel stuk minder af wijkt van wat de GPS aan geeft en wat de wagen ook wat zuiniger maakt.

Ondertussen zijn we ruim anderhalf jaar verder en staat de teller op iets meer dan 102.000km.
Het rijdt heerlijk comfortabel! De motor is stil, het verbruik valt met ongeveer 1 op 13.5 mee (we hebben het immers over een ruim 12 jaar oude ongeblazen 2 liter station van 1430kg).

De auto is lekker ruim. Ook op de achterbank kun je als volwassene goed zitten. Er past meer dan genoeg bagage in, helemaal met de achterbank plat waarna je een vrijwel volledig vlakke laadvloer krijgt.

Precies genoeg snufjes voor mij aan boord. Ik ben niet zo van de electronica in autos en ik vind het helemaal prima dat ik bijv. mn stoel handmatig moet verstellen en dat er geen navigatie of infotainment aanwezig is.
Electronisch verstelbare spiegels zijn voor mij pure luxe, net als de automatisch dimmende binnenspiegel.
De automatische verlichting vind ik heerlijk, zo hoef ik niet meer na te denken of ik mn verlichting wel uit heb gezet, ik ben gewend om altijd met dimlicht te rijden en deze auto doet dat ook standaard als de boel op 'auto' staat.
Irritant is wel de automatische ruitenwisser. Ik had liever een instelbare interval stand gehad want die regensensor die er in zit, die doet maar wat en ik heb niet het idee dat die zich wat aan trekt van de gevoeligheid die je in kunt stellen.
M'n vriendin mist parkeersensoren. Ik niet, want het zicht is rondom is gewoon goed en na 3 keer oefenen kende ik de auto goed genoeg om hem op iedere postzegel te parkeren. (mogelijk komt dat omdat ik al jaren met bestelwagens reed zonder noemenswaardig zicht naar achteren)
Ook irritant is het piepje van de thermometer als het kouder wordt dan 4 graden. Dat het weleens zou kunnen vriezen of glaf kan zijn hoeft een auto mij niet te vertellen, dat merk ik zelf ook wel.

De 6 CD-wisselaar vind ik heerlijk, want mn CD-collectie had ik nog niet weggedaan. Blijkbaar kan ik mn telefoon koppelen aan de auto, maar ik heb nog nooit de moeite genomen om dat uit te proberen. Hoe de ingebouwde carkit presteert weet ik dus niet want ik bel nooit als ik rijdt (auto rijden is voor mij ontspannen, dat laat ik niet verpesten door mn telefoon).

De cruise control vind ik heerlijk. De stuurbediening werkt perfect. Ik las dat sommigen het irritant vinden dat dit onder de recht duim zit ipv links, mij helpt het juist om beide handen aan het stuur te houden.

Sinds de aankoop heb ik linksvoor een vastzittende remklauw gehad. Deze heb ik uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en voorzien van een revisiesetje waarna hij weer deed wat hij moest doen. Uiteraard de remblokjes ook ververst zowel links als rechts voor.
De metalic (of mica?) blauwe kleur mag dan prachtig zijn, krasgevoelig is deze ook.
Verder geen gebreken of dingen aan de hand gehad, buiten het normale onderhoud om. De auto verbruikt nagenoeg geen olie en de olie wordt ook amper vuil.

Kortom:
+ stil
+ vlot, maar ook rustig rijden
+ soepele motor, bij zowel lage als hogere toeren
+ zuinig (voldoet aan mijn verwachtingen)
+ lekker ruim
+ mooi (maar dat is mijn mening)
+ fijne cruise control bediening
- krasgevoelige lak
- regensensor / automagische ruitenwisser met eigen wil
- bij koude motor (de eerste paar minuten 's ochtends vroeg) schakelt hij wat hakkerig van 2 naar 1, dit went heel snel.
- belerend piepje als waarschuwing bij 4 graden of kouder

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mazda 6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda 6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Mazda 6

INFO
ANWB
ANWB
Mazda 6 SkyActiv-G 2.0 165 (4D/6A)
€ 619
Stel samen ▸
Mazda
Mazda
Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 (5D/6H)
€ 639
 
Mazda 6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Mazda 6 1.8 TS | Navi | Clima | PDC | Nu € 4.975,-!

    Mazda 6 1.8 TS | Navi | Clima | PDC | Nu € 4.975,-!

    • 2009
    • 178.913 km

    € 4.975

    Mazda 6 2.0 S-VT Business Plus lagerschade leder int automaat

    Mazda 6 2.0 S-VT Business Plus lagerschade leder int automaat

    • 2008
    • 193.761 km

    € 2.750

    Mazda 6 2.0 TS km*58489*

    Mazda 6 2.0 TS km*58489*

    • 2010
    • 58.489 km

    € 9.745

Meer Mazda 6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Mazda 6

    367
    • 12 juli 2019

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda 6 specificaties
  • Mazda 6 occasions
  • Mazda 6 video's
Advies en informatie
  • Mazda 6 tests
  • Mazda 6 gebruikersreviews
  • Mazda 6 index
PREMIUM
BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

Stel nu dat je wel alle noden van het gezin met één auto wilt ondervangen, maar ook nog een...

Lees meer
 

Mazda 6 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)

    Mazda 6 SportBreak 2.0 S-VT Touring (2008)

    1
    • 5 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk Business+ (2010)

    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk Business+...

    2
    • 30 september 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Touring (2008)

    Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Touring (2008)

    • 5 april 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 1.8 Touring (2008)

    Mazda 6 SportBreak 1.8 Touring (2008)

    5
    • 27 december 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.5 S-VT GT-M (2010)

    Mazda 6 SportBreak 2.5 S-VT GT-M (2010)

    12
    • 2 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk TS (2009)

    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk TS (2009)

    • 30 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk Business+ (2009)

    Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD 163pk Business+...

    8
    • 9 september 2012
meer reviews
Mazda 6 - Occasion Aankoopadvies

Mazda 6 - Occasion Aankoopadvies

80

Een Mazda 6 is een Japanner van de risicoloze soort, die bovendien bovengemiddeld rijdt. Een...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Signature (2021)

    Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165 Signature...

    19
    • 31 december 2021
  • PREMIUM
    Ford Mondeo Wagon vs. Mazda 6 Sportbreak - Dubbeltest

    Ford Mondeo Wagon vs. Mazda 6 Sportbreak...

    • 16 november 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 Sport 1.8 Touring (2004)

    Mazda 6 Sport 1.8 Touring (2004)

    4
    • 15 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.2 CiTD 129pk S (2011)

    Mazda 6 2.2 CiTD 129pk S (2011)

    • 29 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 (2007)

    Mazda 6 (2007)

    5
    • 14 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease (2015)

    Mazda 6 SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease (2015)

    2
    • 18 april 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165pk GT-M (2014)

    Mazda 6 SportBreak SkyActiv-G 2.0 165pk...

    5
    • 1 maart 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Sneller laden voor Mazda MX-30

    Sneller laden voor Mazda MX-30

    55
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS (2017)

    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    Mazda MX-30 Advantage (2021)

    8
    • 4 mei 2022
  • Test: Mazda CX-60

    Test: Mazda CX-60

    77
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Mazda MX-5 - Back to Basics

    Mazda MX-5 - Back to Basics

    183
    • 23 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden