Mazda 6 SportBreak 1.8 Exclusive (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak 1.8 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 175.000 km |
KM-stand laatst | 205.000 km |
Helaas een olieboot...
- 205.000 km
Als opvolger van onze Avensis deze mooie Mazda 6 Sportbreak gekocht omdat ik graag wat meer luxe wilde (Climate control, Cruise Control)
Helaas heeft deze auto ons aardig wat ellende opgeleverd. Na een tijdje bleek dat de auto een ware olieboot genoemd kon worden en dat hij een olieverbruik van 1/800 had. Daarnaast begon hij vrij snel na aankoop in de spatborden achter te roesten. Dit is een veel voorkomend euvel bij deze auto's. Mocht je zelf interesse hebben check dit dan goed! Mazda ziet dit als oppervlakteroest en helpt alleen klanten die het onderhoud altijd bij de Mazda dealer hebben laten uitvoeren.
Wat betreft het olieverbruik: Ik had de auto voor een meeneemprijs meegenomen en ving bot bij de verkoper. Het is erg frustrerend als je auto dit probleem heeft en om het op te lossen zit je aan een reparatie die de dagwaarde toucheert / overschrijdt. Denk dat de vorige eigenaren de auto goed op zijn staart hebben getrapt met een koude motor.
De rij-eigenschappen waren verder gewoon goed te noemen, redelijk sportief geveerd. Climate Control en Cruise werkten prima, hoewel ik voor cruise liever een joystickje aan het stuur heb a la Toyota en niet op het stuur zelf.
Uiteindelijk de auto ingeruild vanwege komst 3e kind. Wel met mixed feelings want buiten het olieverbruik en de roest was het wel een mooie en fijn rijdende auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.