Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • 323

Mazda 323 1.3i LX (1993)

autoreview

4
Mazda 323 1.3i LX (1993)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering323 1.3i LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf144.275 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 144.433 km
  • 23 mei 2009

Vandaag eindelijk na bijna 6 maanden (op 4 dagen na) wachten, me eerste auto.

Omdat ik binnekort (hopelijk) een nieuwe baan heb en dat niet meer 100 m. van me huis is toch wel een auto nodig.

Wat ik zocht was een veilige/goedkope (aanschaf/wegenbelasting/verzekering)/en een niet sjonny-auto

Na veel gezocht op internet, en veel kijken in de buurt(partuculier) (en dan weer revieuws lezen op autoweek ect. (en heb ik best wat aangehad, dus schrijf ik er ook maar een). Dacht ik een autotje (Clio) te hebben wat later bleek van een bekende maar die werd door me neus geboord omdat er iemand anders meer voorgaf (wat ik er niet voorover had). En later met de verkoper een autotje voor mij gezocht (deze man heeft daar zijn hobby in).

Bij toeval kwam ik op zondag bij "me" 323 terecht, stond bij een dealer in een durp in de buurt, en vroeg er niet al te veel voor (op basis van plaatjes). (Omdat ik zo nieuwsgierig was) Maandag, maar naar de dealer toe om te kijken en voor een ritje.
Oef, geen stuurbekrachtiging dat is wel anders dan de auto van me ouders, maar als je rijdt merk je het niet. Natuurlijk zoals ieder proefritje anders rijden dan dat je normaal doet (ik in iedergeval), hard over de polderweggetjes, en keihard remmen (moet toch even testen).
Door een dorpje kijken of alles beetje vastzit en dat was beter dan verwacht, hetzelfde met optrekken, nee, hij zal niet onder de 10 seconden op de 100 zitten, maar het trekt beter door dan dat ik had verwacht.
Ergens op een parkeerplaats even alles checken (verlichting, ruitenwissers en die *** radio). De ruitenwissers (voor) waren wel barslecht vooral die van de bestuurder en het sproeiertje van de achterruit deed het niet.
Wat me vooral opviel hoe "mooi" de (retro???)bekleding er nog uitzag.
Hierna maar terug gegaan naar de dealer en na beetje gepraat dat ik terug zou komen met een man met Technische kennis.

Zaterdag, Oef eindelijk, die man kon en gelukkig was de auto nog te koop. Wij om 1 uur naar de dealer en meteen afgestoven op de 323 met de benodigde testjes van de kennis. En toen kwam de dealer, Aaaah Peet, hoe is het werk je nu hier (was het dus een kennis van elkaar en ik zag natuurlijk korting in me oogjes). Koppeling getest, Gekeken naar oude schade's, Roest (en daarna volgde ik het niet meer), maar hij was perfect. van € 950,- (zover we nu weten en laten we er vanuit gaan dat het eerlijk is) voor € 750,- meegenomen, met een kwart bezine, een een apk van 2 weken oud.

Thuis meteen naar de halfords voor paar mooi velgen en de nodige verlagingskits, een een dikke uitlaat (dus niet!!!!):) maar voor andere dingen waar ik meer wat waarde aan hecht maar hoop ze niet nodig te hebben, Sleepkabel en al die andere (veilighied)zooi (kan altijd nog wel keer van pas komen), en een fatsoenlijke radio want die andere kwam uit de prehistorie.

Zondag even alles poetsen want hij ziet er nog niet echt mooi (hoever je het mooi kan noemen), bij de vorige poetsbeurt is het niet echt goed uitgepoest. alleen de achterklep is dof (onderkant maar de verf loop gelijktmatig over 't is niet een heel deel) mogelijk is deze keer (deels?)overgespoten.

Het is de bedoeling dat ik straks 100 km per dag er mee ga rijden (snelweg) dus de kilometer stand zou rap op gaan lopen

Binnenkort moet er wel een nieuw uitlaatje onder, en met de kennis een afspraakje maken voor olie en andere kleine dingen.

Voorzover ik er mee heb gereden is het gewoon een leuk beginnersautotje.

Over het comfort/prestatis is denk ik voor deze klasse uit die periode gewoon goed. En ik hoop dat ik uiteindelijk de betrouwbaarheid/gebruikskosten op goed/uitmuntend kan gaan zetten

Opknapbeurt

  • 144.500 km
  • 24 mei 2009

Na een middag(je) poetsen/wax-en in het mooie weer het volgende resultaat:

Rechtsachter (wazige foto), zat het kleurverschil en is nu alleen nog te optemerken door met je vinger er overheen te gaan, of er bovenop hangen anders niet te zien (gelukkig, kijken hoelang het blijft). En even het kunstof met een of andere troep opgefripst.

Noodweer

  • 144.700 km
  • 27 mei 2009

gisteren:
Hmmm nee, gelukkig geen schade, wel kwam ik er om 4.00 snacht achter dat ik het tog wel handig zou vinden om goede ruitenwissers te hebben, anagezien ik een paar takkies op de onverlichte weg tegen kwam. Helaats bij daglicht ook geconstateerd dat me auto niet meer even glanzend was als die dag ervoor, rechtsachter + "grill" is weer dof. Over een maandje weer een ander iets eroverheen gooien en kijken of dat werkt en anders ik het voorgezien met die lak.

Thuisgekomen eidnelijk verloopstekker opgehaald en naar de halfords geweest voor goede wissers. (radio zat ondertussen nog niet) maar was wel vergeten, dat ik de steutels in me contact had laten zitten en ik had me al aangeleerd om het knopje van de deur in te drukken en dicht te gooien.
Shit,,, in de buurt gevraagd niemand had een hengeltje (verschillende oud monteurs eentje wel maar die had hem pas morgen van ze werk) njah bel de ANWB wel 185 euri, kolere later bleek het gewoon €150,- inschijfgeld+ €35,- jaarkosten dus uiteindelijk niks extra kwijt want wou toch al lid worden.

  • 145.677 km
  • 20 juni 2009

Bijna 1500 kilometer in nog geen maand tijd.

Ik rij eigenlijk alleen snelwegkilometers dus dat gaat vrij snel, maar ook gewoon lekker, in lange bochten van de snelweg moet je toch wel rustig aandoen heb ik het gevoel maar over het algemeen rijd ie lekker drempels die voor 50 gemaakt zijn (buiten de bebouwede kom hoor) kunnen met 80 genomenen worden dus dat is wel lekker, het verbruik is 1:16 en dan trek ik rustig op + optijd schakelen en tussen de 90/110

Problemen euhm njah eentje: als ik rem (als het regent) krijg ik water binnen bij de bestuurderskant dus zal wel een rubbertje aan vervanging toe zijn, aangezien het hier NOOOIIIT regent, laat ik het toch lekker zo.
Ook nog wat gehad met de V-snaar en ben bij de garage geweest waar deze auto in onderhoud was: van 2004 tot aanschaf heeft deze auto maarliefst (schrik niet) 4600 kilometer gereden (dus was echt van een oud mannetje). De V-snaar moest even gesteld worden en was nog splinternieuw daarom liep ie aan. niks gekost uiteindelijk een scheelt een hoop ergenis!

En krijg het idee dat de motorkap nu ook dof begint te worden dus die ga ik nog even keer in de was zetten om het tegentehouden.

Stabilisatorstang

  • 150.500 km
  • 17 september 2009

Na een paar weken met een ergenis rond gereden, met iemand op onderzoek uitgegaan wat het nou was, de stabilisatorstang Rechts was afgebroken om precies te zijn de moer/bout. Hij was al roestig en door een klap (uitgeweken op een hoge stoeprand)afgebroken

Onderhoud/Reperatie

  • 22 september 2009

Na 4 maanden de auto een beurtje gegeven á 500 euro

1x Uitlaat+Demper
1x Klepdekselpakking
1x Montage set voor op de remblokken
1x Oliefilter
1x Luchtfilter
4x Bougies
2x Stabilisatorstang Voor (bout/+moer)
en olie vervangen door nieuwe

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Mazda 323? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda 323
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda 323 specificaties
  • Mazda 323 occasions
  • Mazda 323 video's
Advies en informatie
  • Mazda 323 tests
  • Mazda 323 gebruikersreviews
  • Mazda 323 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
 

Mazda 323 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda 323 (1995)

    Mazda 323 (1995)

    5
    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    3
    • 30 november 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i LX (1993)

    Mazda 323 1.3i LX (1993)

    2
    • 8 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    1
    • 19 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i GLX (1992)

    Mazda 323 1.3i GLX (1992)

    • 19 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i GLX (1993)

    Mazda 323 1.3i GLX (1993)

    1
    • 25 mei 2009
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i LX (1993)

    Mazda 323 1.3i LX (1993)

    4
    • 23 mei 2009
meer reviews
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Mazda 323 sedan (1993) - Liefhebber Gezocht

    Mazda 323 sedan (1993) - Liefhebber Gezocht

    47
    • 25 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 (1995)

    Mazda 323 (1995)

    5
    • 2 maart 2022
  • Nieuws
    Mazda 323C (1997) - In het Wild

    Mazda 323C (1997) - In het Wild

    30
    • 22 november 2021
  • Achtergrond
    Waarom de eerste Mazda 323 toen de minst Japanse Japanner was

    Waarom de eerste Mazda 323 toen de minst...

    33
    • 30 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.8i GLX (1994)

    Mazda 323 1.8i GLX (1994)

    8
    • 18 april 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    Mazda 323 1.3i Millionaire (1995)

    3
    • 30 november 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    2
    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    2
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    6
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden