Mazda 2 1.3hp Executive (2008)

autoreview

Mazda 2 1.3hp Executive (2008)

Signalement

Uitvoering2 1.3hp Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik en mijn vader hebben sinds 22 maart een mazda2. Wij reden hiervoor een Toyota Yaris 1300 del sol M-MT (semiautomaat) maar die beviel niet, de auto reed prima, maar de bijgeluiden en de versnellingsbak was waardeloos.
Maar nu de Mazda2.
Wat ik al kan melden is, dat het echt een kart is qua wegligging, wat stuurt dat ding scherp.
Het is een beetje Subaru Impreza wegligging, maar dan met heel wat minder vermogen.
Je kan van rijbaan verwisselen zoals je nog nooit gedaan hebt, de auto geeft geen krimpt, gaat zonder protesteren de hoek om, en wordt daarbij geholpen door allerlei electronische hulpjes.
Hiervoor hadden wij een Yaris uit 2007, die erg zijwind gevoelig is, deze heeft dat a b s o l u u t niet.

Het vermogen, tja het is een 1300cc motor, geen 2 liter, met 87PK en 122NM, moet je geen snelheidsmonster verwachten, je kan heel goed meekomen, en boven de 4000t/pm komt het tot leven (kan het niet teveel doen, moet nog worden ingereden)

Wat het verbruik betreft, kan ik zeggen dat het ongeveer 1 op 14 loopt, maar de weergoden geven op dit moment ook niet echt de kans om het verbruik op een fabrieksopgave niveau te brengen.
Ik bedoel dan sneeuw, veel wind en veel files, tractiecontrol (tja zit er ook op)

De stoelverwarming is voor mij echt een uitkomst, heerlijk warm onder de bips en rug, maar niet te lang, want dan wordt het echt warm.
De climatecontrol doet ook goed zijn werk (warmte)de ventilator blaast eerst of zijn leven ervan af hangt en als de auto op temperatuur is wordt het weer stil (automatische stand)

De elektrische inklapbare en verwarmde spiegels deden ook waarvoor ze gemaakt zijn, werkt goed.

De lichtsensor komt laat in aktie, het moet echt donker zijn voordat die het licht aandoet.
De regensensor daar in tegen, is wel behoorlijk aktief, druppels zijn voldoende om de ruitenwisser tot leven te roepen, ik en mijn vrouw schrokken er zelfs van dat de ruitenwissers ineens bewogen zonder aan de hendels te zitten.

De kofferbak vind ik ruim voldoende, het is diep en je kan er veel in kwijt.
1 krat bier, en 4 volle boodschappentassen zijn geen probleem, en er kan eventueel nog iets bovenop zoals een 2de krat bier ofzo. 8 kratten geen probleem (voorbeeld)
en dan kunnen de achterbanken nog plat.

Comfort, er zitten 195/45-16 banden onder, dus vering van banden moet je niet verwachten, de vering lost dat goed op, het is geen stuiterbak (kart)

Ik vind het een goed rijdende auto, ik heb hiervoor nog een mazda 2 uit 2004 gehad, waar na 3 jaar het dashboard meer op een kerstboom leek, de motor spontaan stopte op de snelweg, auto begon te zweven boven de 130km/u, en dat de dealer nog niet veel ervaring had met het ECU probleem waar het gros mee kampt.
Ik verwacht hier meer van, omdat die niet meer in Spanje wordt gemaakt, maar uit Japan komt, de kwaliteit is omhoog gegaan, aldus verschillende verslagen die ik heb gelezen, alleen de praktijk gaat dat natuurlijk uitwijzen.


Update 28-03-08: het valt absoluut niet tegen het verbruik, ik noteerde 1 op 16 bij een nog niet ingereden motor! vergeet niet dat het vroor en sneeuwde, niet slecht dus.
De boardcomputer gaf een gemiddeld verbruik aan van 6.0 op 100km, dus dat klopte aardig.
Bij het resetten van de dagteller noteerde de computer een actieradius van 730km, terwijl bij aanschaf de tank vol was en deze op 589km stond?? het zal wel aan de grote en gewicht van het rechtervoetje liggen.

Bij meer kilometers en problemen komen er meer updates.

PROBLEMEN

Nog niets, is net 3 dagen oud

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.