en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Quattroporte Diesel V6 |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 115.000 km |
KM-stand laatst | 127.800 km |
Als echte patrolhead heb ik me ten doel gesteld om zoveel mogelijk auto's te berijden die ik leuk, mooi of anderszins interessant vind. Ik heb ook nog eens het geluk dat men werk het toelaat dat ik in veel verschillende, vaak mooie, auto's rijd.
Vandaar dat ik nu een Quattroporte onder m'n kont heb. Het is een diesel, ik heb er inmiddels de eerste 12.000km. op zitten. Die kilometers bevielen me eigenlijk prima. Wat ervaringen op een rij:
-uiterlijk; je moet wel een ongevoelig mens zijn wil je de Maserati niet mooi vinden. In zijn klasse (S-klasse, BMW 7, XJ) vindt je eigenlijk alleen maar stijlvolle auto's (is uiteraard persoonlijk), maar dan heeft de Quattroporte toch nog de meeste flair.
-interieur; eerlijk is eerlijk, de materialen in de Quattroporte halen het niet bij die van de hiervoor genoemde merken. Zo is de paneelbekleding op sommige plaatsen erg dun (waardoor het snel beschadigd), en voelt het hout niet onder alle omstandigheden als hout ;-). Aan de andere kant, op zichzelf is het een piekfijn afgewerkte bak, waar op zichzelf beoordeeld vrij weinig aanmerkingen te halen zijn.
-systemen; in de oudere Italianen zijn de systemen vaak traag en omslachtig. Dat valt in deze auto erg, mee. Goed bij de tijd, hoewel het Mercedes-systeem wel een generatie moderner is.
-rij-eigenschappen; de Maserati is een diesel, Hij heeft ruim voldoende vermogen om goed mee te komen. Verbruik is (lange termijn) ca. 1:12,8. Valt mij enorm mee, het blijft een zwaar kreng.
De wegligging is beter dan ik dacht. Met zo'n slagschip verwacht je (ik dan) spannend bochtengedrag, ik moet zeggen dat dat reuze meevalt. Als je echt de sokken erin heb licht onderstuur, maar dat is prima onder controle te houden.
-kosten; hierover kan ik nog weinig zeggen. Ik heb de auto een beurt laten geven (geen bijkomende kosten) maar nog geen reparaties gehad. Mocht dat zo zijn laat ik dat uiteraard weten.
Al met al is de Maserati niet heel opvallend, maar wel een auto waar je blij van wordt. Eentje waarvan je best trots bent als je op de parkeerplaats instapt. Een echte hoofdendraaier is het niet, dat vind ik ook fijn. Een auto moet je een goed gevoel geven en het altijd doen. Tot op heden voldoet de Maserati daaraan. Misschien hou ik hem wel een tijdje, deze dikke panda...
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.