Lexus IS 300h Business Line Pro (2014)

autoreview

Lexus IS 300h Business Line Pro (2014)

Signalement

UitvoeringIS 300h Business Line Pro
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf13.360 km
KM-stand laatst29.000 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Is de Lexus IS 300h nu ook echt een Premium car ?

  • 29.000 km

Testen wijzen uit dat deze Lexus op punten nauwelijks onder doet voor de Mercedes C-klasse of Audi A4 en de Volvo S 60 achter zich laat. Maar hoe ervaart een gemiddelde rijder deze opvallende auto in de praktijk.

Ik heb ondertussen een leeftijd bereikt waarbij ik ont-zorgen en aangenaam leven hoog in het vaandel heb staan en het autorijden van A naar B een rustige, comfortabele, veilige en betrouwbare privé bezigheid mag zijn, zonder echter afbreuk te doen aan het dynamische drukke verkeer is ons dichtbevolkte landje.

Mijn vorige auto, een Lexus CT 200h Business Pro Line voldeed prima, echter toen ik tijdens een onderhoudsbeurt een testrit met een Lexus IS300h onderging, was het voor mij duidelijk, dit is niet zo maar een klasse beter (en ca 1/3 duurder ), maar dit benadert voor mij een subliem gevoel van autorijden wat ik niet eerder heb gekend.

Nu ik deze auto, een Business Pro Line met gedeeltelijke leren bekleding, ruim anderhalf jaar heb en in wisselende situaties ruim 29.000 km heb gereden, kan ik alleen maar benadrukken dat het sublieme gevoel is gebleven. Deze auto heeft superlatieven in zijn klasse, die ongekend zijn.

Ik heb als privé rijder, waarbij ik zelf kan bepalen of ik bij slechte weersomstandigheden de weg op ga, geen behoeften aan het wisselen van banden voor de winter- en zomerperioden en heb daarom gekozen voor all-seasons banden (Michelin CrossClimate ).Tot nu toe zijn de ervaringen erg goed, al lijkt het geluidsniveau iets hoger te liggen dan bij mijn vorige zomerbanden.

Uiterlijk:
Deze auto, heeft een uiterlijk, dat niet iedereen mooi hoeft te vinden, maar ik krijg opvallend veel complimenten in de vorm van “ wat een mooie auto zeg, dat zal wel rijden zeker “!

Innerlijk:
Een Cockpit van hoog niveau met fijne zetels, ingebouwd door een hoge middentunnel, op de achterbank wat minder ruimte, maar voor ons geen probleem, we rijden zelden met passagiers.
Ergonomisch klopt het allemaal, ook lange ritten leveren lichamelijk geen enkel probleem op.
De achterbank is gedeeld en neerklapbaar, Ik heb t.o.v. mijn vorige SUV’s nog geen nadeel kunnen ontdekken bij het vervoeren van omvangrijke spullen.

Comfort:
Deze auto is als geheel in balans en het comfort staat op een hoog niveau, een soepele vering, de auto is stil en geeft rust, de sublieme aandrijflijn ( CVT met 2 .5 liter benzine-motor en electro-motor), levert 223pk aan vermogen, waardoor het toerental van de benzinemotor wordt geminimaliseerd. In de praktijk blijkt, hoe hoger het vermogen hoe fijner deze aandrijflijn functioneert. (Het is daarom geen toeval dat Toyota nu dezelfde aandrijflijn in de RAF4 Hybrid heeft opgenomen).

Betrouwbaarheid :
De Bouwkwaliteit is perfect, geen gerammel of gepiep, alles werkt en blijft werken, ook tegen een beurt aan merk je geen verschil.
Een min-punt is de navigatie, we zijn altijd, ook op Zuid-Europese eilanden op de juiste plaats terecht gekomen. Echter het benepen stemmetje van de buitenlandse juffrouw, die de plaatsen aanmeldt verpest alles; niet te verstaan, gelukkig is er een herhaaltoets.

Verbruik:
Het verbruik bij een actieve rijstijl: lekker doorrijden op de autowegen, anticiperend en vloeiend in het stadsverkeer en op binnenwegen, in de “standaard modus” is 1 liter op 17.5 gemeten over ca 29.000 km.
Een goed resultaat, zeker als ca 7.000 km zijn doorgebracht in bergachtig gebied in Zuid-Europa, waarin we in de “sport modus “ rijden met een gemiddeld verbruik van 1 op 15.
Persoonlijk vind ik dat deze auto uitnodigt tot een pittige rijstijl, (wat wil je met zo’n vermogen ) ,
maar deze auto blijft in het doorsnee verkeer probleemloos binnen zijn ECO gebied.


Waarde oordeel :
Een stille zuinige goed afgewerkte en super rijdende auto met een perfect werkend aandrijf-systeem met een zeer ruime standaarduitrusting, bovendien zeer betrouwbaar.
De kracht van deze Lexus IS300h zit in het ontwerp en het verbruik. Deze auto ga je steeds meer waarderen en is voor mij zeker een premium car

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.