Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)
Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2018)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf44.419 km
KM-stand laatst134.409 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lexus CT200h business pro

  • 134.409 km

Auto twee weken geleden aangeschaft bij een Lexus dealer.
Het is een business pro.
Dat wil zeggen,de auto heeft rondom LED.
Adaptieve cruise.
Verkeersbord herkenning.
Lane assist.
Grootlicht assistentie.
De auto is netjes afgeleverd met twee jaar select garantie van Lexus.
Daarna gaat de auto over in de relax garantie van Lexus.
Dat betekent tot tien jaar garantie of 200.000km.
Mits je de auto laat onderhouden door de Lexus dealer.
Vind ik echt heel netjes.
Spreekt ook vertrouwen uit.
De auto is afgeleverd conform afspraak.
Gemonteerde winterbanden op lichtmetalen velg.
Dorpel bescherming,laatste navi update.
Accu hybride check (standaard) en de red carpet treatment en de europa service plus bovengenoemde garantie.
De eerste 500km zitten erop,auto is zeer stil,erg comfortabel en toch ook wel straf geveerd.
Ik ben wat dat betreft wel blij dat er geen 17inch onder zit.
De auto zit netjes in zijn spullen.
De navigatie met een knop is wel een beetje omslachtig maar op zich werkt het prima en redelijk intuitief voor een leek als mij.
Uiteindelijk is het allemaal te vinden.
De LED verlichting is zeer prettig, komt een hele bak licht af.
De auto is prettig in de omgang,stil,voelt en ziet er luxe uit met die brede console.
In het donker zijn alle knopjes/schakelaars verlicht,ook de voetenruimte bij het instappen.
De CVT is een prima automaat voor mij,ik ben een vrij rustige rijder.
Het loeien waar deze CVT een beetje om bekend staat merk je alleen met forser doortrekken of optrekken.
Maar in de auto zelf hoor je er niet veel van.
Je kunt het op de toerenteller in de sportstand zien dat het toerental flink omhoog gaat.
De andere twee standen merk je er niet veel van.
Eerst maar eens een poosje mee rijden, dan post ik mijn bevindingen hier omtrent verbruik,rij eigenschappen en betrouwbaarheid.

Update 15-07-2022 Km stand 60.289km

Na 15.000km gereden te hebben heb ik wel een aardig beeld van de auto.
Auto heeft zojuist de 60.000km beurt gehad.
Daarbij is er ook een hybrid check uitgevoerd voor behoud van de garantie.
Voor de rest mankeerde er niets aan, ik had ook niet anders verwacht.
De auto bevalt goed.
Hij is zeer stil en bij een normale rijstijl blijft de auto heel erg stil.
Ik vind de auto wel vrij hard afgeveerd, maar ik heb de bandenspanning ook op 2.4bar staan.
De stoelen zitten goed, instap is wel laag.
We zijn er mee op vakantie geweest en op de duitse autobaan ons gewoon aan de geldende snelheden gehouden en dan komt de auto niet onder de 1 op 20.
Wat ik wel vervelend vond dat als je de adaptieve cruise instelde op bijv 120 gaat de auto al op ruime afstand van zijn voorganger snelheid minderen, zelfs met de kortste afstand ingesteld.
Dat betekent dat als je naar links gaat de auto enorm in toerental stijgt om de ingestelde snelheid weer te bereiken, soms tot wel ruim 5000 toeren.
Zeker als je terug gezakt bent tot bijv 100km per uur.
Ik had ook de indruk dat er volgas versneld word.
Dit zou naar mijn inziens wel netter kunnen en met een beetje meer beleid.
Maar dat is eigenlijk het enige minpuntje.
Hij lijkt wel gemaakt voor de eeuwigheid en voelt zeer solide en betrouwbaar aan.
Althans, geen rammeltjes, piepjes, kraakjes of trillingen.
Het is gewoon een goede solide auto.

Update 23-03-2023 Km stand 76.358km

Auto heeft een kleine beurt gehad.
Achteruitrijcamera is onder garantie vervangen.
Camera gaf een wazig beeld.
Voor de rest is er weinig te melden.
Auto doet waar hij voor gemaakt is en dat is rijden.
Geen kraakjes, rammeltjes of piepjes te horen.
Geen storingen of ander ongemak, behalve de kapotte camera dan.
De beurt bracht ook niets aan het licht.
Rijden dus maar weer.

Update 14-09-2023 Km stand 91.800km

Auto heeft de 90.000km beurt gehad.
Vroeger noemde men dat de grote beurt.
Maar zo heet dat tegenwoordig niet meer.
Ruitenwissers zijn vervangen.
Voor de rest was er niets aan de auto.
Ik heb ook geen klachten.
Auto rijd perfect.
Op naar de volgende 15.000km.

Update 02-01-2024 Km stand 100.000km

Inmiddels staat er 100.000km op de klok.
Tot volle tevredenheid.
Aangeschaft bij een km stand van 43.000km en in 2 jaar tijd naar de 100.000km gereden.
Wat is er stuk gegaan buiten de reguliere beurten.
De achteruitrijcamera is vervangen onder garantie en ruitenwisserbladen voor en achter zijn vervangen.
Dat zijn de enige speerpunten.
De rest van de beurten waren standaard en zijn er geen zaken vervangen.
Ook niet bij de eerste 43.000km
Ook werkt alles nog naar behoren en functioneert het allemaal goed.
Kan men zeggen, is normaal na 100.000km, maar heb ook wel anders mee gemaakt.
Op naar de volgende 100.000km.

Update 22-01-2024 Km stand 102.877

Auto moest voor de APK.
Normaal doe ik dat in combi met een beurt, maar ik was dat vergeten.
Anders moet ik een keer extra naar de garage, en dat vind ik zonde van mijn tijd.
Ik kreeg een bericht dat mijn auto gekeurd moest worden.
Zo gezegd, zo gedaan, afspraak gemaakt.
Twee dagen voordat de APK afliep kon ik terecht.
Ik kon er op wachten, auto vroeg gebracht.
Auto gekeurd, mankeerde niets aan, vloeistoffen bij gevuld en weer gaan.
Ik had ook niets anders verwacht eigenlijk.
Rijden maar weer.

Update 22-03-2024 Km stand 105.354

Auto weg gebracht voor een 105.000 beurt.
Dat is een kleine beurt voor zover je daar tegenwoordig nog van mag spreken.
Want bij de dealer word niet meer in die termen gedacht om dat per beurt ook verschillende zaken gecontroleerd worden.
Afijn, er mankeerde vrijwel niets aan.
Ze hebben de kenteken plaathouder voor vast gezet en een opmerking over dat er een stukje van een letter af was.
Ook de opmerking dat de winterbanden er nog op zaten.
Toch netjes dat dit soort zaken opgemerkt worden.
De winterbanden blijven er nog tot april onder, ook vanwege het feit dat ik regelmatig in Duitsland kom.
Technisch mankeerde er niets aan de auto.
Tanken en rijden maar weer!

Update 22-08-2024 Km stand 118.683

Auto weg gebracht voor een 120.000 beurt.
Dat is een vrij uitgebreide beurt.
Er mankeerde vrijwel niets aan, alleen de voorste ruitenwissers zijn vervangen.
Ook is de airco volledig geserviced op mijn verzoek.
Leeggehaald, gevacumeerd en gevuld, interieur filter vervangen.
Verdamper behandeld en ingespoten.
Het rook af en toe naar natte hond.
Navigatie ge-update op mijn verzoek.
Auto stond gewassen en gezogen weer klaar.
Ingevuld service boekje op de rechter voorstoel en een rolletje pepermunt.
Leen auto (Lexus LBX) weer ingeleverd.
Rijden maar weer.

Update 20-02-2025 Km stand 134.409

Auto was toe een de 135.000 beurt.
Er waren geen klachten.
Alles functioneert nog prima.
Dat bleek ook uit de beurt, er was niets mee.
We rijden weer vrolijk verder.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.