Land Rover Range Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic (2022)

autoreview

Land Rover Range Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic (2022)

Signalement

UitvoeringRange Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst12.759 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prachtiger wagen met mooie techniek

  • 16 km

Na anderhalf jaar wachten eindelijk onze Range Rover Evoque diesel ingeruild voor de nieuwe 300 e hybride dus. We rijden veel minder dan voorheen dus diesel, zeker nu de prijs bijna gelijk is aan benzine, was geen goede keuzen meer. Na de proefrit was ik helemaal enthousiast, wat een heerlijk stille comfortabele auto als rust rijd, maar wat een power zodra je het gaspedaal helemaal intrapt. De automaat neemt al het denk werk over en werkt heel soepel. We bestelde de standaard uitvoering met als belangrijkste opties de lederen bekleding, te openen panorama dak en uiteraard metallic lak. Na een jaar wachten moesten we even langs bij de dealer, hij had slecht en goed nieuws. De door ons bestelde uitvoering wordt niet meer gemaakt. Uit het programma, gebrek aan onderdelen. Maar het goede nieuws we konden de R-Dynamic bestellen, meer extra,s en de fabriek en de dealer betaald mee aan de meer prijs. Eindelijk konden we de wagen ophalen in augustus, geen seconde spijt. De kleur is heel modern, grijs met soms een vleugje licht blauw, de koperen accenten, een plaatje. De auto rijd heerlijk, al veel gestekkerd, gewoon op wandcontact in de garage, snoer onder de deur door. De accu is in ruim 6 uur vol en kan dan 60 kilometer elektrisch rijden. Is de accu leeg dan trekt hij bij elk stoplicht toch weer elektrische op tot ongeveer 30 km p/u. Om dan lekker brommend met de driecilinder op benzine verder. De keuze voor een stekker hybride is vooral een goede keus als je meestal korte ritjes maakt. We rijden nu 1 maand en dat is 1200 kilometer nog steeds op de volle tank van de dealer. We gaan zo de 2000 km op 1 tank wel halen. Natuurlijk kost elektra ook geld, maar met zonnepanelen op het dak valt dat ook wel mee. Wat ik wel lastig vind is dat de benzine motor nauwelijks ingereden wordt. Ook komt de motor er ineens bij terwijl ik gewend was mijn diesel netjes op te warmen voor ik wat meer toeren ging maken. Inmiddels ook een stuk met de caravan erachter gereden. 1500 kilo, dat gaat geweldig, zoveel koppel met wegrijden, geen spel van koppeling en gas om tegen een hellinkje weg te rijden, gewoon rechtervoet naar beneden en de techniek doet alles voor je. Tot nu toe alleen maar plezier.

Geen moment spijt

  • 12.759 km

Geen moment spijt, rijd nog steeds heerlijk. 1 keer de dealer gebeld voor een afspraak, maar was niet meer nodig. Probleem vanzelf opgelost. En dat is wel wennen, De auto lijd zijn eigen leven en daar moet je maar niet teveel bij nadenken. Zo wilde hij in december niet meer elektrisch rijden. Ja tot 22 km/u en dan benzine motor aan. Ongeacht of je hybride,save of ev inschakelde. Dealer zei, dat is vreemd kom over 4 weken maar even langs, nu geen tijd ??? probleem loste zichzelf op, schijnt normaal te zijn. De start accu moet soms opgeladen worden door de verbrandings motor. In januari rit naar Polen gereden. Benzine verbruik is stevig 1 op 10 waar mijn vorige diesel makkelijk 1 op 15 haalde. Hybride heeft zijn voordelen alleen als je korte afstanden rijd. En dat doen wij ook. In totaal nu 60% elektrisch gereden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.