en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Discovery Td5 ES |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 139.000 km |
Ik heb de disco al 20 jaar in bezit. Nieuw gekocht in 2000. Reed 'm zakelijk. Dat was na het stoppen als ondernemer niet leuk meer. Van 35 euro per maand mrtb naar 150 per maand. Dat betekende in maanden dat ik de auto amper gebruikte soms meer dan 1 euro per km aan mrt. Kortom de TD5 werd geschorst. Ik hoopte op betalen per km maar daar is het nog steeds wachten op. 7 jaar na het schorsen, 27 febr. 2021 kwam het idee om de auto in te ruilen. Nieuwe accu erin, brandstoffilter even afgetapt, 1x starten en de Laro loopt weer als een zonnetje. Ondertussen olie ververst, oliefilter, brandstoffilter alle andere olies volgen nog. Ik wil nu eerst de oppervlakkige roest van het chassis verwijderen en goed beschermen voor ik weer een keer in de regen rijd. Met dank aan Corona, heb ik toch nog wat te doen. Oja, dat inruilen gaat nog even niet door, hoewel ik de Disco Sport uit 2017 met 33000 op de teller voor een goede prijs kon kopen. Het was een diesel en daar gaf het management thuis, ook weer ivm met de mrtb, geen fiat voor. Voor de Micra, die ook 1 op 20 rijdt betaal ik 30 euro per maand. Reken ik dat 10 jaar door dan is het verschil 14.000 euro. 1-0 voor het management. Toch maar weer wat gaan ondernemen en op grijskenteken rijden? Tips zijn welkom.
Mijn eerste verslag staat ook nog op de site daar kan ik zo 123 niet bij. Hier de link: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/land-rover-discovery-td5-es-2000-4/
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.