Lancia Kappa 2.0 20v LS (1998)

autoreview

Lancia Kappa

Signalement

UitvoeringKappa 2.0 20v LS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf61.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na het wegvallen van de lease-Volvo heb ik uitgebreid onderzoek gedaan naar welke auto het meeste waar voor z"n geld zou bieden. De prijs van een 4-de hands afgeragd Golfje afgezet hebbend tegen de gangbare prijs van een goede Kappa was de keuze snel gemaakt.

De auto kwam van een particulier en afgesproken is om een ANWB-keuring te laten doen en alle reparaties ten aanzien van motor, versnellingsbak, remmen en schokbrekers voor kosten van de verkoper te laten komen. De keuring was minutieus en na de nodige vervangingen (remblokken etc) stond er een als nieuwe Kappa. Buiten de beurten, die bij de dealer niet goedkoop zijn, heb ik nooit problemen gehad. Waar de Volvo"s in de buurt bij vochtig weer staan te rochelen rijd ik altijd meteen weg.

Ruimte, wegligging, stuurgedrag en potentie van de motor zijn verrukkelijk. Boven de 180 km is het benzineverbruik stevig maar bij normaal weggedrag is het verbruik ruim boven de 1:12. In de stad ligt het verbruik wat hoger.

Auto is helaas wat groot voor de krappe bouw in een Amsterdamse nieuwbouwbuurt dus de lak heeft wel wat te lijden gehad.

Beurten bij de dealer liggen tussen de 100 en 400 euro. Alleen bij vervangen slotmotor linksachter, de distributieriem en de aanschafreparatie waren de kosten hoger (tot max 900 euro bij aanschafbeurt).

Al met al een geweldige auto voor klein gezin en representatief gebruik. Als ik alternatieven zoek zie ik pas bij de BMW5, Audi A6 en dergelijke hetzelfde comfort maar tegen een veel hogere prijs.

Zit met smart op een opvolger te wachten. De Lybra is me een te oud model en de Thesis is te zeer een limousine.

PROBLEMEN

Distributieriem, remblokken en -schijven zijn vervangen, slotmotor linksachter is vervangen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.