Lancia Kappa 2.4 20v LS (1995)

autoreview

Lancia Kappa 2.4 20v LS (1995)

Signalement

UitvoeringKappa 2.4 20v LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst160.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze Lancia.

  • 160.000 km

Mijn vriendin Eva en ik gaan deze zomer naar Italië.
Ik ben al 'n poosje in het bezit van mijn rijbewijs, en Eva is hard op weg het te halen. 7 juli het examen.

Mijn droom was al sinds ik met m'n ouders naar Italië ging, om zelf heen te kunnen. Op eigen kracht.
Toen wist ik niet dat Eva mijn pad kruiste, haha.
Echter, die vond het ook een heerlijk idee.

Na even budget te hebben opgemaakt, begon het grote zoeken naar een auto. Mijn eisen waren dat er wat spullen in konden, hij comfortabel maar toch snel was, en dat ik er zelf een beetje aan kon sleutelen.
Eva's eisen; CABRIO. En verder een goed uiterlijk.

Verschillende auto's hebben de revue gepasseerd. Een Ford Escort XR3i Cabrio, een Opel Kadett GSi, zelfs een Fiat Punto Cabrio. Toen zagen we een Golf 1 Cabrio, voor duizend euro! Echter deze was niet in de beste staat die je je kunt wensen.

We hadden langzamerhand onze zoektocht al opgegeven. Zelf werk ik bij de afdeling Logistiek binnen een bedrijf dat auto-onderdelen bezorgd. Ik kwam vlak bij mij in de buurt een Lancia Kappa tegen.

Deze had ik wel een paar keer op Marktplaats zien staan, maar nu pas viel het op dat deze precies aan mijn eisen voldeed.

Groot en comfortabel. Rijk in uitrusting, een prachtige vijf-cilinder.

Mijn vondst bleek bij nader inzien een Lancia Kappa 20v LS te zijn, uit 1995. Met nog maar 160.000 kilometer op de teller.

Hij stond maar op het terrein. De garage, die bij voorkeur Opel als huismerk heeft, had deze ingeruild. Zie ook de foto's voor een eerste indruk.

Na een proefrit te hebben gemaakt, was ik zelf overtuigd. Wát een luxe. Stil op de snelweg, vermogen genoeg. En dan de ruimte.
Mijn vriendin was op slag overtuigd, ze had door dat een cabrio vinden moeilijk was.

Na in overleg te zijn gegaan, wou ik de auto met nieuwe APK.
Zodoende komen er volgende week twee nieuwe voorbanden om, twee fuseekogels voor en de handremkabel wordt gangbaar gemaakt.

Alle onderhoudshistorie is bekend, en hij is werkelijk waar van een oud vrouwtje uit een nabijgelegen dorp geweest.

Ik krijg de auto dus mét nieuwe APK (en toebehoren), een kleine beurt waarbij alle vloeistoffen vervangen worden en uiteraard compleet nagekeken.

Misschien heb ik eventuele lezers alvast enigzins geïnteresseerd.
Zodra de auto voor de deur staat, begint het grote genieten.

Ik houd jullie op de hoogte.


Mvg,
Wouter.



------------ Update 11-06-2010 ------------------

Vandaag te horen gekregen dat de auto klaar is. Een afleverbeurtje er bij, mooi schoon van binnen etc.
Ik heb 'm vandaag verzekerd bij Ditzo, en die dekken ook buitenland, wat wel handig is gezien onze reis naar Italië.

Morgen dé grote dag, ik houd jullie op de hoogte.



------------ Update 14-06-2010 ------------------

De eerste kilometers gemaakt.
Een teleurstelling; De waterslang is gescheurd.
We deden een ritje, Eva en ik, en toen ineens kwam er rook onder de motorkap vandaan.
Eerst was ik bang voor een koppakking, maar gisteren samen met m'n vader en een zaklamp gezien dat er een grote scheur ergens in de slang zit. Deze slang loopt precies achter de cilinderkop langs, onder het inlaatspruitstuk. En loopt volgens mij direct vanaf de waterpomp. Wanneer je dus gas gaf, en de druk zich opbouwde, spoot al het water op het motorblok. Héél veel stoom!
Vanmiddag ben ik naar de garage gegaan, en vanavond zet ik de auto er neer. Morgen wordt de slang vervangen, gratis gelukkig!
Een plusje voor de garage.

Verder, een heerlijke reisauto. Hij heeft zelfs airco! Dat wisten we nog niet. Moet alleen opnieuw gevuld worden..

Als jullie de prijs horen van de auto incl. de onderdelen (twee banden, twee fuseekogels en de handremkabel), geloof je het waarschijnlijk niet..

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens