AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Lancia Delta HPE 1.9 Turbo DS (1997)

autoreview

Lancia Delta HPE 1.9 Turbo DS (1997)

Signalement

UitvoeringDelta HPE 1.9 Turbo DS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf292.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mooie auto, doet nog leuk mee op de snelweg.
Recaro interieur
climate control
alles elektrisch
Rijdt fantastisch, bij 120 km/u op de snelweg zit de turbo op maximale druk.
Recaro interieur zit erg goed en was ’Pimp my Ride’ ver voor (bruin suede met zwart leer).
Ga elke dag nog voor mijn lol met de auto rijden (ca. 150 km/dag).


valt tegen:
-verbruik 1:14/15
-raam bestuurderszijde gaat steeds langzamer omhoog....
-clima heeft het met echt warm weer een beetje moeilijk, als het 40 gr. in de auto is moet de clima ongeveer 10 minuten nadenken voordat de conclusie getrokken wordt er dan toch maar wat koude lucht in te gooien.
-koude start is niet optimaal meer, slaat wel in één keer aan maar kucht er dan wel op los.

update 1-6-2006:
Kilometerstand intussen opgelopen naar 320.000 nog steeds niets negatiefs te melden, diesel aan de ene kant erin, uitlaatgassen aan de andere kant eruit, en maar kilometers vreten.

update 29-8-2006:
kilometers blijven maar lopen en de auto ook, nieuwe apk en op naar de 350.000

Update 22-11-2006
Beetje saai misschien maar de 340.000 staan erop en heb niets te melden. Diesel en af en toe een beetje olie, nieuwsetje voorbanden voor de winter en dat is het..

update 7-4-2007
Gaatie weer 355.000 staat er nu op, beetje olie erin, wat filters en diesel niet te vergeten.

update 1-6-2007
360.000, vanochtend is de aanjager er mee gestopt, is het eerste elektronische probleem wat ik met de Lancia heb gehad. Schop tegen de kachel (aan bijrijderszijde) loste het probleem op. (update 6-6-07, Bij nader onderzoek zat er een stekkertje niet helemaal lekker, stekkertje eruit, stekkertje erin.... probleem echt opgelost.) Moet in augustus weer voor APK op.... ben benieuwd.

Update 19-7-2007
365.000, een nieuwe apk. Viel niet mee, viel niet tegen. Stuurkogel, fuseekogel, spoorstang, uitlijnen. kosten incl apk 550 euro. was nog heel even overwegen, maar ik wil hem graag door de 400.000 rijden, dus we gaan er weer voor!!!

Update 7-11-2007
375.000, motor begint in te houden bij constante snelheden toerental tussen 1500 en 2000. Volgens garagist begin van het einde van de dieselpomp. Eigenlijk moet ook de distributieriem vervangen worden... Ik heb besloten dit niet te doen (kosten ca. €500,-- voor een auto die maximaal nog €500 waard is) en door te rijden tot hij plof zegt. Ik ben benieuwd, later meer.

Update 13-4-2008
391.000, De motor lekt koelvloeistof uit een slang of de pomp (ik kan het niet vinden in het volgebouwde motorruim), maar doet het nog steeds. De zoektocht voor een vervanger is wel in volle gang Lancia lybra sw, alfa 156 sw of toch maar een 850 estate op g3 gas? moeilijk om voor zo een goede auto een vervanger te vinden...

18-4-2008, De opvolger is er! een Lancia Lybra sw lx jtd uit 2000, de delta binnen 3 dagen verkocht voor de helft waar ik hem drie jaar geleden voor heb aangeschaft (en ja, ik ben eerlijk geweest met de gebreken bij de verkoop). Hoezo is Italiaans rijden duur....... Myreview van de Lybra volgt uiteraard.

PROBLEMEN

Beide draagarmen voor vervangen 305.000km 400 euro incl apk
koppeling vervangen 310.000km (was nog origineel!) 500 euro

330.000 nieuwe apk, incl. remblokken vervangen en grote beurt 275 euro.
340.000 2 nieuwe banden, 185 euro
nieuwe gloeikaarsen, 135 euro
365.000 apk, beurt 550 euro

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (17)

Reageren