Kia XCeed 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine (2021)
autoreview

Signalement
Uitvoering | XCeed 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 18 km |
KM-stand laatst | 18 km |
Écht fantastisch
- 18 km
Voor het eerst zag ik de KIA Xceed op een parkeerplaats staan en had van afstand geen enkel idee wat voor een auto het was maar ik vond hem prachtig! Voor mijn bedrijf wilde ik een hybride auto om mijn bezoeken als makelaar grotendeels elektrisch af te leggen. Ik had al positieve ervaringen met een Lexus CT200H, goede kwaliteit, mooie afwerking, zuinig! Maar de CT200H staat alweer een tijd stil in de ontwikkeling. Vandaar viel mijn blik op de Toyota Corolla, modern, mooie styling, compleet en zeer zuinig maar de stoelen kunnen mij (1.86 mtr) niet helemaal bekoren. Ook de Hyundai IONIQ heb ik de revue laten passeren, ook modern, compleet, geavanceerd maar qua styling minder fraai maar dat was ik van plan om voor lief te nemen. Terug naar de KIA Xceed. Na de uitgebreide proefrit was ik overtuigd en hebben we besloten om deze auto te nemen. Op 13 januari j.l. is hij bij ons thuis afgeleverd. Tot nog toe alleen maar superlatieven. Wat een fantastische afwerking (en ik ben best wat gewend Lexus BMW Volvo).
Wat een grandioos rijgedrag, voldoende strak, strak sturend, handelbaar. Wat heerlijk stil. En hoe ongelofelijk compleet met allerlei rijhulpen die je normaliter alleen in hogere prijsklassen tegenkomt. Vandaag voor het eerst getankt met 740 km op de teller en nog 148km te gaan, dus ik kon nog makkelijk verder. Zo nu en dan thuis (eigenlijk te weinig) aan het stopcontact gehangen (gewoon aan een verlengsnoer en laden op nachttarief) dus ik was benieuwd hoeveel er in zou gaan, eerlijk gezegd had ik niet naar de tankinhoud gekeken.
Na 30 liter sloeg de tank al af. Met moeite tot 31,6 liter vol kunnen druppelen, tank nokvol.
Statistieken gekeken, gemiddeld verbruik over 740 km 25,5 km/l!! En dat met een normale rijstijl dus 130km/h als het kan, bij max. 100 km/h (adaptive) cruise control op 110 km/h. Zo nu en dan even stevig optrekken om het gewoon uit te proberen en een paar ritten met een afstand van meer dan 80 km (dus dan is de accu te leeg om puur EV te rijden)..
Ik ben écht onder de indruk van dit verbruik en écht het kan nog veel zuiniger, daar ben ik van overtuigd. Kortom fantastische auto waar ik elk moment dat ik er in rij van geniet! En het design is schitterend!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.