Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022) #4

autoreview

Kia EV6 GT
Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6 GTKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 GT

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst32.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 5.400 km

Na mijn ervaring met de Skoda Supurb moet ik eerlijk toegeven dat de EV 6 een zeer fijne auto is om mee te rijden. De belangrijkste reden voor deze EV 6 was de mogelijkheid om met een aanhanger te kunnen rijden en dan wordt de keuze al flink bepekt. De Inoniq 5 was een goede concurrent, maar de levertijd gaf de doorslag. Onze mooie rode EV 6 stond in de showroom en kon direct geleverd worden. Alleen de trekhaak zou later volgen.
Het duurt even voordat je alle instellingen goed hebt staan en je weet wat er allemaal in te stellen is (ik heb de handleiding er maar eens bijgepakt), maar dat maakt het rijden een stuk eenvoudiger :-).
Na 5.000 km op de teller ben ik een tevreden gebruiker. Wel mis het ontbreken van opberg ruimte (die is zeer schaars) en knippert het lampje "stuur vast houden" wel erg snel. Na 2 maanden is eindelijk de trekhaak gemonteerd en kan ik eindelijk met de aanhanger de weg op. Dit beinvloed de rijprestaties nauwelijks al wordt het bereik wel een stukje korter....
Grootste nadeel vind ik wel dat de stekker doos veel te ver onder de auto zit, je moet op de knieen gaan zitten om de stekker te monteren en dan nog kun je niet zien wat je aazn het doen bent. Hier is niet goed over nagedacht bij het design. Gelukkig wordt er een extra stekkerdoos gemonteerd, waardoor dit euvel verholpen wordt.
Het bereik is prima en de 460-470 km haal je gemakkelijk. Kortom een fijne auto.

Lange rit

  • 32.000 km

Voor het eerst een lange rit gemaakt met de EV6, naar Polen. We gingen met 4 volwassenen en een volle kofferbak op pad. Op papier zouden we maar 3 keer hoeven te laden, maar in de praktijk kwam het op 5 keer. Zeker als je 140km/u rijd, dan daalt de actieradius snel. Ipv de 425 km radius, geeft hij nog nog maar 320 km aan ! Ik neem aan dat hij dit zelf weer corrigeerd als ik weer een weekje in NL heb gereden. De auto rijdt prima en de hulpsystemen deden uitsekend z'n werk. Het enige min puntje is het zoeken van de laadpunten. Bij het vertrek geeft hij aan dat de route niet af te leggen is met de huige accustand. De computer vraagt of je een laadpunt wilt zoeken en als je op "zoeken" drukt, geeft hij het eerste de beste laadstation dat hij tegen komt. Niet echt handig als je nog een bereik heb van 300 km.
Verder een prima reis gehad en ik neem aan dat de "zoekstress" minder wordt naarmate het laadpalen netwerk groter wordt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.