Kia EV6 77.4kWh AWD Performance (2022)

autoreview

Kia EV6 77.4kWh AWD Performance (2022)

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh AWD Performance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst50 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn 1e EV

  • 50 km

In september 2021 het besluit genomen om mijn bijna 4 jaar oude AMG C63S Coupe te vervangen voor een EV.
Ja je zal denken, is dat geen verkeerde keuze? .... echter de AMG werd te duur, met de V8 in het vooronder en de oplopende benzine prijzen.

Toch wilde ik een auto met sportieve prestaties, maar met lagere onderhoudskosten. Na verschillende merken met een EV overwogen, en dealers bezocht te hebben, mijn oog laten vallen op de meest sportieve van het stel, van de aangekondigde KIA EV6, de GT.

Wel nog ruim een jaar wachten, werd mij verteld, en medio november/december 2022 onder voorbehoud te verwachten.

Nu een kleine twee maanden in mijn bezit, nog niet zo heel veel mee gereden, daar ik een Toyota Aygo heb voor woon werk verkeer.

Mijn eerste indruk is dat deze EV6 zeker niet onder doet voor mijn vorige auto, de AMG C63S Coupe, ik mis natuurlijk dat heerlijke uitlaat geluid van de V8, maar de prestaties liegen er niet om van deze EV6 GT.

585 Pk en max. koppel van 605 Nm, meer dan de AMG en vrijwel gelijk beschikbaar op al de vier wielen, mits je de gif groene knop op het stuur indrukt om de auto in performance mode te zetten.

Echter, ook kan je met deze auto heerlijk in cruise-mode rijden, stand ECO en alles gaat sloom en stil zonder geluid van zijn plaats.

Kortom tot nu toe ben ik erg tevreden over de auto, en na de 1e OTA update in december, waar enkele met name software en entertainment issues zijn opgelost, ga ik de komende maanden mijn bevindingen hier kenbaar maken waaronder ook een vakantierit naar Italië ..... met caravan aangekoppeld, ben benieuwd hoe dit zal verlopen?

laden doe ik hoofdzakelijk thuis met een in de garage aanwezige ZAPPI 3-fasen lader waar ik ook erg tevreden over ben, en door de reeds aanwezige zonnepanelen op het dak, de komende zomer slim profijt van hopen te hebben.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens