Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2019) #9

autoreview

Kia e-Niro
Kia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-Niro

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh ExecutiveLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst46.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een hoop EV KM's

  • 46.000 km

De Niro nu een jaar in bezit en 50,000Km mee gereden.

Positief:
Verbruik bij normaal rijden (rond de 110) is prima.
Ik haal met gemak met 8gr buiten temp 410KM.
In de zomer is dat 455KM op een volle accu.
Bij stevig rijden (lees tussen 130 en 150) met de nodige tussen sprintjes gaat het verbruik verdubbelen en haal je 210KM op een accu.
Het vermogen komt prima tot zijn recht onder de 100KM per uur. Daar boven is de impact van het vermogen minder (de Passat GTE gaf meer push in de rug bij 120 gas erop).
De auto mee gehad naar Frankrijk (vakantie) 1000KM.
Dakkoffer erop 5 mensen en bagage voor 3 weken erin.
Niet harder dan 105KM per uur gereden en een verbruik gehaald van 17KW per 100KM (had ik niet verwacht).
Snelladen gind ook prima in Frankrijk (auto pakte alle laadstations zonder storing). 25 minuten pause om de 300KM en door.
Alle technische hulpmiddelen zijn prima. Lane keeping assist wil zich op slechte wegen wel eens vergissen en een rare stuur beweging maken (op snelweg gaat het wel altijd goed). Scherpe bochten zijn ook lastig op "auto" Pilot (dus gewoon handjes aan het stuur houden).
De zitting van de stoelen zijn kort (ben nu al een jaar aan het kijken wat de beste zit is).
Ruimte in de auto is meer dan voldoende voor 3 volwassenen en 2 kinderen.
Wel wat technische fratsen gehad. Storing in systeem (melding dat alle technische hulpmiddelen niet meer werken) een paar keer voorbij zien komen. Auto aan en uit en het was weer weg?
De app werkte niet ivm defecte ontvangst module 2x vervangen waarna het weer werkte?

De vraag die ik vaak krijg. Electrisch rijden is dat nu wat?
Antwoord is simpel, als je tevreden bent met je huidige auto? Dan zul je nog meer tevreden wezen als die electrisch was. Stil snel comfortabel traploos en elke ochtend vol en nog maar 1x in de 3 maanden bij een benzine pomp om snel te laden (met 425 bereik bijna niet nodig). Je moet wel elke dag even een stekker in de auto doen (en er weer uit halen uiteraard).

Maar goed, van Hybride 180.000KM Plugin Hybride 180.000KM naar Full EV 50.000KM kan ik melden dat ik niet meer terug wil naar de eerste 2.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.