Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | e-Niro 64kWh DynamicPlusLine |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 43.000 km |
korte beschrijving
- 35.000 km
Heb deze auto in bezit vanaf April 2021.
Auto rijd voortreffelijk geen haperingen en veel power.
Dus op gebied prestaties geen opmerkingen.
Range is zeer goed, ligt voornamelijk aan je rechtervoet, ook met een benzine auto neemt de range dan af. In de bergen is het helemaal top, gezien je na bergop ook weer afgaat lukt het om 40 km te rijden met een verbruik van 0kw/100km, de heenweg naar vertrekpunt was 15.5kw/100km.
Opladen doe ik thuis, alleen op vakantie maak ik gebruik van de snelladers. Nu voor 2e jaar op zomervakantie naar Oostenrijk geweest en dan moet je wel aardig wat extra tijd inruimen voor te laden. Is toch wel op dit moment een mindere auto ten opzichte van andere merken die zonder problemen 130KW presteren op DC (ook de nieuwe niro doet maar 75KW) moet bij volgende auto echt sneller.
Afwerking en kwaliteit valt me wat tegen. erg veel harde goedkope kunstoffen. Lak is niet echt glad (er zijn merken die het nog slechter doen) De achteruitrijcamera is onder de ruitenwisser geplaatst en geeft bij regen geen zicht, op duistere plaatsen, vergeet de camera maar. (was bij Nissan Qashqai top) Waar ik me wel aan erger, is dat de sensoren voor, steeds handmatig ingeschakeld moeten worden. vandaag gezien dat kunststof onder oplaadvak telefoon los zit, kan het even vastklikken maar laat weer los, toch kijken wat Kia garage er van vind. Tevens hangt de radio geregeld vast na reset oké maar, toch vervelend.
Het entertainment systeem is verder goed, navigatie is ook goed echter er is geen moeite gedaan om de navigatie toe te spitsen op elektrisch rijden.
Positief zijn de rijjhulpsystemen, deze doen hun werk zonder gedoe, tevens is de bediening van belangrijke functie nog lekker met een sneltoets te doen zonder eerst een heel menu te moeten doorbladeren.
Onderhoud.
Eerste beurt bij 15000KM, erg snel voor een EV. oke koste me maar 75 euro dus inderdaad goedkoop.
Echter daarna de 30000 km beurt. Hierbij was ik wel verbaasd dat ze bij Kia dan al de remolie wisselen wat de prijs aardig opvoert, kijk met belangstelling uit naar de volgende. Dus onderhoud Kia Eniro is echt niet goedkoper dan een benzine auto.
Eind januari de 4500 beurt gehad. Geen bijzonderheden..
Februari, tijdens snelladen melding dat koelvloeistof spanningsregelaar bijgevuld moet worden. Laadsnelheid daalt naar 30kw, dc.
Kia dealer gebeld, bleek bekend probleem te zijn en afspraak gemaakt voor koelvloeistof vervangen. De vloeistof die erin zit heeft eigenschap te gaan vlokken. Uiteindelijk netjes opgelost.
Conclusie tot nog toe:
Degelijke auto met goede prestaties. Op gebied afwerking is het gewoon een koreaan. Onderhoud is wel iets om in de gaten te blijven houden.
Prijs kwaliteit is goed in evenwicht.
Na vele mooie kilometers met deze auto toch besloten om. Deze in te ruilen voor een Nissan Ariya.
update
- 43.000 km
Het probleem met los console is verholpen. Netjes kosteloos leenauto mee en console vastgezet + update software inzake radio.
Netjes opgelost door Kia onder garantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro ExecutiveLine 64 kWh | Camera | Apple Carplay | Cruise Control | JBL | Leer |
- 2020
- 71.847 km

Kia Niro 1.6i Hybrid DynamicLine Dealer onderhouden | Trekhaak | Fabrieksgarantie t/m 07-04-2028 + 3x 1 jaar* | NAP
- 2021
- 66.718 km

Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine Automaat.
- 2019
- 69.033 km