Kia Niro | Nieuw: e-Niro 39,2 kW vanaf € 35.995,-

Wouter82

Moderator

edadb25bdba4f846393dfa6202687272.jpg

48dfe9b419c270612ae60654cba59ad5.jpg

c26b2d205ffe5cc0b1d58b0bbe2e0445.jpg

d87d4fa6eb5da32d0e12e23424378adf.jpg

d276d99970abe799f9123d0226c4c3ec.jpg

e0942a6b707acbd41b8c9daaf3f89a66.jpg

7ef962629d98503c22e183175f97fd45.jpg

f7be4705f366453e1b4f5bcfeb45a390.jpg

3b0fe39a0cc66ce15bb72498b095589d.jpg

[size=x-large]KIA VERWIJDERT DOEK VAN NIRO[/size]

HYBRIDE CROSS-OVER NAAR CHICAGO. We hebben al meerdere keren teasers voorbij zien komen, maar nu heeft Kia toch echt besloten de definitieve Niro aan het grote publiek voor te stellen. Kia parkeert tijdens de Chicago Auto Show de Niro op de beursvloer. De Kia noemt de Niro een Hybrid Utility Vehicle, met andere woorden: een hybride SUV. De Niro is de eerste Kia die op een splinternieuw 'eco-platform' is geplaatst. Het vandaag gepresenteerde model is een hybride, maar in een later stadium zullen de Koreanen ook een plug-inhybride presenteren. De zowel in Californië als Namyang (Zuid-Korea) getekende Niro heeft een stoere koets meegekregen met korte overhangen aan zowel de voor- als achterzijde. De cW-waarde ligt volgens Kia op 0,29. De wielbasis bedraagt 2,7 meter en het accupakket is onder de achterbank gemonteerd om de bagageruimte intact te houden. Kia spreekt verder over veelvuldig gebruik van lichtgewicht materialen om het totaalgewicht laag te houden. Onder de kap ligt de nieuwe 1.6-liter GDI-viercilinder benzinemotor die speciaal voor hybride-aandrijflijnen is ontwikkeld. Het blok levert zo'n 105 pk en is gekoppeld aan een 43 pk sterke elektromotor die in bij de versnellingsbak is geplaatst. Het totaalvermogen komt uit op 146 pk en 265 Nm. Schakelen gaat middels een nieuwe zestrapsautomaat met dubbele koppeling en het gemiddeld verbruik moet uitkomen op 4.7 l/100 km.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36068/kia-verwijdert-doek-van-niro

brg

Gebruiker
Een SUV?
Ik zie er eerder een Rio station in...
Maar toegegeven, een mooie station dan wel.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het is een beetje een mix van de Rio, Sportage en Sorento geworden. Zeker geen lelijke auto, het front kan me best bekoren. Anderzijds doet het ontwerp nu al een beetje achterhaald aan. Het verbruik ligt ongeveer op hetzelfde niveau als de Peugeot 2008 met 1.2 e-THP 130 pk benzinemotor, dus als dit de verbruikscijfers volgens de Europese testcyclus zijn, vind ik ze bijzonder teleurstellend.

iDS

Gebruiker
Lekker in de VS laten, niet echt boeiend vormgegeven (wat is met die achterlichten gebeurd?)

GT 1973

Gebruiker
De achterlichten hadden van mij wel wat lager mogen zitten, met een stukje carrosserie tussen de lichten en de achterruit.

MWH

Gebruiker
D-C zei:
... als dit de verbruikscijfers volgens de Europese testcyclus zijn, vind ik ze bijzonder teleurstellend.
Helemaal mee eens. En het uiterlijk is vrij zouteloos voor een crossover. Ik denk dat het op deze manier geen winnaar wordt in Europa.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Chicago Auto Show:

img-95190450-1455214121523.jpg

img-65637778-1455214126748.jpg

img-66561299-1455214126197.jpg

img-67484820-1455214125632.jpg

img-90572845-1455214123807.jpg

img-35161585-1455214131626.jpg

Meer foto's: https://www.cars.com/articles/2017-kia-niro-photo-gallery-1420683595508/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
MWH zei:
Helemaal mee eens. En het uiterlijk is vrij zouteloos voor een crossover. Ik denk dat het op deze manier geen winnaar wordt in Europa.

De CO[sub]2[/sub]-cijfers van de Hyundai Ioniq worden nu geschat op 81 g/km, ik reken nu voor de technisch identieke Kia Niro op 85 g/km. Dat scheelt nogal een slop op een borrel. Op die manier zie ik wel weer kansen voor de Niro, ik zie de auto hier gemakkelijk meer mensen aanspreken dan de Ioniq en Prius.

iDS

Gebruiker
D-C zei:
MWH zei:

De CO[sub]2[/sub]-cijfers van de Hyundai Ioniq worden nu geschat op 81 g/km, ik reken nu voor de technisch identieke Kia Niro op 85 g/km. Dat scheelt nogal een slop op een borrel. Op die manier zie ik wel weer kansen voor de Niro, ik zie de auto hier gemakkelijk meer mensen aanspreken dan de Ioniq en Prius.

Supersaai model. Daar waar Kia er mestal in slaagt met vlottere wagens te pronken dan moederbedrijf Hyundai, zie ik bij deze wagen geen enkele meerwaarde t.o.v. De Ioniq. Als je elektrisch wilt rijden dan is die Hyundai een veel fraaiere wagen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
iDS zei:
Supersaai model. Daar waar Kia er mestal in slaagt met vlottere wagens te pronken dan moederbedrijf Hyundai, zie ik bij deze wagen geen enkele meerwaarde t.o.v. De Ioniq. Als je elektrisch wilt rijden dan is die Hyundai een veel fraaiere wagen.

Ik vind 'm ook niet spannend, al is er buiten dat niet veel af te dingen op het ontwerp; de proporties kloppen. Maar zo'n crossover zal vast meer klanten aanspreken op de Europese markt dan een aerodynamisch vormgegeven hatchback met aflopende daklijn. Het uitblijvende succes van de Prius en Ampera/Volt zijn wat mij betreft genoeg bewijs daarvoor.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
29or2no.jpg

2wpo7du.jpg

jkunfr.jpg

iyj3pg.jpg

2n9vsi8.jpg

8vvvwz.jpg

Meer foto's: https://www.autobild.de/artikel/kia-niro-genf-2016-im-test-sitzprobe-7157417.html

Het verbruik is vastgesteld op 3.8 l/100 km. Autobild rept van een Duitse vanafprijs van 20.000 euro. Daar hoeft niet veel meer bij te komen in Nederland door de lage CO[sub]2[/sub]-heffingen. Het materiaalgebruik schijnt weliswaar niet zo hoogwaardig te zijn (dan bij de cee'd, Sportage), maar een C-segment crossover met 141 pk, een laag verbruik en goede/neutrale looks voor iets meer dan 20 mille? De Niro wordt een verkooptopper.

Guest
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze niet de Sportage + Niro, één model hebben gemaakt en die gewoon Sportage hebben genoemd. Maarja. Opzich vind ik hem niet lelijk, lekker neutraal net als een Golf. En inderdaad, als dat de vanaf prijs word ben je gek om Sportage te nemen. Word een hit!

Assenaar

Gebruiker
iDS zei:

Fraaier ja, maar ik las al ergens anders dat zelfs in Korea over de lage binnenruimte geklaagd werd. En die jongens zijn in het algemeen kleiner dan wij. De oma's en opa's van maximaal 1.65m sterven uit.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Tegelijk met het debuut in Chicago stond de auto ook op de autobeurs van Toronto:

uno8-690x450.jpg

uno51-690x450.jpg

Meer foto's: https://doubleclutch.ca/2017-kia-niro-makes-its-world-debut-at-cias/

Ondertussen heeft AutoExpress al gereden met de Niro:

wt67ew.jpg

28t8acj.jpg

14nhche.jpg

14vs0ts.jpg

Even this early pre-production Niro showed plenty of promise as an appealing, eco-friendly family car. It looks better than many other hybrids on the market and comes with a hugely usable and spacious interior. Running costs should be attractive, but not as much as the expected price. The Niro could be the start of a whole new appeal for hybrid cars.

Michael Cole told us Kia had originally estimated around 20,000 annual Niro sales across Europe, but is thinking about revising that figure to closer to 40,000. We think that could be a wise move – Kia could have a hybrid hit on its hands.

Complete rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/kia/niro/94511/kia-niro-hybrid-suv-2016-review

In Nederland moeten er naar mijn inschatting jaarlijks minimaal 5.000 kunnen worden verkocht, al zal dat wel ten koste gaan van de cee'd en Sportage. Het trekgewicht van 1.300 kg is ook een groot voordeel ten opzichte van de hybrides van Toyota.

Wouter82

Moderator

Euro-spec

4qbyi3jbirha_800.jpg

2yyybx5b9q2r_800.jpg

[size=x-large]KIA NIRO IN EUROPESE TRIM[/size]

CROSS-OVER MET HYBRIDE IONIQ-AANDRIJFLIJN. In Chicago zagen we 'm voor het eerst, maar de Kia Niro verschijnt in Genève voor het eerst in Europese uitvoering. De auto is vanaf het allereerste begin bedoeld als hybride. De Niro krijgt de aandrijflijn mee die we onlangs voor het eerst tegenkwamen in de Hyundai Ioniq. In die auto fungeert de aan een elektromotor gekoppelde 1.6 als één van drie geëlektrificeerde aandrijflijnen, de Niro houdt het vooralsnog bij deze ene variant. De elektromotor levert 32 kW (dik 43 pk), de gezamelijke kracht van beide motoren gaat via een automaat met dubbele koppeling naar de wielen. Exacte verbruiks- en uitstootcijfers zijn nog niet bekend, maar Kia mikt op maximaal 89 gram CO2 per kilometer. Als hybride C-segment cross-over is de Niro redelijk uniek te noemen. De onlangs geïntroduceerde Toyota RAV4 Hybrid komt nog het meest in de buurt.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36328/kia-niro-in-europese-trim

Wouter82

Moderator

[size=x-large]KIA NIRO IN TWEE SMAKEN[/size]

EIND JULI IN NEDERLANDSE SHOWROOMS. We moeten nog tot eind juli wachten op Kia's nieuwe wapen in het segment van de compacte cross-overs. Vandaag doet Kia een klein boekje open over de twee beschikbare karakters van de hybride cross-over. Kia's nieuwste cross-over - de hybride Niro - kent straks twee karakters. De eerste is meer op comfort gericht, terwijl de tweede een straffer onderstel toebedeeld krijgt. De afstelling van het onderstel hangt bij de Niro af van de gekozen wielmaat. Er valt te kiezen uit 16- en 18-inch wielen. Die eerste heeft volgens Kia een "comfortabele en zuinige onderstelafstelling". Ook het stuurgedrag is op deze waarden ingesteld. De versie met 18-inch schoeisel, heeft een sportievere afstelling "[...] met de focus op dynamiek". De Sportage is als referentie gebruikt, aldus Kia.

De hybride Niro heeft een aan een 44 pk sterke elektromotor gekoppelde 1.6-liter GDI benzinemotor met 105 pk. Het gecombineerd vermogen komt daarmee uit op 141 pk en 264 Nm. Dankzij z'n CO2-uitstoot van 88 g/km valt de Niro in het tarief van 21% bijtelling. Er komt eveneens een versie met trekgewicht-extentiepakket bestaande uit een grotere radiator en grotere remschijven. Met die toevoeging kan 1.300 kilo getrokken worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36842/kia-niro-in-twee-smaken

Barri

Moderator

Leuk ding eigenlijk! Wel vind ik het navi-scherm wat vreemd in het dash zitten.
Ben ook wel benieuwd naar het trekgewicht van de 'gewone' Niro. 1300kg is best uniek voor een model met zo'n lage uitstoot.

Bhuddymahn

Gebruiker
Barri zei:
Leuk ding eigenlijk! Wel vind ik het navi-scherm wat vreemd in het dash zitten.
Ben ook wel benieuwd naar het trekgewicht van de 'gewone' Niro. 1300kg is best uniek voor een model met zo'n lage uitstoot.

Maar er komt geen 'gewone' Niro toch?

Vind het een leuk ding, zeker voor 20.000 euro!

Guest
@Bhuddyman: wat bedoel je met een "gewone Niro?". De Niro is altijd een hybrid. Er komt vooralsnog geen benzine of diesel motor zonder hybride ondersteuning.

Het verschil zit in de comfort uitvoering en de sportieve uitvoering.

On topic: ik vind de Niro een mooie auto die er zeker mag zijn!

Bhuddymahn

Gebruiker
verlichting zei:
@Bhuddyman: wat bedoel je met een "gewone Niro?". De Niro is altijd een hybrid. Er komt vooralsnog geen benzine of diesel motor zonder hybride ondersteuning.

Dat is ook precies wat ik tegenover Barri bedoel :)

Wouter82

Moderator

Vanaf 25.995 euro.

[size=x-large]Kia geeft Niro een prijs[/size]

Moeilijk te plaatsen model heeft prijs. De Kia Niro is typisch zo’n auto die overal tussenin valt. Inschatten wat voor prijskaartje de auto zal krijgen is dan ook niet gemakkelijk, maar dat hoeft vanaf nu gelukkig ook niet meer. De Niro is een cross-over in het C-segment, maar als we ook de standaard aanwezige hybride aandrijflijn meerekenen is het moeilijk een directe concurrent aan te wijzen. Kia geeft de basisversie van het nieuwe model vandaag een prijs van 25.995 euro mee en daarmee is de auto in ieder geval goedkoper dan de bekendste hybride in het C-segment, de Toyota Prius. Die mag voor 29.995 mee naar huis.

De ‘ComfortLine’ gedoopte basis-Niro krijgt onder meer een DCT-automaat, led-dagrij- en achterlichten, lichtmetaal, cruise control en actieve rijbaanassistentie mee. Als First Edition wordt de hybride voor 28.395 euro voorzien van zaken als een 7-inch touchscreen met navigatie, achteruitrijcamera, Android Auto, Apple CarPlay en halflederen bekleding. Wie nog meer luxe wil kan uitwijken naar de 30.395 euro kostende BusinessLine, die daar een remassistent met voetgangersdetectie, adaptieve cruise control en een volledig lederen interieur tegenover zet.

Aan de top van het gamma maakt Kia onderscheid tussen de SportsLine (vanaf 32.395) en de ExecutiveLine (32.895). De karakters van die uitrustingsniveau’s behoeven geen uitleg, de uitrusting wel. De sportieve variant onderscheidt zich met bi-xenonkoplampen, aluminium pedalen, 18-inchwielen en dodehoekdetectie, z’n luxere broertje beschikt over een groter scherm met DAB+-radio, JBL-speakers, een verwarmbare achterbank en elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. De Niro staat vanaf juli in Kia’s Nederlandse showrooms.
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-geeft-niro-een-prijs/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
@ Wouter82: Ik schrok al, maar de vanafprijs is 25.995 euro, 29.995 is de instapprijs van de Prius :D

Zat ik er alsnog vele duizenden euro's naast. Nou ja, het blijft vast een prima verkoopbare auto.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Foutje moet kunnen :D

082_hh_baron_gr.jpg

Autobild zat er ook flink naast, want waar het eerder uitging van een vanafprijs van 20.000 euro, gokt men nu op iets meer:

Über Preise möchten die Koreaner noch nicht reden, wir rechnen mit etwa 26.000 Euro. Einen Toyota Prius gibt es ab 28.150 Euro.

Het is dus niet zo dat we in Nederland teveel voor de Niro betalen. Voor de weinig schone Sportage ligt dat natuurlijk anders. Die is er eveneens vanaf 25.995 euro, in Duitsland is dat 6.000 euro minder.

D

daviee

Guest
Wat een geld voor een kia :eek:

Dat interieur is trouwens ook om te janken, wat een rommeltje.

Ami

Gebruiker
Ai... Erg jammer die prijs. Ik had op zo'n 22k€ gehoopt incl belastingen. Nu teveel in vaarwater van andere aantrekkelijke voertuigen. #ikgasowiesovoorIoniq

Rutger DC

Actieve Gebruiker
daviee zei:

Ik zie dat je een liefhebber bent van Audi, vind je € 261.710,- voor een R8 Plus dan niet veel geld voor een Audi en € 25.995,- teveel voor een Kia?

Overigens boekte Kia (ruim) een decennium terug enorme successen met de Sorento, een auto met een prijs van gemiddeld 30-35.000 euro. Dat terwijl Kia toen nog zeker niet de gerespecteerde autofabrikant was die het nu is.

Guest
daviee zei:

Sinds 1995 Kia/Hyundai niet meer gevolgd?
Hoeft niet hoor maar inmiddels rijden hier in 010 aardig wat Kia Optima's als taxi rond tussen de gebruikelijke Duitse bolides.
Om maar een voorbeeld te noemen.

BeWo

Gebruiker
In het wild vandaag. Er kwam een hele vloot langs, was een evenement vermoedelijk. Om één of andere reden kozen ze een van de drukste kruispunten van de stad om linksaf te slaan, dus ik kon nog snel even naar de middenberm/tramhalte oversteken om van het laatste van de pakweg 20 Niro's een paar kiekjes te maken.

iR1sW0U.jpg

Zag er niet gek uit, best scherp. Handzaam formaat, handig in de stad en daarbuiten ook. Wel vond ik 'm een beetje anoniem. Een autoleek zal het niet opvallen dat er een nieuw model staat, laat staan een hybrid-only. De collega's die me foto's zagen maken, zullen wel gedacht hebben dat ik gek was (en zo ja, hebben ze wellicht geen ongelijk).

hCzvdN5.jpg

Behalve de Niro's reed er ook een aardig regiment Optima wagons mee, ook nog niet eerder gezien. Ze trokken een stuk meer aandacht. Zijn dan ook mooie wagens, deze donkere, beetje bruine kleur stond 'm erg goed. Er vlak voor stond een wat meer gespoilerd wit exemplaar, ook niet gek.

VsXqVwe.jpg

HarrieD

Gebruiker
Ik vind het een mooie auto. Een hybride die mijn caravan mag trekken. Dit zou dus mijn auto moeten zijn. Als, want de prijs vormt toch een aardige belemmering. Afleverkosten, een metallic kleurtje, een trekhaak en de prijs gaat al mooi richting de 30 mille, vooral als je kiest voor de First Edition.
Aangezien ik een auto helemaal zelf moet betalen wordt 'm dat dus niet.
Misschien over een paar jaar als de eerste gebruikte Niro's met een "flinke kop eraf" op de markt komen.

dens

Gebruiker
Ik was bij de eerste beelden van de Niro niet wild enthousiast. Absoluut een redelijk mooie auto maar geen topdesign. Vandaag passeerde mij een behoorlijk stoere auto met mooie achterlichten (het was regenachtig). Ik keek er zelfs voor om. En wat bleek: een Niro! Mooie kleur en grote velgen, waarschijnlijk geen basismodel.

Maar zo zie je maar weer: in het echt is een auto compleet anders dan op een foto.

Golfer

Gebruiker
Al iemand ervaringen opgedaan met deze auto? Zelf een proefrit gemaakt en als zeer positief ervaren. Hoor graag ervaringen van anderen.

madmat1986

Gebruiker
Mijn vader is ook laaiend enthousiast. Ik heb ook een stuk gereden en ik moet zeggen: rijdt lekker.
Nu is die ouwe dus aan het rekenen geslagen ;-)

Voelt degelijk aan en het is toch prettig om een DCT6 te hebben in plaats van een CVT zoals bij Toyota.
De schakelmomenten, dat voelt gewoon natuurlijk.
En ja, ik ken alle voordelen van een CVT wel (optimaal toerental, optimaal koppel), maar toch.

voiture

Gebruiker
Moet zeggen dat hoe vaker ik hem zie, hoe aantrekkelijker ik de kont vind. Net als bij de Rio. Die heeft ook een mooie bilpartij.

madmat1986

Gebruiker
Nou, er rijdt straks in Zeeuws-Vlaanderen nog een Kia Niro rond. M'n pa heeft er eentje aangeschaft.
Is binnen twee weken uit voorraad leverbaar, met gewenste opties en gewenste kleur.
Blijkbaar heeft Kia Nederland er nogal vertrouwen in!

Zal jullie tzt wel via mijn eigen topic of anders via dit topic op de hoogte houden.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Naast de Optima Sportswagon is ook de Niro als plug-in te bewonderen in Genève. In de normaal al hybride cross-over wordt de 141 pk sterke 1,6-liter GDI benzinemotor gekoppeld aan een niet nader gespecificeerde elektromotor. Een 8,9 kWh accupakket moet volgens Kia een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer mogelijk maken. De gemiddelde CO2-uitstoot komt volgens Kia uit op minder dan 30 g/km. De Niro komt als plug-in in het derde kwartaal naar de dealer. Prijzen van beide Kia's volgen op een later moment.

tykyo9wbshxu_800.jpg

egxymwsb4923_800.jpg

dxyytx8bj8ge_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-optima-sportswagon-en-niro-als-plug-in/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Niro Plug-in Hybrid live @ Autosalon van Genève:

2d55sg.jpg

jts4te.jpg

Bron: https://theautomobilist.fr/actualite/live-geneve-2017-kia-niro-plug-in-hybrid-122444

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Prijzen Plug-in Hybrid: https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-kost-de-kia-niro-plug-in-hybrid/

De Niro Plug-in Hybrid heeft een 8,9 kWh groot accupakket, een pakket dat 1,56 kWh meer opslagkwaliteit heeft dan het exemplaar in de Hybrid. De elektromotor is 60 pk sterk, een elektromotor die samenwerkt met dezelfde 105 pk en 147 Nm sterke 1.6 als in de Hybrid. De Niro Plug-in Hybrid heeft daarmee een gecombineerd vermogen van 141 pk en 265 Nm. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 10,8 tellen achter de rug, 0,7 seconden eerder dan bij de Hybrid. De topsnelheid ligt op 172 km/h. Op een volle lading komt de auto 55 kilometer ver (volgens de NEDC-cyclus).

Kia biedt de Niro Plug-in Hybrid in twee smaken aan: DynamicLine en als Business Line. De prijzen betreffen respectievelijk € 34.595 en € 36.695.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Kia heeft in Zuid-Korea de eerste foto's van de Niro EV vrijgegeven:

12393_73028_288.jpg

12393_73029_2821.jpg

12393_73030_2831.jpg

Bron: https://www.ridemag.co.kr/news/articleView.html?idxno=12393

[size=medium]Kia Niro EV: De eerste specificaties[/size]
[size=x-small]16 apr 2018, 14:54 • Autonieuws • Door Bart Oostvogels[/size]

Later dit jaar introduceert Kia de volledig elektrische variant van de Niro: de Kia Niro EV. Tijdens een workshop op het hoofdkantoor in Breukelen verklapt Kia al de nodige details van deze nieuwkomer. We zetten de highlights op een rij.

Mid-Range en Long-Range
De Kia Niro EV wordt net zoals de Hyundai Kona Electric leverbaar in twee smaken. De basisversie (Mid Range) heeft een vermogen van 135 pk (99 kW) en 400 Nm trekkracht, terwijl de Long Range-variant een elektromotor krijgt met 204 pk (150 kW). De trekkracht blijft met 400 Nm gelijk aan de Mid Range-uitvoering.

467 kilometer range
De Mid Range-variant krijgt een 39,2 kWh lithium-ion accupakket met 3 modules. Goed voor 300 kilometer WLTP-range. De Kia Niro EV Long Range krijgt een lithium-ion accu met 64 kWh en 5 modules. Volgens de WLTP-meetmethode resulteert dat in 467 kilometer range. Hyundai installeert in de Kona Electric dezelfde accupakketten.

Snelladen
Het opladen dan. Via normaal opladen (AC) met 7,2 kW en 12A via een standaard stekker of wallbox duurt volledig opladen (100%) 6 uur en 20 minuten voor de Mid-Range en 9 uur en 55 minuten voor de Longe Range. Met een snellader (100 kW/32A) resulteert 55 minuten opladen in beide gevallen in 80% procent accucapaciteit.

Vierde kwartaal
“De marktintroductie vindt plaats in het vierde kwartaal van 2018. De eerste auto’s moeten naar verwachting nog dit jaar op kenteken komen”, aldus de Nederlandse woordvoerster.

Bron: https://zerauto.nl/kia-niro-ev-de-eerste-specificaties/

De actieradius is op papier 3 km korter dan de Hyundai Kona EV... Dat valt te overzien. De Niro wordt vast populairder, vermoed ik.

Bovenaan