Jeep Wrangler Unlimited 3.8 Sahara (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Wrangler Unlimited 3.8 Sahara |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 9.000 km |
KM-stand laatst | 126.000 km |
Mag blijven
- 126.000 km
Sinds mei 2008 in het bezit van deze fijne auto. Ik heb hem van een Zweedse dealer gekocht toen hij 5 maanden oud was. Zo kon ik de slurptax vermijden.
Na een half jaar een LPG installatie laten inbouwen, die is snel terugverdiend. Rijdt prima op gas, ook al had ik officieel een andere cilinderkop moeten laten monteren. Na 100.000 km op gas nog geen centje pijn. Wel jammer dat het maar een klein tankje is, elke 250 km aan de pomp.
De Jeep is heel goed dagelijks te gebruiken ook op de snelweg, 120-130 per uur is prima.
Onderhoudskosten vallen mee, bij 100.000 km moesten de stuurkogels worden vervangen, dat was tot een paar weken geleden alles buiten de reguliere beurten.
Pas gestrand langs de snelweg, er bleek een stekkerverbinding van de ontsteking los te zitten, dat had de wegenwacht goed gezien. Helaas bleek even later dat dit tot een verbrande katalysator had geleid en dan valt het tegen. Er zitten 4 kats in een pijp en als er 1 stuk is kun je de hele boel vervangen.
De Jeep is van alle markten thuis, we gaan zo nu en dan de weg af en daarom hebben we een lier gemonteerd. Die heeft in Italie, Roemenie en in de Sahara in Marokko zijn diensten bewezen.
Om de daktent te kunnen gebruiken heb je wel een hele stellage nodig. Op de hardtop kan die niet rechtstreeks vastgezet worden.
Voor de huidige prijs denk ik niet dat ik hem weer zou kopen, al die CO2 taks maakt hem nu wel extreem duur.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.