Jaguar S-Type 4.0 V8 (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S-Type 4.0 V8 |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 243.000 km |
KM-stand laatst | 250.000 km |
eerste ervaring
- 250.000 km
Sinds mei 2015 ben ik in het bezit van deze prachtige S Type 4.0 V8.
Ik heb hem met 243.000 op de teller aangeschaft van iemand die over dezelfde auto hier ook een verslag heeft geschreven, hierbij dus een vervolg daarop!
Waar te beginnen...
De auto ziet er werkelijk fantastisch uit! Mooie strakke lijnen, chroom dat niet teveel opvalt, strakke kleur en natuurlijk de jaguar op de motorkap! Toen ik hem kocht kon ie wel een poetsbeurt gebruiken en dat heeft hem zeker goed gedaan.
Het rijden
De jag reed in het begin super alleen er was een probleempje.. het stuur draaide niet terug na een bocht. Dit wetende had ik er een goed gevoel over en de auto aangeschaft en na een tijdje onderzoeken en brainstormen kwamen ik en de monteurs bij de plaatselijke garage als eerst bij de stuurpomp of stuurhuis uit... dat zou een grapje worden van rond de 600 tot 1000 euro maar ik had toch het gevoel dat het ergens aanlag en ja hoor! Het waren de fuseekogels. Die waren dusdanig versleten dat het stuur simpelweg niet meer terugkwam maar na een kleine 300 euro voor 2 fuseekogels, een wiellager linksvoor plus montage stuurt de jag weer geweldig. Met een 4.0 V8 onder je motorkap die 284 pk levert heb je niet veel te klagen. Integendeel je komt sneller vooruit dan de meeste autos. 7 seconde en je zit op 100 en niet lang daarna zit je boven de 200. Zeer rijbewijsgevaarlijk dus!
De automaat schakelt boterzacht meestal alhoewel die soms een heel klein schokje kan geven. Het valt niet op of je moet er echt op letten maar goed met een automaatbak van 250.000 km oud heb ik niet zoveel te klagen denk ik. Hij is bij 200.000 geflushd dus binnenkort weer laten spoelen zal hem goed doen!
Het comfort in de auto is redelijk goed. De stoelen zitten lekker, elektrisch verstelbaar met geheugen, leer etc etc. Het enige wat ik vind dat die mist is stoelverwarming. Dit hoort nou eenmaal bij een auto met leren interieur te zitten. De auto veert comfortabel maar wil je een bocht met hoge snelheden nemen dan hoef je niet terug te deinsen. Hij blijft superstrak op de weg liggen en bij cruciale onevenheden tijdens de bocht kickt de dynamic stability control in om de 1850kg zware koets op koers te houden!
Kosten
De auto rijdt op lpg. Dus bovenop die lekkere V8 geluid rij je ook nog eens goedkoop rond. Ik doe met een sportieve rijstijl in de stad zo een 300 km op een tank van 30 euro en op de snelweg kan het oplopen tot 600 km!
Qua onderhoud ben ik wel te spreken, hij had wat achterstallig onderhoud waaraan gewerkt is zoals de fuseekogels,wiellager, schijven voor en blokken achter. Voor de rest heeft ie in de 7500 km in 2 maanden nog niks geks op me bord gebracht dus ik ben zeker tevreden!
Ik hoop dat ik een duidelijke review heb kunnen schrijven dit is namelijk me eerst review.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.