Jaguar S-Type 2.7D (2005)

autoreview

Jaguar S-Type
Jaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-Type - interieurJaguar S-Type - interieur

Signalement

UitvoeringS-Type 2.7D
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ik kocht de Jaguar eind sept 2010, een schitterende zwarte S-type met licht lederen bekleding. Mijn eerste ervaringen perfect starten en perfect rijden. heb er het eerste jaar ong 30000 km mee gereden gem verbruik ong 1 op 12,5 merendeels 80 en 100 km wegen ( rustige rijder.).
Zit perfect ( enkel de stoel is voor mijn vrouw niet goed in te stellen , heeft kussentje nodig, was bij mijn vorige auto Mercedes E220cdi uit 2003 niet het geval.
direct stoelverwarming erin laten zetten maar door ( volgens het inboustation ) te dikke leer werden de stoelen te laat en niet echt warm. navigatiesysteem wel gemakkelijk en perfect.
Ik heb deze auto na 14 mnd ingeruild wegens veel problemen zowel met de auto alsmede de dealer.

Dealer ervaringen:
na een week gaf de auto onder hetrijden telkens een irritante pieptoon. Naar de Jaguar dealer ( een vestiging van Jaguar Bogaers Breda in Goes
Terwijl ik met de verkoper in gesprek was vonden ze het euvel: de voorparkeersensoren, die hebben ze gewoon afgesloten zodat de pieptoon er niet meer was. Aangezien ik op mijn vorige auto geen parkeersensoren hed en dit ook eigenlijk niet zo belangrijk vond heb ik het maar laten doen. in dec toen het ging vriezen starte de auto bijna niet ,soms een kwartier proberen te starten .Naar de Jaguar garage in Goes, de monteur zei gelijk dat zijn de gloeibougies en zinder de auto op de kast aan te sluiten deed hij er nieuwe in: kosten € 500,-. het probleem niet verholpen dus de auto weer terug: filters enz schoongemaakt en de volg dag weer niet starten. toen wist hij het: er was een nieuwe distributieriem opgegaan en die zou wel niet op tijd staan dus dat weer gedaan. volgende dag weer niet starten. toen lag het ineens aan de brandstofpomp , dus nieuwe erin. De auto is 4 dagen weggeweest en toen had ik hem perse nodig dus maar terug meegenomen en in mijn garage gezet ( normaal staat hij buiten omdat ik mijn Mercedes oldtimer in de garage heb ). Zelfs in de garage moest ik wel 3-4 keer starten dus aan de pomp lag het ook niet. Bij de Jaguar dealerkreeg ik te horen dat ik over de rekening van de pomp mijn eigen geen zorgen hoefde te maken, dat zouden hun wel regelen bij de HOC Goes waar ik de auto had gekocht en waar de Jaguar garage ook zaken mee deed. De temperatuur ging weer wat omhoog dus ging de auto weer als voorheen gewoon starten.
De richtingaanwijzer ging na een bocht soms en heel moeilijk terug, maar daar kon de monteur een instelling waar hij niets aan kon doen.
Eind juni kreeg ik eneens een rekening van de brandstofpomp € 1091,86. Kontact met de verkoper van Jaguar Goes opgenomen en die vertelde dat het een foutje was en dat ik de rekeninb kon verscheuren.
nog 3x een herrinerings rekening gehad en telkens kontact met de verkoper opgenomen en kreeg iedere keer tehoren:hebben ze dat nog niet geregeld met een creditnota. Ik zal het voor je regelen.
De auto ging bij het remmen ong de laaste meter een beetje ,happen,. in sept heb ik de auto bij de Jaguardealer een beurt laten geven en dit probleem kenbaar gemaakt. de volgende dag een telefoontje: er moesten 4 nieuwe remschijven op , kosten kleine beurt en de remschijven € 1500,-.
weer de vogende dag de auto opgehaald maar probleem nog steeds hetzelfde. Opgebeld en afspraak gemaakt voor een testrit met de monteur± na de 1x keer emmen voelde hij het ook. Toevalling was de after salesmanager van Jaguar Bogaers Breda er en die heeft neegereden en kwam erachter dat het aan de aut versnellingsbak lag.
De monteur had na de beurt er wel mee proefgereden maar had het ,happen, niet opgemerkt maar daar zou er intern wel eens over gesproken worden. (daar schoot ik niet veel mee op maarja.) de volgende dag kreeg ik de rekening binnen 1700 euries.
weer gebeld ja ze waren de olie vergeten.

Wel een ,coulance, voorstel gehad voor de bak: een gereviseerde bak erin en 1 jr gaantie op alles € 4400,- ex btw of ze reviseerden de bak zelf : 3 weken mijn auto kwijt, maar een half jaar gararntie en nog niet eens op alles € 3300,- ex btw.
( kan geen btw aftrekken dus leuk als ze zo'n offerte sturen waar je nog zelf uit moet rekenen wat je kwijt bent.)

Mijn vrouw haar Peugeotje had ook problemen met de aut bak en daar is toen door de Peugeot garager de bak van gereinigd en nieuwe filters en nieuwe olie ingegaan, kosten 210 euro dus dacht ik misschien ligt het daaraan. Maar omdat ik totaal geen vertrouwen in de Jaguar garage meer had bij een universele garage laten doen.
Die had woensdags de auto op de brug gezet en de olie er uit laten lopen en donderdags wilde hij er aan beginnen en belde voor de zekerheid de Jaguargarage of hij nog wat kon tegenkomen omdat het de eerste keer een aut bak vqan een Jaguar voor hem was.
Hij kreeg te horen dat een universele garage dat niet kon omdat de bak met een computer en heel precies gevuld moest worden en dat enkel de Jaguargarage dat kon, dus de auto maar mat de autoambulance naar de Jaguargarage gebracht. Na 5 dagen kon ik de auto weer ophalen, enkel olie erin gedaan, niet eens schoongemaakt en nieuwe filters, kosten € 570.30.

Maar eens een brief naar Jaguar Nederland geschreven wat resuteerde in een gesprek met dhr Bogaers en de aftersalesmanager en de verkoper uit Goes. Dhr Bogaers was niet aanwezig bij het gespek maar de aftersalesmanager, eentje die heel goed kon praten, bekende op vrijwel alles dat er fouten gemaakt waren maar de parkeersensoren waren een universeel setje dus daarom hadden ze het afgesloten ( de set was er door Jaguardealer Kinmann uit A'dam opgezet dus toch echt wel een orginele ) de gloeibougies vervangen kwamen ook nooit voor maar de monteur ( een leerling ) sloot de auto's bijna nooit op de komputer aan dus daar lagen de fouten die er gemaakt waren. De € 200,- verschil met de prijsopgaaf en de rekening kon ook niet maar van dit en de gloeibougies zou dhr Bogaers zelf over beslissen. ( dit moet nog gebeuren).

In dec kreeg ik een aanmaningsrekening van de brandstofpomp. Heb maar eens met de boekhouder van Bogaers Breda gebeld en het geval uitgelegd: Het bleek dat de manager uit Goes er nooit wat over had gezegd en alles maar op zijn beloop heeft gelaten, en hij zou het zelf uitzoeken.

In jan een telefoontje van de manager Goes dat ze een rekening ( na 1 jr na reparatie en 14 mnd na aankoopdatum ) naar de HOC hadden gestuurd van de brandstofpomp maar die weigerde te betalen.
week daarna een brief van Jaguqar Nederland waarin verschillende onwaarheden stonden , maar ik moest de pomp betalen.

Ik ben er maar niet verder op ingegaan en heb de rekening betaald omdat ik de Jaguar al had ingeruild voor een Mercedes. ( voor de Jag heb ik altijd Mercedes en Volvo gereden en nog nooit zulke hoge kosten en zulke ervaringen als met de Jaguar dealer meegemaakt )Voor degene die eventueel een Jaguar aan willen schaffen: ik heb de Jaguar van 2005 in sept 2010 gekocht voor € 18.000,- ( nu staaan ze bij de dealer nog steeds rond die prijs te koop ) en heb er in dec 2011 nog € 6250,- voor terug gekregen. ( ik heb bij verschillende merken geinformeerd o.a. BMW 5-serie, VW passat, Opel Insignia ,Mercedes maar ze kijken nergens naar je Jaguar maar hanteren , hsndelaarsprijzen,.




5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.