Jaguar S-Type 2.7D Executive (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S-Type 2.7D Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 150.200 km |
KM-stand laatst | 162.000 km |
De overstap naar diesel
- 150.500 km
Na negen jaar X-Type en XJ (X308) nu deze S-Type Executiver 2.7d.
Heerluk!! Wat een kracht heeft deze diesel. Verder valt op hoe weinig de S-Type van de weg doorgeeft aan haar inzittenden, zonder te vaag te worden. De eerste ervaringen zijn dus zeer positief.
Ervaringen kan ik nu dus nog niet melden, wordt niet boos hierover! Ik heb deze eerste review aangemaakt om mijn ervaringen in de nabije en verre toekomst snel en gemakkelijk te kunnen uploaden, om maar een goed Nederlands woord te gebruiken. Ik beloof u plechtig u volledig te informeren over verbruik en onderhoud. En rijplezier!
Lekker hoor!! Letten op het metertje
- 162.000 km
De S-Type is een uitermate plezierige metgezel. Het gemiddeld verbruik zal ergens rond de 1 op 13 liggen, niet geweldig, maar ook niet slecht voor zo'n sterke diesel.
En toen......zondag de 13e (!)januari 2013 met horten en stoten de tunnel door op de N-14 richting Wassenaar. De auto stopte ermee, kort na de mededeling over verminderde motorprestaties. Een koude zondagmiddag, gure wind en een ronduit rotplek om er te staan. Toevallig passeerde er een wegenwachtauto. De wegenwachter strooide met pions rondom de auto om de situatie veilger te maken en informeerde de politie en een sleepdienst. Kon het zijn dat de brandstof op was. Ik was er van overtuigd dat de meter drie minuten en twee kilometer eerder nog was opgeveerd en dat ik geen lampje had gezien. Toch maar bijgooien, vroeg de wegenwachter. Ik kon niet verhoeden dat er benzine in de dieseltank werd gegooid.......De politie kwam na ongeveer tien minuten, de sleper na nog eens een kwartier. Afgezet in Wassenaar in afwachting van sleepdienst. Die kwam na een klein uurtje. Dat bleek dezelfde heer te zijn van sleepdienst V. te Rijswijk. Ongeveer een uur later met vervangende auto naar huis. Twee dagen later huurauto ingeleverd, maar mijn auto was nog steeds niet naar de dealer gebracht.....Pas donderdag een telefoonttje van de dealer: "je moet er wel diesel in doen....." Ik kan niet zeggen hoe dom ik mijn voelde. Hoe dan ook, ik ga maar wat eerder tanken, de meter is toch niet helemaal betrouwbaar en de boordcomputer evenmin.
We rijden lekker verder!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Klokje Rond: Jaguar S-type 3.0 V6 Sport (2005)

Test: Jaguar S-type 3.0 (2006)

Vergelijkende Test: Citroën C6 - Jaguar S-Type - Peugeot 607

Test: Jaguar S-type 2.7D Executive (2004)

Test: Audi A6 3.2 FSI quattro - Jaguar S-Type 3.0 - Lexus GS300
