Jaguar S-Type 2.7D Executive (2005)

autoreview

Jaguar S-Type 2.7D Executive (2005)

Signalement

UitvoeringS-Type 2.7D Executive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf150.200 km
KM-stand laatst162.000 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De overstap naar diesel

  • 150.500 km

Na negen jaar X-Type en XJ (X308) nu deze S-Type Executiver 2.7d.

Heerluk!! Wat een kracht heeft deze diesel. Verder valt op hoe weinig de S-Type van de weg doorgeeft aan haar inzittenden, zonder te vaag te worden. De eerste ervaringen zijn dus zeer positief.

Ervaringen kan ik nu dus nog niet melden, wordt niet boos hierover! Ik heb deze eerste review aangemaakt om mijn ervaringen in de nabije en verre toekomst snel en gemakkelijk te kunnen uploaden, om maar een goed Nederlands woord te gebruiken. Ik beloof u plechtig u volledig te informeren over verbruik en onderhoud. En rijplezier!

Lekker hoor!! Letten op het metertje

  • 162.000 km

De S-Type is een uitermate plezierige metgezel. Het gemiddeld verbruik zal ergens rond de 1 op 13 liggen, niet geweldig, maar ook niet slecht voor zo'n sterke diesel.

En toen......zondag de 13e (!)januari 2013 met horten en stoten de tunnel door op de N-14 richting Wassenaar. De auto stopte ermee, kort na de mededeling over verminderde motorprestaties. Een koude zondagmiddag, gure wind en een ronduit rotplek om er te staan. Toevallig passeerde er een wegenwachtauto. De wegenwachter strooide met pions rondom de auto om de situatie veilger te maken en informeerde de politie en een sleepdienst. Kon het zijn dat de brandstof op was. Ik was er van overtuigd dat de meter drie minuten en twee kilometer eerder nog was opgeveerd en dat ik geen lampje had gezien. Toch maar bijgooien, vroeg de wegenwachter. Ik kon niet verhoeden dat er benzine in de dieseltank werd gegooid.......De politie kwam na ongeveer tien minuten, de sleper na nog eens een kwartier. Afgezet in Wassenaar in afwachting van sleepdienst. Die kwam na een klein uurtje. Dat bleek dezelfde heer te zijn van sleepdienst V. te Rijswijk. Ongeveer een uur later met vervangende auto naar huis. Twee dagen later huurauto ingeleverd, maar mijn auto was nog steeds niet naar de dealer gebracht.....Pas donderdag een telefoonttje van de dealer: "je moet er wel diesel in doen....." Ik kan niet zeggen hoe dom ik mijn voelde. Hoe dan ook, ik ga maar wat eerder tanken, de meter is toch niet helemaal betrouwbaar en de boordcomputer evenmin.

We rijden lekker verder!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens