Jaguar I-Pace EV400 First Edition (2018) #5
autoreview

Signalement
Uitvoering | I-Pace EV400 First Edition |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 800 km |
KM-stand laatst | 2.729 km |
En toen was er een I-Pace
- 2.729 km
Van een Landcruiser 120 D4D naar een C350e om daarna te belanden in een I-Pace. My first Jaguar en blij met mijn ‘First Edition’, afgemaakt met de 22” wielen voor de zomerbanden.
Een rijdersauto die elektrisch is en geen rijdende computer op wielen. Daarmee nu niet de top van de beschikbare technologie, wel de top qua afwerking, zit (voor en achter!), ruimte en overall comfort. Een compromis waar ik me prima in kan vinden, muv de 1-fase omvormer. Kan met de actieradius (en mijn rijstijl) er dagelijks mee vooruit. Thuis een 22kw lader, dus ‘s-avonds aan de stekker en in de ochtend met 100% vertrekken. Voor just in case gevallen een snellaadstation onderweg met verplichte pauze (ook wel eens goed...).
Minpunten, natuurlijk! Het is net een huwelijk. Het is give and take. De snelheid van de computer kan iets beter. De schopsensor voor de achterklep vereist een professionele training. De performance stoel (die ultra lekker zit naast het mooie design) ontbeert het verlengen/verschuiven van het zitkussen dat de sportstoel wel heeft, de trekhaak is manueel en niet elektrisch, nog net geen HDMI-aansluiting in deze serie en het stuur had aan de onderzijde recht moeten zijn. Allemaal aandachtspunten maar niet iets om nachtmerries van te krijgen. Is er dan niets om echt over te .....
Oh ja wel. Onderweg in Duitsland richting een snellaadstation de verleIding niet kunnen weerstaan om een paar km’s nog even weg te rijden tegen een MB AMG-GT 4. Leuke poging, maar is toch echt een maatje te groot voor deze I-Pace. Wel ff (bijna) 210 geklokt. Sta je in Duitsland bij het snellaadstation met je laatste kilometers actieradius, doet de CCS Combo-aansluiting het niet. Mmmm, niet grappig. Ander station (50kw) in de buurt gelukkig, helaas zelfde probleem. De type 2 stekker (met 22kw), daar ook aanwezig, deed het gelukkig wel maar het is geen optie om omstreeks 17:00 uur vrijdagmiddag, dan nog 10 uur op een industrieterrein te staan wachten voor een 80% lading omdat het snelladen niet lukt. Met een kleine extra lading de eindbestemming voor die dag bereikt maar kon daarna niet verder.
Gelukkig is er dan Jaguar Service die je kan bellen. En dat klopt, die kun je bellen, maar daar hield de service ook op; uw auto is niet geschikt voor snellaadstations ????. Heb ik serieus het goede nummer gebeld? De I-Pace is namelijk wel degelijk geschikt voor een snellaadstation (met alle updates). Better safe dan sorry, had ik heel toevallig de 220v lader bij me. Verlegsnoertje eraan en druppelladen maar. Kost je ruim 36 uur (en dus een dag niet rijden) maar dan heb je ook wat. Uiteindelijk zondag de thuis eindbestemming bereikt met nog een succesvolle snellaadbeurt onderweg bij Fastned 50kw (in NL) met de CCS Combo-stekker. Nu zonder problemen. Waar lag het nu aan in Duitsland? Dat is voer voor de specialisten. De auto, het laadstation (waar andere wel konden laden) of de laaddongel? Wordt vervolgd. Ennuh Jaguar “Service”, ja ook dat wordt nog vervolgd....?.
Vandaag weer reguliere afstanden en weer genoten, óók van de muziekinstallatie met 825 watt. Die had ik nog niet genoemd, maar maakt het wel af! ?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Jaguar I-Pace EV400 First Edition 90 kWh / Full option / Panoramadak / 360Camera / Head-up / Luchtvering / Leder / Meridian / Stuurverwarming
- 2018
- 90.168 km

Jaguar I-Pace EV320 SE 90 kWh NW type
- 2020
- 67.452 km

Jaguar I-Pace EV320 SE 90 kWh NW type | 3 FASE LADEN | LUCHTVERING | RIJKLAAR INCL. 12 MND. BOVAGGARANTIE
- 2020
- 67.452 km