Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2005)

autoreview

Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2005)

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rij de auto nu een half jaar en heb er dus iets meer dan 6.000 km mee gereden. Niet echt veel nog, maar tot nu toe bevalt de auto uitstekend.
Het enige dat me tegenvalt t.o.v. mijn vorige auto (1.6 l benzine) is de acceleratie vanaf stilstand. Ik lees regelmatig ervaringen over een hakerige versnellingsbak, maar ik voel het meer aan het oppakken van het toerental in de volgende versnelling. Dat blijft een beetje achter.

Misschien voel ik niet dat hij hakerig schakelt, omdat ik voor mijn werk wel vaker met hakerige versnellingsbakken/semi-automaten rij dus dan let je niet meer zo op die kleinigheden.

Wat de hoeden’plank’ betreft kan ik kort zijn. Ik gebruik ze namelijk nooit om er iets zwaars op te leggen. De auto heb ik voornamelijk gekocht voor het comfort, gemak en stoere uitstraling. Het rolgordijn vind ik een praktische afdekking van de kofferruimte en je haalt ze er makkelijk uit.
En in combinatie met het Privacy Glass kun je niet zien wat zich achterin de auto bevindt.

Een tweede pluspunt is dat de motor zich nauwelijks laat horen en het restgeluid kun je nog verdringen met muziek uit de toch al niet misselijke audio-installatie. Had ik in de vorige auto nog een 700 W versterker en subwoofer; de speakers en mijn eigen radio in de Tucson zijn meer dan voldoende.

En ook heel belangrijk: je hebt niet alleen goed zicht op de weg en zijstraten vanwege de hoge zit, maar je overziet tevens de gehele motorkap. Zo kun je makkelijk afstanden inschatten bij het nemen van bochten en parkeren.

Tenslotte wil ik nog vermelden dat op het moment dat ik me ging oriënteren op een nieuwe auto (ik had vanaf de introductie al de Tucson voor ogen) net de Cross gepresenteerd werd.
Alleen bleek het erg moeilijk om hem bij de dealer te krijgen, want hij was een beetje zeldzaam. Na hem zaterdags te zijn gaan bekijken bij de dealer, gelijk besteld en de zaterdag daarna had ik ’m in bezit.
De Cross is standaard uitgerust met alu skidplates voor en achter, Lexus-look achterlichtunits en RVS sidebars, maar om het helemaal af te maken heb ik er nog een 60 mm RVS pushbar op laten monteren.

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen gehad of het moet de onwetendheid zijn geweest mbt het verwijderen van de hoeden’plank’, want dat stond niet beschreven in de handleiding.

Eenmaal eruit, wat helemaal niet moeilijk is, ontstaat een zee van ruimte.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.