Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2004)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vanaf de eerste reclamespot op tv waren we verkocht: dit zou de vervanger van onze VW Passat worden. Al na de eerste proefrit waren we het eens: we gingen tot aanschaf over. We zijn tot nu toe niet teleurgesteld. Het exterieur van de auto is mooi compact, sportief. Het interieur biedt meer dan voldoende comfort. De stoelen zijn prima, ze geven goede steun, de ruimte voor alle passagiers is meer dan goed.De bestuurdersstoel is goed in hoogte te verstellen. Fraai is, dat de stoelen van de achterpassagiers (gedeeld)in diverse standen zijn te zetten, waardoor op lange reizen geslapen kan worden. De auto heeft verschrikkelijk veel opbergruimte, het zicht naar buiten is goed. Het gebruik van de zwartgetinte ramen vereist enige gewenning. Vooral ’s avonds is goed kijken gewenst.
De achterbak is bijna geheel met plastic bekleed: handig voor hondenbezitters (haren) en biedt voldoende bergruimte. Zeker als je weet, dat de achterbanken geheel plat kunnen worden weggewerkt en er een geweldige laadruimte ontstaat.Het dashboard is van hard plastic, maar is zeer verzorgd.Er zijn rustige kleuren gebruikt. De noodzakelijke meters en waarschuwingslampjes zijn aanwezig en er is geen rammeltje te horen.
We hebben voor deze uitvoering gekozen voor de extra’s: de airbags rondom, de prima werkende cruise-control, een goed in de hand liggend leren stuurwiel en, de eenvoudige, maar duidelijke boardcomputer. De prestaties van de auto zijn voldoende: hij trekt lekker op (zeker in vegelijking tot de VW met 1.6-motor). De motor is in het interieur enigszins te horen, maar dat mag in een dergelijke sportieve auto.
De motor lust wel een slokje, het ’nieuwe rijden’ is aan te bevelen. In de stad een verbruik van 11 l op 100km.De Tucson is een heerlijke reisauto. Het zicht rondom is prima, de weg is (mede door de enorme buitenspiegels)zeer goed te overzien, het zitcomfort van een goed niveau. De motor levert voor ons voldoende prestaties. Hij ijlt wat na, maar we hoeven niet als coureurs door het leven en leggen meer de nadruk op duurzaamheid en comfort etc.
De kachel en de airco doen hun werk goed: het interieur is binnen een paar minuten droog en verwarmd. Dit geldt ook voor de ontwaseming van de voorruit. Ook de buitenspiegels zijn bij ingeschakelde achterruitverwarming snel van hun aanslag ontdaan.
Wij blijven lang van deze auto genieten. Of we ooit nog eens een Hyundai zullen kopen? Voor deze beslissing is het nog te vroeg, maar de eerste indruk is te vergelijken met die uit alle autobladen en tests: de Koreanen slaan met deze auto de plank wel heel erg raak. Vaak wordt er naar ons gewezen, als we ons in het verkeer begeven, prima toch?

PROBLEMEN

In de eerste kilometers lijkt de auto een slokje te lusten. Hopelijk zal het benzineverbruik dalen naar de door de fabriek opgegeven waarden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.