Hyundai Tucson 2.0 CRDi StyleVersion 4WD (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 2.0 CRDi StyleVersion 4WD |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb net alle reviews gelezen over de Tuscon en ik ben verbaasd over de goede resultaten. Dit is wat ik er van vind. Door mijn werk in de oliewereld rijd ik zo"n 40000 km per jaar dwars door Europa en met alle merken huurauto"s. Voor een job in Beieren kreeg ik een nagelnieuwe tuscon 4wd automaat diesel voor de deur. In 3 weken 3000 km gereden in winterse tot zeer zware omstandigheden en ik moet zeggen: wat een drama deze auto. Ik ben 1.93 m dus de stoelen zijn al veel te klein met te korte zittingen, voor een leeggewicht van 1650 kg is het veercomfort matig (kunnen de belabberde Koreaanse schokdempers zijn), de Hankook banden zijn voor rechtuit rijden en zodra je een bocht te snel instuurt dan schuift de auto rechtdoor met mega onderstuur en dan komt de achterwielaandrijving er plotseling bij en die duwt je er nog sneller uit, kofferbak is met bank in positie belachelijk klein, verbruik over 3000 km : 1 op 7.5 km ! Bij koude motor wil de auto niet vooruit door koude automaat olie in de bak, is wel spannend bij kruisingen. En even buiten Nederland en in de heuvels zakt alles terug naar 100 km per uur en vecht zich de berg op. Dit is absoluut geen auto voor een caravan, gewoon geen kracht. Het weegt met 2 personen en bagage tegen de 2 ton en dan met zo"n klein dieselmotortje, nou dat wordt zeuren. Inhalen is gewoon plankgas en wachten tot de boel tot leven komt. Dan lees ik verbruiken van 1 op 15 op benzine, nou voor een auto van dit gewicht met een benzinemotor, vergeet het maar. Wel een mooie constructie voor de achterbank, voorruitverwarming is ok, en het bakje aan het plafond voor de zonnebril. Meer goede dingen kan ik niet ontdekken aan dit zoveelste mislukte plan om een suv te bouwen. We hebben deze bakken niet nodig, op lange reizen in het buitenland voldoet een Ford Mondeo of een Volkswagen Passat het best. De meeste Nederlanders reizen nooit zover in zo"n korte tijd maar doe je dit wel dan vallen de meeste auto"s door de mand. Het is de trend nu om in overbodige suv"s te rijden, als je als fabriek zo"n ding ontwerpt doe het dan goed. En later met inruil kom je er wel achter wat al die Koreaanse dingen opbrengen. Er zullen heel veel mensen gelukkig zijn met deze wagen maar je moet wel kritisch naar een auto kijken.
PROBLEMEN
Geen omdat het een nagelnieuwe huurauto was. Allen de 4x4 aandrijving ging hele rare geluiden maken met ingeschakeld diff-lock in de sneeuw.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.