Hyundai Tucson 2.0 CRDi DynamicVersion 2WD (2004)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0 CRDi DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige auto

  • 180.000 km

Ik rijd mijn Tucson nu al meer dan 6 jaar, 180.000 km op de teller en pas 2 problemen gehad.
Een keer ging de koppeling in de prak (in Duitsland, zonder ANWB Europa service). Daar laten maken. Aangezien die alleen van onder af te vervangen was, duurde het wel even en koste dat geintje me meer dan 1000 euro.
2e geval was de achterruit wisser. Het palletje/schaniertje verroest (160.000km).
De originele Hankook banden moest ik pas na 100.000 km vervangen, maar waren niet erg fijn op nat wegdek en scherpe bochten.
Zwarte niet-metallic lak is een crime. De minste of geringste aanraking maakt al een krasje. Lak ziet er niet meer uit.

Verder is dit de eerste Diesel motor, 5 bak, 110 PK (niet de 140 OK). Na een motor softwarw upgrade (via de dealer) haal ik nu met 130 op de teller (123 echte km) 1 op 12,5. Nie echt zuinig dus. Ook met alleen stads/provincie verkeer blijf ik tussen de 1op10 a 1op12,5.

Rijdt nog steeds als een zonnetje

  • 220.000 km

Na 220000 km en bijna 8 jaar oud, rijdt mijn Tucson nog steeds goed.
Weinig problemen, geen mankementen sinds laatste review.
Alleen stuurbekrachtigingsvloeistof moeten bijvullen. Ik hoorde bij het 'sturen' een vreemd zoemend geluid, en inderdaad, te laag niveau.
Verbuik bij veelvuldig snelweg gebruik is 1:12 soms 1:12,5.
Maakt heel veel verschil of je 100 of 120 km/uur rijdt.
Ben nog dik tevreden.
Enige wat ik zou willen vervangen is mijn stoel. Ik heb het gevoel dat mijn zitkussen versleten is (kan ook zijn dat ik te dik/zwaar geworden ben). De kussens vervangen kost zo'n 300 euro. Een 2ehands stoel is (op 1 na) niet te vinden. Als iemand een redelijk nieuwe goed uitziende bestuurders stoel weet houdt ik me aanbevolen.

Airco

  • 120.000 km

Oh ja, bij het lezen van andere reviews, schiet me ineens wat te binnen... de airco.
De sensor (of zoiets) die de temperatuur meet, doet het niet goed, en daardoor bevriest er iets van de airco, en koelt hij niet meer en komt er koude stoom uit de ventilatie roosters. Even de airco uit laten en dan weer aan en hij doet het weer.

Volgens de dealer zit het defecte onderdeel achter het dashboard en zou het hele dashboard er uit moeten en zou het een prijzig grapje worden. Dus we laten het zo maar.

Dit euvel speelt al een paar jaar.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.