Hyundai Tucson 2.0 CRDi DynamicVersion 2WD (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 2.0 CRDi DynamicVersion 2WD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand laatst | 120.000 km |
Geweldige auto
- 180.000 km
Ik rijd mijn Tucson nu al meer dan 6 jaar, 180.000 km op de teller en pas 2 problemen gehad.
Een keer ging de koppeling in de prak (in Duitsland, zonder ANWB Europa service). Daar laten maken. Aangezien die alleen van onder af te vervangen was, duurde het wel even en koste dat geintje me meer dan 1000 euro.
2e geval was de achterruit wisser. Het palletje/schaniertje verroest (160.000km).
De originele Hankook banden moest ik pas na 100.000 km vervangen, maar waren niet erg fijn op nat wegdek en scherpe bochten.
Zwarte niet-metallic lak is een crime. De minste of geringste aanraking maakt al een krasje. Lak ziet er niet meer uit.
Verder is dit de eerste Diesel motor, 5 bak, 110 PK (niet de 140 OK). Na een motor softwarw upgrade (via de dealer) haal ik nu met 130 op de teller (123 echte km) 1 op 12,5. Nie echt zuinig dus. Ook met alleen stads/provincie verkeer blijf ik tussen de 1op10 a 1op12,5.
Rijdt nog steeds als een zonnetje
- 220.000 km
Na 220000 km en bijna 8 jaar oud, rijdt mijn Tucson nog steeds goed.
Weinig problemen, geen mankementen sinds laatste review.
Alleen stuurbekrachtigingsvloeistof moeten bijvullen. Ik hoorde bij het 'sturen' een vreemd zoemend geluid, en inderdaad, te laag niveau.
Verbuik bij veelvuldig snelweg gebruik is 1:12 soms 1:12,5.
Maakt heel veel verschil of je 100 of 120 km/uur rijdt.
Ben nog dik tevreden.
Enige wat ik zou willen vervangen is mijn stoel. Ik heb het gevoel dat mijn zitkussen versleten is (kan ook zijn dat ik te dik/zwaar geworden ben). De kussens vervangen kost zo'n 300 euro. Een 2ehands stoel is (op 1 na) niet te vinden. Als iemand een redelijk nieuwe goed uitziende bestuurders stoel weet houdt ik me aanbevolen.
Airco
- 120.000 km
Oh ja, bij het lezen van andere reviews, schiet me ineens wat te binnen... de airco.
De sensor (of zoiets) die de temperatuur meet, doet het niet goed, en daardoor bevriest er iets van de airco, en koelt hij niet meer en komt er koude stoom uit de ventilatie roosters. Even de airco uit laten en dan weer aan en hij doet het weer.
Volgens de dealer zit het defecte onderdeel achter het dashboard en zou het hele dashboard er uit moeten en zou het een prijzig grapje worden. Dus we laten het zo maar.
Dit euvel speelt al een paar jaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.