Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort (2018)

autoreview

Hyundai i30 Wagon
Hyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon

Signalement

Uitvoeringi30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst12 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 12 km

In verband met gezinsuitbreiding zochten we een tweede auto, naast de Hyundai I10. Omdat de I10 ons goed bevalt (praktische en betrouwbare auto, van 15K-80K met alleen regulier onderhoud) zijn we voor de tweede auto wederom om zoek gegaan naar een Hyundai.

De nieuwe auto moest een station wagon worden, niet te duur zijn in de maandelijkse kosten en er goed uitzien (smaak). Daarnaast moest de auto voldoende ruimte hebben op de achterbank. Een Maxicosi Isofix onderstel met daarop het Maxicosi babyzitje neemt veel ruimte in beslag, waardoor het niet in alle auto's mogelijk is de voorstoel ver genoeg naar achteren te schuiven om ook hier nog voldoende ruimte over te houden.

Zo kwamen we uit bij de I30. In eerste instantie zochten we een tweedehands van 2-5 jaar oud, maar het aanbod in de regio bleek zeer beperkt en de prijzen relatief hoog. Daarom gekozen voor een nieuwe (voorraadmodel). Het betreft een comfort model, met als enige toevoeging michelin crossclimate banden.

De auto voldoet de eerste kilometers geheel aan de verwachtingen. Vooral op de snelweg is het verschil met de I10 groot. De I30 is stil en de motor is voldoende vlot om lekker mee te kunnen rijden. Een fijne wagen voor de langere ritten. Brandstofverbruik valt wel tegen en lag na 1.471 kilometer op 6,85L/100KM. Zou dit te maken kunnen hebben met de all-season banden?

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.