Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 12 km |
Eerste indruk
- 12 km
In verband met gezinsuitbreiding zochten we een tweede auto, naast de Hyundai I10. Omdat de I10 ons goed bevalt (praktische en betrouwbare auto, van 15K-80K met alleen regulier onderhoud) zijn we voor de tweede auto wederom om zoek gegaan naar een Hyundai.
De nieuwe auto moest een station wagon worden, niet te duur zijn in de maandelijkse kosten en er goed uitzien (smaak). Daarnaast moest de auto voldoende ruimte hebben op de achterbank. Een Maxicosi Isofix onderstel met daarop het Maxicosi babyzitje neemt veel ruimte in beslag, waardoor het niet in alle auto's mogelijk is de voorstoel ver genoeg naar achteren te schuiven om ook hier nog voldoende ruimte over te houden.
Zo kwamen we uit bij de I30. In eerste instantie zochten we een tweedehands van 2-5 jaar oud, maar het aanbod in de regio bleek zeer beperkt en de prijzen relatief hoog. Daarom gekozen voor een nieuwe (voorraadmodel). Het betreft een comfort model, met als enige toevoeging michelin crossclimate banden.
De auto voldoet de eerste kilometers geheel aan de verwachtingen. Vooral op de snelweg is het verschil met de I10 groot. De I30 is stil en de motor is voldoende vlot om lekker mee te kunnen rijden. Een fijne wagen voor de langere ritten. Brandstofverbruik valt wel tegen en lag na 1.471 kilometer op 6,85L/100KM. Zou dit te maken kunnen hebben met de all-season banden?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.